Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@05:06:39 GMT

اعلام زمان جدید برگزاری انتخابات در عراق

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۳۷۱۵

اعلام زمان جدید برگزاری انتخابات در عراق

کابینه عراق امروز موعد جدید انتخابات پارلمانی این کشور را مشخص و اعلام کرد که این انتخابات در دهم اکتبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

قدس آنلاین: یک منبع عراقی اعلام کرد: کابینه عراق دهم اکتبر آینده را موعد برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرده است.

اعلام موعد جدید یعنی  ۱۰/۱۰/۲۰۲۱در جریان نشست کابینه به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر وزیر و پس از پیشنهاد تعویق انتخابات از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً «جلیل عدنان خلف» رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق در نامه‌ای به «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور اعلام کرده بود: در سایه دغدغه‌ی این کمیساریا برای برگزاری انتخاباتی کامل، سالم و عادلانه و با توجه به پایان مهلت ثبت نام ائتلاف های سیاسی و اندک بودن ائتلاف های ثبت نام شده در اداره امور احزاب و تشکلهای سیاسی در مهلت تعیین شده و ضرورت تمدید دوره ثبت نام ائتلافها و نامزدها و همچنین مهیا کردن فرصت برای کارشناسان سازمان ملل و ناظران بین المللی برای ایفای نقش خود به منظور تحقق بیشترین میزان نظارت و شفافیت در فرایند انتخابات آینده و تضمین سلامت آن و نیز همسو با تصمیم هیات وزیران درخصوص گسترش ثبت نام هوشمند (بیومتریک) و اعطای زمان کافی به مشمولان آن و تکمیل همه مقدمات فنی لازم و همچنین با توجه به اینکه تمدید مهلت ثبت نام ائتلاف‌ها نیازمند تمدید زمان اعلام شده انتخابات است و پس از بازبینی جدول زمانبندی فرایند انتخابات که از جانب مدیریت امور انتخابات با مشورت سازمان ملل تعیین شده بود، کمیساریای انتخابات در جلسه اخیر خود تصمیم گرفت تا اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی را به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام پیشنهاد کند.

پیش از این قرار بود که این انتخابات در ششم ژوئن سال ۲۰۲۱ برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انتخابات عراق مصطفی الکاظمی برگزاری انتخابات ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد

تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی