Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع رسانه‌ای اعلام کرد، نماینده پارلمان و رهبر حزب عدالت و توسعه مراکش، در اعتراض به امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تصمیم به تعلیق عضویت خود در این حزب گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یک منبع در داخل حزب عدالت و توسعه مراکش که ترجیح داد نامش ذکر نشود، اعلام کرد، ادریسی ابو زید، از رهبران این حزب عضویت خود را در حزب عدالت و توسعه در اعتراض به اقدام سعد الدین العثمانی (نخست وزیر مراکش) به امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به حالت تعلیق درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع تاکید کرد، این نماینده پارلمان که به مواضع خود در حمایت از مسأله فلسطین و مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی معروف است، پیامی به دبیرکل حزب عدالت و توسعه فرستاد و وی را از تصمیم خود باخبر ساخت‌.

منبع مذکور تاکید کرد، تصمیم تعلیق عضویت ادریسی ابو زید در حزب عدالت و توسعه تا زمان برگزاری نشست شورای ملی در خصوص این موضوع ادامه خواهد یافت، امری که تاکید دارد این حزب و رهبری آن تاکنون در مهار بحرانی که پس از امضای توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط العثمانی به وجود آمده، موفق نبوده است.

پیش بینی می‌شود که موضع این نماینده پارلمان که از محبوبیت گسترده مردمی در داخل این حزب برخوردار است، گامی دلگرم کننده برای اشخاص خشمگین از رهبری این حزب در راستای اتخاذ اقدامات اعتراض‌آمیز مشابهی باشد که بحران را بیش از پیش تعمیق خواهد کرد و العثمانی و دبیرکلی این حزب را در خصوص رسیدگی به پرونده عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و شماری از پرونده‌های دیگر مانند قانون آموزش فرانسه که ابو زید در پارلمان به آن رای مخالف داد، تحت فشار قرار دهد.

رباط و تل‌آویو سوم دی، رسماً توافقنامه عادی سازی روابط را با نظارت واشنگتن امضا کردند که شامل یادداشت‌های تفاهم برقراری روابط بین مراکش و رژیم صهیونیستی است؛ توافقنامه‌ای که ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش آن را نقشه فعالیت سه‌جانبه در آینده خواند.

مراکش چهارمین کشور عربی بعد از امارات، بحرین و سودان است که طی ماه‌های اخیر با رژیم صهیونیستی توافقنامه عادی سازی روابط را امضا کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط میان مراکش و اسرائیل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حزب عدالت و توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی و سیاسی از ارومیه در گفتگوی تلفنی با خبر مهاباد با اشاره به اینکه شمار بازداشتی ها از 130 نفر گذشته جمعی از دانشجوهای معترض هم از ادامه تحصیل تعلیق شدند گفت: آنچه در دانشگاه های آمریکا شاهد هستیم نشان دهنده بیداری افکار عمومی جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق و دامنه تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی و نسل کشی در غزه توسط اسرائیل با حمایت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی است.

دکتر فتح اللهی اضافه کرد: خاموش کردن صدای دانشجویان با رفتارهای خشن خاموش کننده مطالبات بر حق افکارعمومی جهان نخواهد بود و لازم است که دنیا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی به این مهم توجه کنند.

بر شمار دانشجوها و ساختمان هایی که تحصن در آنجا صورت می گرفت هر روز افزوده می شد تا روز هفتم که رئیس دانشگاه به پلیس گفت بیایید جمعش کنیم. حدود 100 نفر از دانشجوها و اعضای هیئت علمی مجروح شدند 712 نفر بازداشت.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم