Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات محلی بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، توسعه شبکه‌های دوچرخه‌سواری را به عنوان یکی از بهترین استراتژی‌های مهار ویروس کرونا انتخاب کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در شهرهای آمریکای لاتین طی یک دهه اخیر به طور شگفت‌انگیزی در حال گسترش بوده است. به عنوان مثال، شهرهایی نظیر بوگاتا پایتخت کلمبیا و سانتیاگو، پایتخت کشور شیلی، در چند سال گذشته اندازه شبکه‌های دوچرخه‌سواری خود را دو برابر کرده‌اند و همین امر گرایش شهروندان را به دوچرخه‌سواری چندبرابر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشات حاکی است در شهرهایی که برنامه‌ریزان توجه خود را بر زیرساخت‌های ایمن متمرکز می‌کنند، میزان تصادفات جاده‌ای و مرگ‌های دوچرخه‌سواران به حداقل می‌رسد. از سوی دیگر، توسعه عبور و مرور ایمن مزایای اقتصادی زیادی برای شهر در پی دارد و منجر به افزایش سلامت جسمی و روحی مردم می‌شود.

چالش‌هایی که شیوع بیماری کووید-۱۹ در شهرها به وجود آورده، مقامات را بیش از قبل به سمت ترویج تردد سبز و به خصوص توسعه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی سوق داده است. در این راستا، اقدامات بسیاری صورت گرفته است؛ مثلا بسیاری از خیابان‌ها به روی خودروها بسته شده و وسایل حمل و نقل عمومی جای خود را به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی داده است. اما همه چیز به همین اقدامات ختم نشده است بلکه بسیاری از برنامه‌ریزان شهری به احداث زیرساخت‌های تردد سبز در شهرهای خود پرداخته‌اند تا فضاهایی ایمن و دائمی برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده به وجود آورند.

بوئنوس آیرس یکی از شهرهایی است که متاثر از گسترش ویروس کرونا، بیشترین تغییر را در طراحی شهری متحمل شده است. شبکه‌های دوچرخه‌سواری در  پایتخت آرژانتین، پیش از شیوع بیماری کووید-۱۹ تنها به خیابان‌های فرعی و کوچه‌های کمی محدود می‌شد، اما در پی محدودیت تردد با وسایل حمل و نقل عمومی و قرنطینه‌ها، هرروز بر تعداد افرادی که به سمت دوچرخه‌سوارای و پیاده‌روی گرایش پیدا می‌کنند، افزوده شده است. بنابراین، نیاز به توسعه فضاهای دوچرخه‌سواری در شهر بیش از پیش آشکار شده و مقامات را به سمت اتخاذ تصمیماتی جدید در این راستا، سوق داده است.

جالب است بدانید که نیمی از شهروندان بوئنوس آیرس در مسافتی کمتر از پنج کیلومتر در نزدیکی محل زندگی خود به تردد می‌پردازند و همین امر در کنار گسترش ویروس کرونا، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را به امری غیر قابل اجتناب تبدیل کرده است. بنابراین، در ماه آگوست ۲۰۲۰، شهردار ۶۰ کیلومتر مسیر جدید دوچرخه‌سواری در پایتخت آرژانتین ایجاد کرد و همین امر باعث شد افراد بسیاری به استفاده از این وسیله حمل و نقل روی آورند. از سوی دیگر، سایر خیابان‌های شهر نیز تغییرات قابل توجهی نظیر جداسازی مسیر دوچرخه‌سواری و تردد خودروها و همچنین محدودیت سرعت وسایل حمل و نقل را متحمل شد.

موسسه منابع جهانی برزیل مقامات بوئنوس آیرس را در پیاده‌سازی پروژه فوق مورد حمایت مالی قرار داد تا از این طریق، چالش‌های موجود بین دوچرخه‌سواران و سایر وسایل حمل و نقل عمومی در تقاطع‌ها را به حداقل برساند. برنامه‌ریزان پایتخت آرژانتین نیز ۱۷ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری جدید به قبلی‌ها افزود و محدودیت‌های تردد وسایل حمل و نقل را افزایش داد. به عنوان مثال، مسیر عبور و مرور دوچرخه‌سواران در خیابان‌های کامل به وسیله موانعی از محل تردد خودروها جدا شد و سرعت حرکت آن‌ها از ۶۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر کاهش یافت.

گزارشات حاکی است که پس از افزایش مسیرهای جدید، نرخ دوچرخه‌سواران تا کنون به میزان ۴۵ درصد افزایش یافته است و هر روز تعداد آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. این مسیرهای جدید، از وسعت کافی برخوردار است بنابراین، دوچرخه‌سواران می‌توانند با ایمنی کامل و حفظ فاصله اجتماعی به تردد بپردازند.

مقامات رسمی پایتخت آرژانتین اعلام کرده‌اند که تغییرات و مسیرهای به وجود آمده برای دوچرخه‌سواران دائمی خواهد بود تا به تدریج میزان انتشار گازهای آلاینده ناشی از عبور و مرور خودروها به حداقل برسد. از سوی دیگر، ترویج دوچرخه‌سواری و توسعه زیرساخت‌های مربوطه از وقوع سوانح ترافیکی خودداری به عمل خواهد آورد و افراد بیشتری را به سمت حمل و نقل پاک سوق خواهد داد.

کد خبر 469420

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهرهای جهان آرژانتین بوئنوس آیرس ویروس کرونا دوچرخه سواری مسیر دوچرخه سواری حمل و نقل پاک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دوچرخه سواری پایتخت آرژانتین دوچرخه سواری وسایل حمل و نقل دوچرخه سواری دوچرخه سواران بوئنوس آیرس پیاده روی خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، کامبیز ناظریان" همزمان با برگزاری ششمین نشست بزرگ فصلی مدیران این شرکت با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌های ممکن به منظور بهبود روند خدمت رسانی در حوزه برق در پایتخت به کار گرفته شده است از سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در بخش سرمایه‌ای با هدف توسعه و بهبود هرچه بیشتر وضعیت شبکه توزیع برق پایتخت خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها، شاخص‌های بهره برداری و ضرایب امنیت و پایداری شبکه برق شهر تهران به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت.

ناظریان با اشاره به اینکه با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان برق پایتخت و همکاری مردم تهران، طی دو سال گذشته، علیرغم برخی مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و افزایش مصرف انرژی، شاهد هیچ گونه اختلالی در تأمین برق مورد نیاز هموطنان تهرانی نبوده‌ایم خاطرنشان کرد: در راستای اطمینان از پایداری شبکه در تابستان ۱۴۰۳ و حفظ آرامش و آسایش هموطنان تهرانی، همسو با برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو، این شرکت با همکاری کارشناسان و متخصصان، اقدام به تدوین ۱۵۰ برنامه تخصصی با تمرکز بر بخش‌های مختلف فنی، مهندسی و توزیع انرژی کرده و امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها و تداوم همکاری تهرانی‌ها در تابستان پیش رو نیز شاهد هیچ گونه اختلالی در تأمین برق مصرفی مردم شریف پایتخت نباشیم.

کد خبر 6090672 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • خواننده خانم قبل از انقلاب، سریال پایتخت را توقیف کرد!
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون