Web Analytics Made Easy - Statcounter

افراسیابی با اشاره به اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت دارند، گفت:فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر به ‌صورت مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد و بحمدلله عملکردها بسیارخوب بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی ‌اکبر افراسیابی» امروز(۳۰ ی) در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر به ‌صورت مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد و بحمدلله عملکردها بسیارخوب بوده است و جای تقدیر از تک‌تک آنان دارد در اینجا جا دارد که نام و یاد تمامی شهدای امر به معروف و نهی از منکر به ‌ویژه ۶ شهید امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی را گرامی بداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی اضافه کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند قطعاً مورد حمایت و تشویق هم قرار می‌گیرد و در زمینه پژوهش‌های امر به معروف و نهی از منکر در خراسان رضوی هم برنامه ویژه‌ای داریم، زیرا معتقدیم که هرچه قدر معروف‌ها افزایش یابد، منکرها هم کاهش می‌یابد.

 

وی ضمن اشاره به نقش بی‌بدیل اصحاب رسانه در ترویج امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: رسانه‌ها یکی از یاران ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی هستند، زیرا با هنر خود در زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی یاری‌گر خادمان خود در این ستاد هستند.

 

افراسیابی تصریح کرد: هرکس موظف است که وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در بحث شناسایی و ریشه‌یابی مشکلات و عوامل آن ورود پیدا می‌کند و تذکر لازم را به خاطیان می‌دهد و اگر جواب ندهد از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی تاکید کرد: عزاداری‌ها لازم و واجب است، اما مهمتر از سلامت جامعه نیست و می‌بینیم که مقام معظم رهبری جلسات انفرادی دارند که می‌تواند الگویی بسیارخوب برای دیگران باشد.

 

وی با اشاره به اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره فعالیت دارند، بیان کرد: رابطان ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در تمامی حوزه‌ها و موضوعات ورود پیدا می‌کنند و تذکرات شفاهی و کتبی را به متخلفان می‌دهند، اما این ترتیب اثر داده نشد از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌شود و در یک کلام جمله همه به هم ربط داریم را گوشزد می‌کنند تا اینگونه نباشد که هرکس هرچیزی را که باب میلش است انجام دهد.

 

افراسیابی گفت: در ایام بحران کرونا فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر با عنوان طلایه‌داران سلامت در حال انجام است و از ابتدای این بحران تاکنون بالغ بر یک میلیون تذکر در بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک داشته‌ایم که بیش از ۴۰۰ هزار تذکر آن در زمان موج سوم بحران کرونا بوده است.

 

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی افزود: برنامه‌های متعددی در ایام بحران کرونا توسط طلایه‌داران سلامت و با همکاری رسانه، مرکز امور مساجد، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مجموعه‌ها داریم تا بتوانیم همه به‌خوبی نقش خود را در راستای ریشه‌کنی این ویروس منحوس ایفا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های توجیهی ۲۰ هزار آمر به معروف و ناهی از منکر با حضور ۱۰۰ استاد در حال برگزاری است، گفت: با همکاری بیش از ۵۰۰ مسجد این آموزش‌ها را به بیش از ۵ هزار آمر به معروف و ناهی از منکر داریم، آموزش‌هایی که البته در ایام بحران کرونا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، زیرا امکان برگزاری کلاس‌های حضوری همانند دوران قبل از کرونا وجود ندارد.

 

افراسیابی بیان کرد: همچنین از مجموع ۵۰۰ مسجدی تاکنون تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده ۲۳۰ مسجد در مشهد و ۲۷۰ مسجد در شهرستان‌های استان بوده و در راستای افزایش فعالیت‌ها مسجدمحور با دیگر مساجد هم مرحله به مرحله تفاهم‌نامه همکاری منعقد خواهیم کرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معطم رهبری قانون بد بهتر از بی‌قانونی است و از اصحاب رسانه می‌خواهیم که در راستای عمل به فرامین معظم‌له قانون امر به معروف و نهی از منکر را به‌خوبی به جامعه معرفی کنند تا تشنج‌ها و تشتت‌ها را شاهد نباشیم، البته قبول داریم که ضعف‌هایی هست که ان‌شاالله با همکاری مردم و رسانه‌ها برطرف خواهد شد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمران به معروف نشست خبری قرار می گیرد بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟