Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، درباره تشکل‌های مردمی و فرهنگی فعال در سطح کشور و استان سمنان، بیان کرد: اساس کار فرهنگی از ابتدای انقلاب و حتی توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت از تشکل‌های مردمی فعال در حوزه فرهنگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شاید در سال‌های اخیر کمی از این راه فاصله گرفته‌ایم، بیان کرد: برخی نهادهای دولتی به جای تسریع و تسهیلگری متأسفانه در سال‌های اخیر تصدی‌گری کردند و به جای حمایت، سیاستگذاری و نظارت، خودشان راساً وارد حوزه اقدامات فرهنگی شدند که این رویه می‌بایست اصلاح شود تا مدار اصلی خود را بازیابد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بخشی از رویه حمایت‌های مؤثر از تشکل‌های مردمی، مالی است و دیگر بخش‌های آن حقوقی، قانونی و … هستند اما از آنجا که شرایط اقتصادی کشور دچار مشکل است، عمدتاً حمایت را فقط از لحاظ مالی می‌بینیم و این در حالی است که کشور از لحاظ بودجه‌ای شرایط دشواری دارد و شاید نتوان آنطور که باید از تشکل‌های مردمی و فرهنگی حمایت مالی کرد.

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه علی رغم این شرایط ما معتقد هستیم که هر میزان اعتبار ولو اندک در اختیار نهادهای فرهنگی مانند تبلیغات اسلامی قرار گیرد می‌بایست در اختیار مجموعه‌های خودجوش مردمی شامل گروه‌های جهادی، مؤسسات فرهنگی، قرآنی، هیئت‌های مذهبی و … قرار گیرد اما باید به انواع حمایت‌ها نیز فکر کرد زیرا حمایت تنها مالی نیست.

او با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها، توانمند سازی و … در زمره گونه‌های حمایت از تشکل‌های مردمی است، گفت: امید ما این است که با هم افزایی بین دستگاهی و بین نهادی و کمک نهادهای تقنینی زیرساخت‌های مؤثر حضور جریان‌های مردمی در کمک به همدیگر را مهیا کنیم. شاید اگر زمینه حضور مؤثر مردم در کارهای فرهنگی فراهم شود بخشی از آلام و مشکلات اقتصادی مردم هم به این واسطه کاهش یابد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه زیرساخت‌های حمایت مؤثر از کارهای فرهنگی مانند فضای مجازی در وظایف سازمان است و سعی داریم که بیشتر از این ظرفیت استفاده کنیم، گفت: یک مثال آن این است که امروز هیئت‌های مذهبی شماره حسابی در بستر بانکداری دیجیتال ندارند که از ظرفیت کمک‌های مردمی و یا موضوع‌های جهادی و … بهره گیرند که از این دست وظایف برای سازمان تبلیغات اسلامی تبیین و پیگیری می‌شود.

او درباره موازی کاری‌های موجود در حوزه فرهنگی، گفت: رویکرد ما تقسیم وظایف و هم افزایی است و لذا به دنبال انجام امور به صورت هم گرا در بخش‌های مختلف قرآنی، فرهنگی و… هستیم و اگر نهادی بخشی از کار را دست بگیرد ما آن را رها خواهیم کرد.

انتهای پیام /گ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی حمایت مالی سازمان تبلیغات اسلامی تشکل های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: امروز مجموعه ارزشمندی از اشیاء باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران وارد کرمان شد که همزمان با هفته میراث فرهنگی در موزه‌های استان به نمایش گذاشته خواهد شد. 

سعید شاهرخی گفت: این اشیاء که از موزه ملی ایران (موزه مادر) انتخاب شده، امروز به کرمان انتقال یافت و همزمان با هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی به نمایش در خواهد آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: بخشی از اشیاء این مجموعه انتقالی، حاصل کاوش‌های علمی باستان شناسی در تپه‌ها و محوطه‌های کلیدی استان کرمان از جمله تپه یحیی در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه و محوطه باستانی شهداد در شهرستان کرمان بوده که در نتیجه کاوش سال‌های پایانی دهه ۴۰ خورشیدی به دست آمده است. 

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشیاء مجموعه انتقالی، اشیاء حاصل از حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی جیرفت است که در اوایل دهه ۸۰ از کشور خارج شده بود و با تلاش مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از حراج آن در حراجی‌های لندن جلوگیری و به کشور باز گشته است.

شاهرخی افزود: بخشی از اشیاء مجموعه نیز متعلق به تپه گاوکشی در اسفندقه جیرفت است که در نتیجه کاوش‌های علمی باستان شناسی در این تپه حاصل شده که این اشیاء به دوره نوسنگی و حدود۸۸۰۰ سال پیش از این تعلق دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • اجتماع مردمی حمایت از طرح «نور» در مشهد