Web Analytics Made Easy - Statcounter

فروش دام در چند نقطه شهر داراب از جمله چهارراه آزادی، بازار، روبروی بانک ملی شعبه بهشتی، روبروی مسافرخانه و همچنین در حاشیه جاده اصلی داراب - فسارود و جاده جنت شهر - اسلام آباد سبب نارضایتی کسبه دارای مجوز فعالیت صنفی در این مناطق شده است.
از سوی دیگر، عرضه این دام ها بدون نظارت دامپزشکی می تواند مشکلاتی را برای سلامت مردم ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از اهالی جنوب شهر داراب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام نارضایتی خود از این وضعیت گفتند: بارها نگرانی خود را در زمینه مشکلات بهداشتی فروش دام زنده در شهر اعلام کرده‌ایم اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
آنها در این باره گفتند: فروش دام در شهر داراب از نظر بهداشتی خطرناک است و گاها مشکلاتی از قبیل انتقال بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان وجود دارد.

یکی از دامداران شهر داراب نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: یکسالی است که تغییر کاربری و تعطیلی میدان عرضه دام در شهرستان داراب سبب شده است که دامداران مجبور شوند دام‌های زنده خود را در سطح شهر و یا در کنار جاده‌های اصلی این شهرستان عرضه کنند و در این میان، برخی برای فروش بیشتر دام‌های خود مجبور به قاچاق نیز شده‌اند.
اصغر افشار جویانی افزود: تعطیلی میدان عرضه دام سبب افزایش قاچاق دام زنده به شهرها و کشورهای اطراف شده است.
وی ادامه داد: به دلیل انتقال غیرقانونی دام، در برخی موارد دامداران این شهرستان به عنوان قاچاقچی دستگیر و احشام آنها نیز توقیف شده است؛ این شرایط، خسارات جبران ناپذیری به این قشر از جامعه وارد می‌کند.
وی گفت: میدان عرضه دام داراب با مساحت ۱۰ هزار متر مربع در سال ۱۳۷۵ به شخصی واگذار شده بود که پارسال با نقل و انتقال این ملک به فرد دیگری، این ملک به تجاری تغییر کاربری یافته است.

محمد مرادیان رئیس دامپزشکی داراب هم در این باره گفت: چندین بار به مسئولان مرتبط و این دامداران در خصوص فروش غیرقانونی دام‌های زنده در شهر و حاشیه شهر داراب تذکر داده شده است ولی متاسفانه به دلیل نبود میدان عرضه دام، آنها مجبور هستند دام‌های خود را در کنار جاده به فروش برسانند.

رستگار مسئول امور اراضی شهرستان داراب نیز گفت: پرونده تخلفی در خصوص مکان سابق عرضه دام در این شهر تشکیل و به کمیسیون ماده ۳۳ ارجاع داده شده است و منتظر اعلام نظر این کمیسیون هستیم.
معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس و رئیس جهاد کشاورزی داراب هم بر این باور است: فروش و تخریب میدان عرضه دام داراب تخلف محسوب می‌شود.
وی ادامه داد:‌ گزارش تخلف در زمینه ساخت و سازهای صورت گرفته در این مکان را به مراجع استانی گزارش داده‌ایم و پروانه فعالیت مجری طرح را باطل کرده‌ایم.

با وجود پیگیری‌های خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با رئیس مرکز بهداشت شهرستان داراب، وی موفق به گفت‌وگو با وی در این زمینه نشد.

در این میان، نصراله سلامی نژاد شهردار داراب گفت: ما به عنوان سد معبر با این قضیه برخورد می کنیم ولی این موضوع مشکل را ریشه ای حل نخواهد کرد.

جابر نظافت دادستان داراب نیز می گوید: تا به امروز هیچ کدام از دستگاههای نظارتی و بهداشتی برای پیگیری این موضوع به اینجانب مراجعه نکرده اند.

محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی هم در این باره به خبرنگار ما گفت: این تصرف و تخریب حدود یکسال است که در داراب اتفاق افتاده ولی هیچ برخورد قانونی با آن صورت نگرفته است؛ انتظار است اداره منابع طبیعی پنج هکتار از اراضی را در خارج شهر داراب برای رفع این مشکل اختصاص دهد.

اصغر فرودی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه داراب هم گفت: مستندات مربوط به مکاتبات صورت گرفته در یکسال گذشته این فرمانداری با دستگاه‌های متولی وجود دارد و باید کمیسیون ماده ۳۳ استان فارس هر چه سریعتر با هدف بررسی این پرونده تشکیل و موضوع، تعیین تکلیف شود.

ماده ۳۳ اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع به نظارت بر اجرای طرحهای کشاورزی و دامپروری و سایر طرح‌های غیرکشاورزی و همچنین اراضی واگذاری اشاره دارد.
بر این اساس، به منظور تشخیص تعلل یا تخلف و عذر موجه مجریان طرحها از مفاد قرارداد و تعیین درصد عملیات انجام شده طرحهای مزبور در هر استان هیأت سه نفره نظارت با حکم وزیر جهاد کشاورزی، مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی و یک نفر کارشناس در رشته مربوط به طرح تشکیل می‌شود و در موارد خلاف بیّن نسبت به فسخ یا تمدید و تعیین مهلت و یا استرداد زمین تصمیم گیری خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور سازمان امور اراضی کشور داراب فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور سازمان امور اراضی کشور سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور سازمان امور اراضی کشور داراب فارس اخبار کنکور میدان عرضه دام جهاد کشاورزی شهر داراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی، اظهار کرد: تدوین این آئین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه در مورد حمل دارو توسط سکوها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آئین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آئین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکوهای اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکوهای مورد تأیید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، افزود: این آئین‌نامه تنها در مورد حمل دارو و تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته محمدی، مجوز فعالیت سکوهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند، دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکوهای متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکوها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آئین‌نامه برای سکوها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکوهای اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تأیید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین در صورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

کد خبر 6091482 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد