Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «محمدرضا جیریایی» روز سه‌شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی اداره کل بیمه سلامت استان، افزود: بیش از ۵۸۶ میلیارد ریال از مبالغ اسناد درمانی امسال مربوط به هزینه دولتی دانشگاهی ،بیش از ۴۴۶ میلیارد ریال آن مربوط به پرونده های بستری و بستری موقت،۱۰۳میلیارد ریال آن مربوط به پرونده بیماران کرونایی و مبلغی معادل ۳۳۵میلیارد ریال آن مربوط به مراکز غیر از دولتی دانشگاهی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: ۸۳۲هزار و  ۳۴۷بار مراجعه در هفت ماه امسال گزارش شده که ۵۶۸ هزارو ۸۷۹ بار مراجعه مربوط به مراکز غیر ازدولتی دانشگاهی و ۲۶۳هزار و ۴۶۸بار مراجعه مربوط به مراکز دولتی دانشگاهی بوده و بیش از سه هزاربار مراجعه نیز از سوی بیماران کرونایی بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه دولتی دانشگاهی امسال ۱۳درصد از بار مراجعه‌ها مربوط به بستری و ۲۳درصد از هزینه های بستری مربوط به پرونده های بیماران کرونایی بوده است .

دکتر جیریایی عنوان کرد:  از زمان اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی تاکنون بیش از ۹۶درصد از موسسات طرف قرارداد شامل پزشکان عمومی، پزشکان متخصص ،پزشکان فوق تخصص و فلو شیب‌ها و ۹۸درصد از دارو خانه‌ها، پاراکلینیک‌ها، ،آزمایشگاه‌ها ،مراکز تصویربرداری و پزشکی هسته ای استان در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح تا کنون ۱۱۳هزار و ۱۳۹  معاینه الکترونیکی پزشکان با تجویز و بدون تجویز ، ۱۱۷هزار و ۵۰۴ نسخه توسط دارو خانه‌ها ، ۱۸هزار و۱۳۴ نسخه از سوی آزمایشگاه‌ها و ۹هزار و ۳۱۸ نسخه از سوی مراکز تصویربرداری به‌صورت الکترونیکی انجام شده که هزینه آن ۵۸میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال است.

مدیرکل بیمه سلامت در خصوص تعهدات بیمه سلامت برای بیماران کرونایی گفت : تمامی آزمایش‌های مرتبط با تشخیص و درمان بیماران کرونا در تعهد بیمه سلامت است و بر اساس پروتکل  ابلاغی رسیدگی و پرداخت می شود. دکتر جیریایی خاطرنشان کرد: آزمایشتشخیص کرونا وهزینه‌های مربوط به تصویربرداری که شامل اسکن ریه طبق پروتکل های ابلاغی سازمان در تعهد بیمه ماست.

وی بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون هزینه مربوط به موارد بخش سرپایی کووید ۱۹ از سوی این اداره کل شامل ۲ هزار ۲۰۴ نسخه دارویی هیدورکسی کلروکین ، ۸۶۵آزمایش pcr مختص کووید ۱۹و یک هزار و ۳۲۲-ctاسکن ریه مختص بیماران کرونایی بوده است که رقمی معادل ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال  را شامل می‌شود.

بیش از ۹۷ درصد از مؤسسه‌های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی طرف قرارداد است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی بیمه سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی بیمه سلامت اخبار کنکور بیماران کرونایی دولتی دانشگاهی بیمه سلامت بیماران کرونا میلیارد ریال استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حمید باسره گزارشی از عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد ارائه کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات تأثیرگذار این نهاد، ارتقای سلامت و بهداشت خانواده‌های تحت حمایت و کمک به کاهش هزینه‌های درمانی آنان است که در همین راستا در سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

باسره افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بالغ بر ۳ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴ هزار و ۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقا سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربال گری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب و..... بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است که بر همین اساس در سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

کد خبر 6089738

دیگر خبرها

  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها