Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی که امروز در آئین افتتاحیه مرکز ملی نوآوری و خلاقیت «اشراق» دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سخن می گفت اظهار کرد: افتتاح این مرکز به این معنا نیست که این دفتر تاکنون در کارنامه عملی خود، توجهی به مسائل مربوط به نوآوری و خلاقیت نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره کل تبلیغ نوین این دفتر در سال 1394 افتتاح شد و البته پیش از آن هم مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات، کارهایی از این جنس انجام می داد که نشان می دهد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از دیرباز به این گونه فعالیت ها از جمله تأسیس خُرده برندهای فرهنگ دینی توجه داشته و از آن ها حمایت کرده است.

واعظی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگ ترین پشتیبان حوزه دانش بنیان و همچنین خلاقیت و نوآوری فرهنگی هستند و البته باید اذعان داشت که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در دوره تصدی فعلی، تحول عظیمی در حمایت از توسعه فرهنگ و بویژه فرهنگ دینی داشته و در حوزه اقتصاد و علم محدود نشده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین بیان کرد: به نظر می رسد اگر بتوانیم این خلاقیت و نوآوری ها را به تجاری سازی برسانیم، آن گاه حتی از فروش نفت هم مُستغنی خواهیم شد.

وی در ادامه حوزه کودک و نوجوان را از اولویت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد و بیان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی در این حوزه با فعالیت های چندین ساله و تجربه های مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان، دارای یک مزیت نسبی است و به دنبال آن هستیم تا در هیئت اُمنای دفتر، تأسیس یک مرکز منحصر به موضوعات کودکان و نوجوانان را برای تجمیع همه صف های موجود در این حوزه به تصویب برسانیم.

وی اولویت دیگر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را در موضوع زن، خانواده و سبک زندگی خواند و اذعان کرد: میزهایی در این موضوع در قطب های علمی و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی تأسیس شده و به فعالیت ادامه خواهد داد.

واعظی با اشاره به اولویت فضای مجازی برای دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تردیدی نیست که در حوزه امور دانش بنیان و نوآوری و خلاقیت ها، نیاز به یک دانش مربوط به فناوری و امور دانش بنیان و نوآوری ها داریم که می توان از آن به فقه و فلسفه فناوری و یا فقه و فلسفه نوآوری تعبیر کرد.

وی ادامه داد: امروزه پرسش هایی در این زمینه از سوی فعالان حوزه دانش بنیان و امور فناوری و نوآوری به این دفتر می رسد که ضرورت توجه به فقه و فلسفه این حوزه را یادآور می شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر مقدس قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق فرهنگ دینی حوزه دانش بنیان حوزه کودک و نوجوان حوزه زن خانواده و سبک زندگی فقه نوآوری فلسفه نوآوری فقه فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ،صحرایی افزود:  طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه ای در پارک فناوری استان و همچنین دو مرکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال در پارک علم فناوری و دانشگاه رازی راه اندازی می شود.
محمدطیب صحرایی روز پنج شنبه در حاشیه نشست پیگیری پروژه های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ عنوان کرد: عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.
مدیر ارشد استان گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخير با وزیر ارتباطات و معاونین ایشان صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم.

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است