Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده کتاب گفت: باید بپذیریم که جهان در حال تحول است و البته باید بدانیم که میتوانیم خود را با شرایط موجود تطبیق دهیم. استفاده از فضای مجازی در آینده پیشرفت‌های قابل توجهی را کسب خواهد کرد پس باید بیاموزیم که می‌توانیم از این فضا و از این شرایط برای بهبود و افزایش اطلاعات خود استفاده کنیم.

مهناز فتاحی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب تهران گفت: با گسترش بیماری کرونا و نیاز به استفاده از فاصله اجتماعی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند یکی از رویکرد‌های ارزشمند و ارزنده در طی این مدت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: اگر چه بیماری کرونا سبب شده که بسیاری از خانواده‌ها و افراد از حضور در مجامع عمومی و مناطق شلوغ خودداری کنند، اما با شکل‌گیری نمایشگاه مجازی کتاب قطعاً بار دیگر شرایط برای مطالعه و آشنایی با کتاب‌های جدید فراهم می‌شود.

فتاحی نیاز جامعه به مطالعه را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: جامعه همواره برای رشد و توسعه نیازمند مطالعه و افزایش اطلاعات است، هیچ منبعی بهتر از کتاب برای این مهم وجود ندارد لذا شکل‌گیری نمایشگاه مجازی می‌تواند مقدمه‌ای در راستای افزایش اطلاعات جامعه و تلنگری برای یادآوری ارزش و اهمیت مطالعه باشد.

وی به نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران اشاره و بیان کرد: نمایشگاه‌های فیزیکی کتاب عموما از اهمیت و جذابیت بیشتری برخوردار هستند، زیرا افراد می‌توانند مستقیماً کتاب‌ها را لمس کنند اطلاعات آنان را بررسی کنند، حتی بوی کاغذ کتاب‌ها نیز برای شرکت کنندگان در نمایشگاه‌های کتاب جذاب و جالب است، اما اکنون که در شرایط فاصله گذاری اجتماعی هستیم و امکان برقراری چنین نمایشگاهی وجود ندارد برپایی نمایشگاه فضای مجازی قطعاً ارزشمند خواهد بود این رویکرد می‌تواند بار دیگر یادآوری کند که کتاب و مطالعه چقدر در زندگی ما مهم هستند و چقدر ما آن‌ها را به فراموشی سپرده ایم.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

این نویسنده مضایای برگزاری نمایشگاه مجازی را برشمرد و افزود: در نمایشگاه مجازی دیگر خبری از خستگی‌های جسمی به دلیل حمل کتاب‌ها وجود نخواهد داشت از سوی دیگر آرامش خاطر ویژه‌ای برای مخاطبان و شرکت کنندگان در این نمایشگاه وجود خواهد داشت، زیرا آنان از خانه‌ها و در فضای مجازی می‌توانند وارد فضای نمایشگاه کتاب شوند و با خیالی راحت و آرامشی مناسب دست به انتخاب کتاب‌ها بزنند از سوی دیگر قطعاً مشاوران مختلفی برای ارائه اطلاعات در مورد کتاب‌ها در فضای مجازی وجود دارد که توضیحات لازم و کافی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و این بسیار مهم و ارزنده است.

فتاحی با اشاره به اهمیت برگزاری فضای نمایشگاه در فضای مجازی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که جهان در حال تحول است و البته باید بدانیم که میتوانیم خود را با شرایط موجود تطبیق دهیم. استفاده از فضای مجازی در آینده پیشرفت‌های قابل توجهی را کسب خواهد کرد پس باید بیاموزیم که می‌توانیم از این فضا و از این شرایط برای بهبود و افزایش اطلاعات خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات نمایشگاه مجازی کتاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات نمایشگاه مجازی کتاب نمایشگاه مجازی کتاب افزایش اطلاعات فضای مجازی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

سید کمال سادات با اشاره به اینکه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی و با حضور مقامات مختلف از ۴۰ کشور دنیا آغاز می‌شود و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، گفت: میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور هند است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ تا ۲۰ است و در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود.

سید کمال سادات افزود: تاریخ این رویداد فرهنگی با دهه کرامت و برگزاری دور دوم انتخابات همزمان و بر این اساس تمهیدات لازم درخصوص برنامه‌های جشن کتاب و آئین‌های مذهبی و فرهنگی تدارک دیده شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات ترافیکی، انتظامی و استقرار خودرو‌ها همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: مقرر شده طرح ترافیکی اطراف محل برگزاری نمایشگاه را مجموعه «فاتب» اجرا کند.

دیگر خبرها

  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران