Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: پژوهش‌سرا این امکان را دارد که بتواند با ارائه کلاس‌های آزمایشگاهی به صورت تخصصی زمینه بروز خلاقیت فکری دانش‌آموزان را ایجاد کرده و معلمان را علاقمند و دانش‌آموزان را مشتاق‌تر از گذشته به یادگیری دعوت کند.

فیروز عسگری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری، ۱۷ پژوهش سرای دانش‌آموزی فعال است، اظهار کرد: پژوهش‌سراها نقش تلفیق آموخته‌های نظری دانش‌آموزان را با  فعالیت‌های علمی و کاربردی داشته و نتیجه را به صورت  طراحی پروژه‌های تحقیقی و پژوهشی ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تمامی مجموعه آموزش و پرورش و به طور ویژه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در شناسایی، هدایت، ایجاد انگیزه و تقویت روحیه پژوهشگری در میان دانش‌آموزان نقش موثری دارند، افزود: همسو کردن آموزش با برنامه‌های پژوهشی در پژوهش‌سراها، می‌تواند منجر به توسعه، تقویت فرهنگ و روحیه پژوهش در دانش‌آموزان  شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری رسالت اصلی پژوهش‌سراها را آموزش روش‌های مبتنی بر پژوهش، تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش‌های فردی و گروهی در بین دانش آموزان، شناسایی، جذب و هدایت دانش‌آموزان مستعد، علاقه‌مند و تسهیل دستیابی آنان به یافته‌های جدید علمی-پژوهشی و فناوری و پرورش خلاقیت و تقویت بنیه علمی و پژوهشی معلمان و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات علمی و پژوهشی و فناوری در سطوح کشوری، استانی و منطقه ای عنوان کرد.

عسگری یکی از زمینه‌های فعالیت پژوهش‌سراها را تعامل اثربخش با مدارس و ارائه خدمات به آن‌ها در زمینه علمی و پژوهشی و فناوری دانست و اضافه کرد: پژوهش‌سرا این امکان را دارد که بتواند با ارائه کلاس‌های آزمایشگاهی به صورت تخصصی زمینه بروز خلاقیت فکری دانش‌آموزان را ایجاد کرده و معلمان را علاقمند و دانش‌آموزان را مشتاق‌تر از گذشته به یادگیری دعوت کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دانش‌آموزان با حضور در پژوهش‌سراها، لذت و شوق یادگیری را می‌چشند، خاطرنشان کرد: پژوهش در کنار آموزش است و دبیران نیز می‌توانند با استفاده از توانمندی‌های علمی و فناوری پژوهش‌سراها در تدریس خود،  نقش موثری در تثبیت یادگیری و نیز گسترش فرهنگ پژوهش و تحقیق در بین دانش آموزان ایفا کنند.

وی به فعالیت پژوهش‌سراها در دوران کرونا اشاره و بیان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا، پژوهش‌سراهای استان در حد توان خود با تولید محتواهای آموزشی و درسنامه، معلمان و دانش‌آموزان را  در آموزش مجازی یاری کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: پژوهش‌سراها طبق برنامه‌ریزی و قطب‌بندی صورت گرفته، آماده‌اند در زمینه‌هایی همچون علوم آزمایشگاهی، نجوم، نانوفناوری، سلول‌های بنیادی، زیست فناوری، گیاهان دارویی و ادبیات علوم انسانی برای دانش آموزان و همکاران خدمات را به صورت برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی ارائه کرده و زمینه را برای حضور آنان در جشنواره‌ها و مسابقات تسهیل کنند.

عسگری با اشاره به اینکه هر چند حضور دانش آموزان پژوهشگر ما در پژوهش سرا تعطیل شد اما هدایت طرح های پژوهشی ادامه یافته است، خاطرنشان کرد: در این شرایط پژوهش‌سراها نیز از برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های حضوری خودداری‌ کرده و به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و رعایت فاصله اجتماعی در شرایط پاندمی، فعالیت‌های پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی ادامه یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری پژوهش سرای دانش آموزی دانش آموزان پژوهش سراهای پژوهش سراها دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۹۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ تیم‌ والیبال دانش‌آموزی ایران که با سه پیروزی و صعودی مقتدرانه از گروه چهار مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ راهی مرحله یک هشتم نهایی شده بود، امروز به مصاف تیم قدرتمند هلند رفت و توانست با پیروزی در دست‌های اول و دوم، بازی را به سود خود خاتمه دهد.

در دیدار‌های دانش‌آموزی که در سه دست برگزار می‌شود، تیم‌ والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد در رقابتی نفس‌گیر مقابل هلند در دست اول با حساب ۲۵ بر ۲۱ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز شده و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

تیم‌ والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی فردا از ساعت۱۰:۳۰ به وقت تهران در بلگراد به مصاف ایتالیایی خواهد رفت که امروز مقتدرانه از سد فرانسه عبور کرد.

تیم والیبال دانش آموزی کشورمان پیش ازپیروزی امروز مقابل هلند، موفق به شکست تیم‌های ملی اوگاندا، آلمان و بلژیک نیز شده بود.

دیگر خبرها

  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند