Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شبکه «المشاهد» یمن امروز (سه شنبه) گزارش داد که هزاران شهروند یمنی دیروز مقابل سفارت آمریکا در صنعاء که اکنون بیش از شش سال است که خودخواسته بسته شده است، در اعتراض به تروریستی خواندن انصارالله از سوی دولت ترامپ تظاهرات کردند.

معترضان با سر دادن شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی، جنایات آنها در حق ملت یمن را محکوم کرده و خواستار لغو تصمیم واشنگتن برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست سازمان تروریستی خارجی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز مردم شمال یمن بارها در محکومیت تروریستی خواندن انصارالله از سوی دولت ترامپ، تظاهرات برگزار کرده بودند.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن خود در آمریکا در چهار سال گذشته، همواره در مسیر تضعیف سازمان ملل متحد و نهادهای زیرمجموعه آن حرکت کرده و اقدام اخیر آن علیه یمن نیز در همین راستا می‌باشد، اقدامی که مانع بزرگی برای فعالیت "مارتین گریفیتس" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن و دیگر نهادهای بین‌المللی در عرصه خدمت رسانی به مردم مظلوم این کشور ایجاد خواهد کرد.

دولت ترامپ در آخرین روزهای ریاست خود در کاخ سفید با قرار دادن نام انصارالله در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی موجی از انتقادها را در سطح بین‌المللی و داخلی آمریکا به راه انداخت تا جایی که ۲۶ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه دولت ترامپ نسبت به تروریستی خواندن انصارالله یمن اعتراض کردند و خواستار ارائه اطلاعات لازم برای این تصمیم شدند.

اعضای مجلس نمایندگان در این نامه تصریح کردند: این نام‌گذاری به حل منازعه و تامین عدالت برای تخلفات و سوء استفاده‌های انجام شده در طول جنگ در یمن کمک نمی‌کند. این فقط بحران میلیون‌ها یمنی را که برای بقای خود می‌جنگند، تشدید می‌کند.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای تأکید کرد که تصمیم دولت ترامپ تعامل دیپلماتیک لازم با انصارالله و کار جامعه جهانی در امور سیاسی و بشردوستانه را پیچیده خواهد کرد.

روسیه نیز از ایالات متحده خواست تا در این تصمیم تجدید نظر کند، زیرا پیامدهای آن را در روند صلح یمن منفی خواند. نماینده روسیه در شورای امنیت با تاکید با اینکه این تصمیم تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات جهت حل بحران یمن را ناکام می‌گذارد، آن را یک اشتباه غیرقابل بخشش توصیف کرد.

برچسب‌ها یمن جنبش انصارالله ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن جنبش انصارالله ایالات متحده آمریکا یمن جنبش انصارالله ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هزاران نفر در تل آویو و دیگر مناطق در اراضی اشغالی تظاهراتی گسترده برگزار کردند و خواستار انجام سریع توافق با غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

تظاهرکنندگان خواستار برکناری نتانیاهو و انجام سریع توافق مبادله اسیران شدند.

رسانه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: هم اکنون تظاهراتی در حمایت از انجام توافق بازگرداندن اسیران در حال برگزاری است. این تظاهرات در تقاطع کابلان در تل آویو و نیز میدان موزه تل آویو و نزدیکی الکرباه و نیز قیساریا، حیفا، قدس، تقاطع شعار هنیگف و مقابل منزل بنی گانتز، تقاطع کرکور و برخی شهرهای دیگر در حال برگزاری است.

از سوی دیگر ایالا همسر یورام متسجر که در غزه اسیر است در جریان این تظاهرات گفت: کابینه اسیران را به حال خود رها کرده است. همه باید به خیابان بیایند و از نخست وزیر بخواهند که اسیران را به منازل برگرداند. حمله به رفح یعنی تداوم جنگ برای سه ماه دیگر و یعنی اسیران زنده برنخواهند گشت.

کد خبر 6096649

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت