Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره تلاوت فجر گفت: اختتامیه این دوره جمعه(سوم بهمن‌ماه) ساعت۱۵ در برج میلاد با حضور ۱۵۰میهمان برگزار خواهد شد، عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و یک قاری خارجی بین‌المللی به عنوان میهمان ویژه این‌ مراسم بوده و جمعی از نخبگان‌ قرآنی، ورزشی و عرصه فیلم‌سازی نیز در این آئین حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، نقاشیان- مسئول برگزاری تلاوت‌های مجلسی- در نشست پنجمین فجر تلاوت که ظهر امروز سه‌شنبه(۳۰ دی‌ماه) در حسینیه صاحب الزمان(عج) برگزار شد با اشاره به اینکه پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در روز ۳بهمن‌ماه در برج میلاد برگزیدگان خود را خواهند شناخت، اظهار کرد: طرح تلاوت مجلسی خواست رهبر معظم انقلاب و بسیاری از دلسوزان قرآنی است که برای کیفیت بیشتر در امر تلاوت و کشف استعدادها طرح‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به آنچه که در دوره پیروزی انقلاب اسلامی در مورد قرآن بوده که بسیار موفقیت‌آمیز نیز هست باعث حضور قاریان کشورهای مختلف در ایران و ‌رشد قاریان داخلی شده است، بنیان‌گذار فرآیند رقابت در پرداختن به قرآن ایران نیست اما ما نیز در این مسیر حرکت می‌یکنیم تا کیفیت این مسیر را بالاتر ببریم.

مسئول برگزاری تلاوت‌های مجلسی تاکید کرد: تلاوت‌های مجلسی برای اولین‌بار از حسینیه صاحب‌الزمان(عج) آغاز شد و باتوجه به اهمیت مردم به تلاوت‌های مجلسی پس از آن دوره اول شکل خوبی در این رقابت را داشته‌ایم، با استقبال مردمی و باحضور خوب قاریان؛ این جشنواره کشوری شد و امید است به مرحله بین‌المللی هم‌ برسد.  

نقاشیان یادآور شد: در سال گذشته جشنواره چهاردهمین دوره خود را پشت سرگذاشت و ما فجر چهارم را داشتیم که محورهای کلانی در استقبال عمومی و نهادها ایجاد کرد.

وی افزود: امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا با شرایط سخت‌تری روبرو بوده‌ایم و برگزاری مراسم‌ها در استان‌ها مشکلاتی را به وجود آورد و از این رو از حضور عموم خودداری و به سمت استفاده از فضای مجازی رفتیم‌ که خوشبختانه مخاطبین بیشتری از این جشنواره بهره بردند و ۱۰۹ شهر در این جشنواره حضور یافتند.

نقاشیان خاطرنشان کرد: این جشنواره می‌تواند حضور مردم را بیشتر کند و باید این جشنواره سراسر کشور را در برگیرد تا ‌بتوانیم ‌از یک بستر کلان‌تری بهره ببریم.

در ادامه داوود جعفری -دبیر پنجمین جشنواره تلاوت فجر- با بیان اینکه فینال جشنواره تقریبا به اتمام رسیده است، گفت: امسال یک هدف خاص را در جشنواره آغاز کردیم، ابتدا تصور براین بود باوجود شیوع کرونا امکان برگزاری حضوری جشنواره را نخواهیم داشت، ستادهای اجرایی در ۱۰۹ شهر توسط خود مردم فعال شد، در مهرماه به صورت حضوری جشنواره به پیش رفت اما در اواخر مهرماه به شکل هم حضوری و هم مجازی جشنواره را به پیش بردیم.

وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته در استان‌ها و شهرستان‌ها برای دعوت قاریان و میهمانان نزدیک به هزار نفر حضور پیدا می‌کردند، اما با فضای مجازی خوشبختانه هرخانه یک جشنواره تلاوت مجلسی شد، در امر آرا مردمی و مشارکت قاریان؛ فضای مجازی کمک بیشتری به ما کرد و بالغ بر سه میلیون بازدید از جشنواره را رقم زد.

جعفری ابراز کرد: در این دوره بخش حفظ و ترتیل نیز به قرائت اضافه شد، البته قرائت سال پیش فقط بزرگسالان بود اما امسال قرائت زیر ۱۷سال را نیز برگزار کردیم. برای انتخاب حافظ سال کشور نیز آزمون را منوط به ۶سوال نکرده بلکه حافظ برتر ۵جزء را باید آزمون می‌داد، امسال ۴۷۴نفر در حفظ، ۳۷ نفر در بخش قرائت حضور پیدا کردند، اما بخش جذاب امسال بخش شکوفه‌ها(زیر ۱۷سال) بود.

پورمعین -دبیر اجرایی پنجمین جشنواره تلاوت فجر- نیز در ادامه این نشست تصریح کرد: اختتامیه این دوره سوم بهمن‌ماه ساعت۱۵ در برج میلاد برگزار خواهد شد، تقریبا ۱۵۰میهمان در این مراسم حضور خواهند یافت، برنامه‌های هنری، سمعی و بصری برای میهمانان و مردم در منازل نیز خواهیم داشت. البته عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان میهمان ویژه این‌ مراسم خواهد بود، همچنین جمعی از نخبگان‌ قرآنی، ورزشی و عرصه فیلم‌سازی هم در این‌ مراسم حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: به خاطر محدودیت تردد در تهران این‌ مراسم ۱۹:۳۰ به پایان خواهد رسید. برگزیدگان این دوره نیز لوح تقدیر، قرآن نفیس و وجه نقدی بین ۱۰ الی ۲۰میلیون تومان دریافت خواهند کرد. در این دوره یکی از قاریان بین‌المللی به عنوان میهمان خارجی نیز حضور خواهد داشت. البته به برگزیدگان بین‌المللی هم هزار دلار خواهیم داد.

پورمعین خاطرنشان کرد: ۳۷مسابقه بین‌المللی قرآنی در جهان برگزار می‌شود، روند بسیاری از این ‌مسابقات تکراری و سنتی است، اما جشنواره تلاوت مجلسی برخلاف سایر مسابقات منتخبین خود را از بین مردم و با داوری مردمی دارد، ویژگی‌های مجلسی با بسیاری از اصول فنی مخالفت ندارد اما امید است این مسابقه بتواند الگوهای جدیدی را ارائه کند.

خالدی- مدیر رسانه‌ای پنجمین جشنواره تلاوت فجر- در مورد نحوه پوشش رسانه‌ای این جشنواره بیان کرد: پخش زنده مراسم جمعه از شبکه و رادیو قرآن و همچنین شبکه سحر پخش خواهد شد. پوشش برون‌مرزی این‌ جشنواره از اهمیت خاصی برخوردار است، مدیران برون مرزی به ما قول مساعدت دادند تا پوشش این مراسم را داشته باشند که خوشبختانه شبکه‌های اردو، بوسنی، کردی و فرانسه این مجلس را پوشش خواهند داد و قرار است یک ساعت برنامه مستند نیز از این مسابقات تهیه و پخش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قرآن کريم تلاوت های مجلسی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌های ورزشی، قهرمانان و افتخارآفرینان کشور و جامعه ورزش در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

 در این مراسم، بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف، انتخاب و معرفی شدند.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تقدیر از قهرمان ایران اظهار کرد: برگزاری این نشست خوب هم گام مثبت دیگری بود که با یک کار مشترک میسر شد. این جشنواره‌ها باعث می‌شود از ظرفیت‌های ورزش قهرمانی به خوبی استفاده شود. در سال ۱۴۰۲ در ورزش قهرمانی در ۷۰ رشته بیش از ۹۰۰ مدال کسب کردیم که سرود ملی ایران را طنین‌انداز کرد.

وی افزود: مجموعه ورزش در کل کشور در حرکتی هماهنگ این افتخارات را کسب کرد و اقدامات تحولی را در دستور کار داشت. تلاش ما این است که تا پایان دولت مسائل را بررسی و مشکلات را برطرف کنیم. در تحول زیرساخت‌های ورزشی موفق شدیم جلسه شورای عالی ورزش را با حضور رییس جمهوری برگزار کنیم که سال‌ها برگزار نشده بود. پروژه‌های بسیاری شناسایی شد و قرار بر این بود هیچ پروژه جدیدی آغاز نشود. بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای این کار در سال جاری پیش‌بینی شده است و با قدرت کار را ادامه خواهیم داد.

هاشمی افزود: بحث بازسازی مجموعه ورزشی آزادی و سالن‌های تحت پوشش هم مطرح بود و موفق شدیم برای آن تامین منابع بکنیم. احداث مجموعه بزرگ در پایتخت که قول رییس جمهوری بود در دستور کار است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود مجموعه‌ای در خور نام ایران احداث خواهیم کرد. طرح آمایش سرزمینی هم در دستور کار بود تا عدالت ورزشی حاکم شود.

وی گفت: تمام مطالبات قبلی را پرداخت کردیم و سال ۱۴۰۳ و در دو هفته آینده با حضور رییس جمهوری پاداش‌های جدید هم اهدا خواهد شد. موضوع سرباز قهرمان هم مورد تاکید است. مجلس تمام مراحل را طی کرده و به زودی تصویب و گلایه قهرمانان برطرف خواهد شد.

وزیر ورزش ادامه داد: اصلاح ساختار اساسنامه صندوق قهرمانان هم کار خوبی بود که انجام شد. بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی بود که به صورت تخصصی مورد استفاده قرار گیرد. حق پخش تلویزیونی هم با همکاری صدا و سیما در دستور کار است. انصاف مالی در رشته‌های حرفه‌ای نیز مورد تاکید ما بوده که در حال انجام است. واگذاری دو باشگاه بزرگ تهران هم کمک می‌کند تا از روزمرگی خارج شویم. علاوه بر این، کمک به تجهیزات ورزشی فدراسیون‌های ورزشی در دستور کار است که بعد از ۲۰ سال شاهد آن خواهیم بود.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد