Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: در هفت ماهه سال جاری بیش از ۹۲۱ میلیارد ریال بابت اسناد درمانی مراکز دولتی دانشگاهی، پرونده های بستری و بستری موقت و همچنین پرونده های بیماران کرونایی و مراکز غیر دولتی دانشگاهی رسیدگی و هزینه شده است .

محمدرضا جیریایی در نشست شورای اطلاع رسانی این اداره کل گفت: از این مبلغ بیش از ۵۸۶ میلیارد ریال مربوط به هزینه دولتی دانشگاهی، بیش از ۴۴۶  میلیارد ریال مربوط به پرونده های بستری و بستری موقت، ۱۰۳ میلیارد ریال مربوط به پرونده بیماران کرونایی و مبلغی معادل ۳۳۵ میلیارد ریال مربوط به مراکز غیر از دولتی دانشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اول سال جاری لغایت مهرماه، نزدیک به ۸۳۲ هزار و ۳۴۷ بار مراجعه داشته ایم که از این تعداد ۵۶۸ هزار و ۸۷۹ مراجعه مربوط به مراکز غیر از دولتی دانشگاهی و ۲۶۳ هزار و ۴۶۸  مراجعه مربوط به مراکز دولتی دانشگاهی بوده که از این تعداد رقمی بیش از سه هزار مراجعه مربوط به بیماران کرونایی بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان، جیریایی در ادامه اظهار کرد: در حوزه دولتی دانشگاهی ۱۳ درصد از بار مراجعات مربوط به بستری و ۲۳ درصد از هزینه های بستری مربوط به پرونده های بیماران کرونایی است.

مدیر کل بیمه سلامت استان در خصوص وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی نیز گفت: از زمان اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی تاکنون بیش از ۹۶ درصد از موسسات طرف قرارداد شامل پزشکان عمومی، پزشکان متخصص، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ها و ۹۸  درصد از داروخانه ها، پاراکلینیک ها، آزمایشگاهها، مراکز تصویربرداری و پزشکی هسته ای در این طرح شرکت کرده اند.

جیریایی در این نشست ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۱۳ هزار و ۱۳۹ ویزیت الکترونیکی پزشکان با تجویز و بدون تجویز، ۱۱۷ هزار و ۵۰۴ نسخه توسط داروخانه ها، ۱۸ هزار و ۱۳۴ نسخه توسط آزمایشگاه ها و ۹۳۱۸ نسخه توسط مراکز تصویربرداری به صورت الکترونیکی انجام شده که کل هزینه این نسخ رقمی معادل ۵۸ میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال است.

مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص تعهدات بیمه سلامت در حوزه بیماران کرونایی گفت: کلیه آزمایشات مرتبط با تشخیص و درمان بیماران کرونا در تعهد بیمه سلامت است و بر اساس پروتکل های ابلاغی رسیدگی و پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: آزمایش های pcr سرپایی و هزینه های مربوط به تصویربرداری شامل اسکن های ریه طبق پروتکل های ابلاغی سازمان در تعهد بیمه هستند.

جیریایی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون هزینه مربوط به موارد بخش سرپایی کووید ۱۹ توسط این اداره کل شامل ۲۲۰۴ نسخه دارویی هیدورکسی کلروکین، ۸۶۵ آزمایش pcr مختص کووید ۱۹ و  ۱۳۲۲ اسکن ریه مختص بیماران کرونایی است که رقمی معادل دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال هزینه در پی داشته است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان بیمه سلامت استان مرکزی کروناویروس میلیارد ریال مربوط بیمه سلامت استان بیماران کرونایی دولتی دانشگاهی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان

ایسنا/کرمان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کرمان گفت: کرمان در سال گذشته کمترین تنش کارگری را در بین شهرستان‌های استان داشته و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱به شکایات کارگران رسیدگی شده است.

رضا نصیری امروز هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به فعالیت کمیسیون کارگری شهرستان کرمان با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران بعنوان افرادی که در خط مقدم عرصه تولید جهاد می‌کنند، نقش بسزایی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تامین معیشت کارگران مهمترین مسئله برای اعضای کمیسیون کارگری شهرستان کرمان است و رصد مطالبات کارگران در برنامه کمیسیون قرار دارد تا هرچه سریعتر به مشکلات این قشر رسیدگی شود.

معاون فرماندار کرمان ضمن تشریح اقدامات سال گذشته گفت: کرمان در سال گذشته کمترین تنش کارگری را در بین شهرستان‌های استان داشته و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱به شکایات کارگران رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته بحران، بازرسی از واحدها و رفع تنش در مراکز تولیدی از اقدامات موثری بوده که در سال گذشته به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان صورت گرفته، افزود: یکی از دلایل مهم وقوع تنش در جامعه کارگری، نداشتن اطلاعات لازم از دستورالعمل‌ها و نداشتن آگاهی لازم از حقوق و تکالیف کارگر و کارفرماست که طبیعتا اطلاع رسانی در این زمینه موجب کاهش تنش و اعتراضات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها