Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آئین اختتامیه اولین سوگواره ملی دانشگاهیان و ششمین یادواره بوی سیب حرم گفت: گسترش و تعمیق فرهنگ و فضائل دینی واخلاقی با تکیه بر فرهنگ اهل بیت(ع) از محورهای مورد توجه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دانشگاه ها است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمدهادی عسکری در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) و قدردانی از اهتمام معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شیراز نسبت به برگزاری این سوگواره افزود: مهم‌ترین دستاورد بزرگداشت‌های مناسبتی در حوزه دین در سه ساحت عاطفی - احساسی، شناختی و رفتاری قابل ارزیابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: انسان اجتماعی نمی‌تواند نسبت به نیازهای عاطفی و معنوی بی توجه باشد و معنویت از نیازهای فطری انسان است و از مهم‌ترین کارکردهای دین تقویت پیوند و رابطه میان انسان و ارزش‌های متعالی است و این پیوند به همسویی میان فرد با ارزش‌های متعالی دینی منجر می‌شود.
عسکری با بیان اینکه در آموزه‌های دینی موضوع تعظیم شعائر مورد تأکید قرار گرفته اظهار داشت: تعبیر لطیف قرآن کریم در آیه ۳۲ سوره حج که می‌فرماید «هر کس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانه تقوای دلهاست» ناظر به همین موضوع است و با تعظیم شعائر و برپایی برنامه‌هایی از این دست زمینه‌های ابراز ارادت و مودت به اهل بیت (ع) فراهم می‌شود که از این طریق اولاً بخشی از احساسات خود را معطوف به امر قدسی کنیم و قدسیان جذبه‌های میل به سوی بالا گزینی و امور معنوی و فرو گذاری امور بی اهمیت را در ما تقویت کنند و ثانیاً فراتر از زاویه دید و تنگنای نگرش خودمان و از منظر چشم بزرگان که بر قله معرفت نشسته‌اند جهان را ببینیم و این شناخت و احساسات در رفتار و کنش ما در بعد فردی و اجتماعی نمود و تجلی پیدا کند.
مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: سوگواره‌ها و دیگر رویدادهای مذهبی اگر بتواند رابطه انسان با ارزش‌های متعالی را به شکلی دو سویه یعنی الهام گیری از دین و اخلاق درخدمت ارزش‌های دینی تقویت کنند و به تغییر و تصحیح نگرش و بهبود رفتار و کنش منجر شوند و از لایه بیرونی خارج شده و به عمق بخشی محتوا ارتقا پیدا کنند، خدمت شایانی به عرصه دین باوری جوانان و دین‌پذیری جامعه می‌کنند.
عسکری گفت: نسل جوانان فرهیخته دانشجو امروز باید در سه ساحت عاطفی – احساسی، شناختی و رفتاری خود را جست و جو کند و در دستگاه فکری و نظام اندیشه‌ای و کانون نبوغ و نوآوری عواطف و احساسات خود به باز تولید چگونگی این پیوند بپردازد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پیوندی که در این راستا انجام می‌شود شورآفرین است و برای دانشگاه و جامعه تولید ارزش‌های معنوی می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دین مسائل دینی فرائض دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، علاقه‌مندان به سینمای مستند و همکاری با مرکز گسترش می‌توانند از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با ورود به سامانه ثبت طرح درdefc.ir (بخش تولید) طرح خود را ثبت کنند.

پیگیری وضعیت بررسی طرح‌ها و نتایج در سامانه مرکز و صفحه شخصی امکان‌پذیر است.

اولویت‌های مرکز گسترش در حمایت آثار به شرح زیر است:

خانواده و جمعیت

محیط زیست، مدیریت انرژی، حیات وحش

طرح مسایل اجتماعی، پرسشگری، مطالبه‌گری

پیشرفت و تولید در کشور

طرح‌هایی که در قالب این اولویت‌ها نباشند اما با معیارهای تولید و حمایت در مرکز گسترش همخوانی داشته باشند، فرصت ساخت را به دست خواهند آورد، همچنین طرح‌هایی که دارای دمو باشند، در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 6093787 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  •  برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان