Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی لکوایران، هجدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران به صورت غیر متمرکز در سراسر کشور برگزار می گردد.

جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی  لکوکاپ ایران، به عنوان بزرگترین رویداد پژوهش محور دانش آموزی خاورمیانه  هر ساله برگزار می گردد. با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور،  برگزاری این رویداد، از حالت حضوری و متمرکز در تهران به شکل غیرمتمرکز در سطح کشور برگزار خواهد گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هجدهمین دوره این جشنواره، براساس برنامه ریزی صورت گرفته از تاریخ 14 اسفند ماه 99 به مدت یک هفته برگزار می گردد. با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده ایشان، تصمیم تیم برگزارکننده بر ایجاد روش جدید در جهت برگزاری این دوره از جشنواره می باشد. همچنین با توجه به اینکه این جشنواره به عنوان تکمیل کننده چرخه ی آموزشی دانش آموزان می باشد، لذا برگزاری آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

باتوجه به اینکه یکی از رسالت های مهم و اساسی لکوکاپ ایران، حفظ شور و نشاط و ایجاد یک فضای رقابتی سالم در بین دانش آموزان است، لذا حمایت بسیار بالایی در نحوه برگزاری آن وجود دارد که بتواند به اهداف مدنظر خود برسد. همچنین مقدمات ایجاد رضایت لازم در شرکت کنندگان، اولیا و نمایندگان محترم نیز فراهم گردیده است.

پس از بررسی های فراوان و برگزاری جلسات متعدد و فشرده ی دبیرخانه برگزاری هجدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران، روشی بسیار جالب اما پیچیده و پرفشار برای برگزاری انتخاب گردید.

در زمانیکه بسیاری از جشنواره ها و مسابقات یا بصورت کامل لغو گردید و یا با کارهای بسیار ساده تر برگزاری آنها انجام شد، لکوایران با در نظر گرفتن اصل رسالت خود تصمیم به برگزاری غیرمتمرکز و همزمان این رویداد بزرگ ملی گرفت. تصمیمی که شاید چالش های اجرایی آن بسیار در ابتدای راه مورد بحث قرار گرفته بود.

اما با افتخار اعلام می نماییم، هجدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران، بصورت غیرمتمرکز در ۱۰۵ پایگاه منتخب در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

این دوره در قالب 20 لیگ و در 7 روز اجرایی می گردد. از نکات قابل توجه، برگزاری یک رویداد علمی- پژوهشی دانش آموزی بصورت همزمان در هر لیگ و نحوه ارائه سوالات و دریافت پاسخ نامه ها در جهت حفظ سلامت آزمون می باشد.

در این دوره از جشنواره دانش آموزان در قالب 20 لیگ کارگاهی و مسابقاتی باهم به رقابت می پردازند.

 

لیگ های مسابقاتی عبارتند از:  لکومس(محاسبات ذهنی و چرتکه ای)، لکوسام(سرعت انتقال و محاسبات)، لکوکیو(مزرعه فکر)، لکوروبو(ربات فوتبالیست مقدماتی، تخصصی و پیشرفته/ربات پارک نوری/ربات آتشنشان/ ربات جنگجوی مقدماتی و آزاد)، لکولب(علوم آزمایشگاهی) و لکومجیک(الکترونیک)، لکودومینو، لکوپل(سازه های ماکارونی)، لکوفلای( هوافضا)، لکوبیو(تشریح جانوری) و لکوپد(پژوهش دانش آموزی).

 

خدا را شاکریم که توانستیم دراین دوره علی رغم چالش های بسیار زیاد، سبک جدیدی در سنجش و ارزیابی دانش آموزان عزیز ایجاد نماییم.  امیدواریم بتوانیم با تجربه برگزاری هفده دوره از این جشنواره ملی برگ افتخاری دیگر را در عرصه پژوهش دانش آموزی برداریم.

متقاضیان شرکت در این رویداد می توانند به سایت Leco.ir مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت نمایند تا همکاران ما طی 72 ساعت با شما ارتباط برقرار نمایند.

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره دانش آموزان ایران پژوهش جشنواره ملی خلاقیت های علمی لکوکاپ ایران دانش آموزان دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر گفت: دوره صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری و دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری از سری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان صنعت گردشگری، امروز و فردا در یزد برگزار می‌شود.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: این دوره‌ها به صورت رایگان با محوریت این اداره‌کل و توسط مؤسسات آموزشی خدمات گردشگری و باهدف آشنایی با مباحث روز صنعت گردشگری برای شاغلان و فعالان این صنعت برگزار می‌شود و در پایان برای هر کدام از شرکت‌کنندگان گواهینامه صادر می‌شود.
وی، ضمن اشاره به اهمیت آموزش و بازآموزی فعالان صنعت گردشگری گفت: تأمین نیروی انسانی ماهر یکی از مهمترین بخش‌های تاثیرگذار در حوزه گردشگری است که با حمایت دفتر مطالعات و آموزش گردشگری کشور و به منظور ارتقای سطح شاغلان این صنعت زمینه اجرای دوره‌های توانمندسازی فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد