Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین حسنی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص توسعه سازمان‌های مردم نهاد جوانان و مشارکت‌های اجتماعی، افزود: تنها در ٣ شهرستان سازمان مردم نهاد زیر مجموعه وزارت متبوع نداریم.

وی با بین اینکه تا به ازای هر ۵ هزار نفر جمعیت جوان یک سازمان مردم نهاد در استان راه اندازی شود، ادامه داد: همچنین ٢۵٠ متقاضی راه اندازی و فعالیت سازمان نهاد در سامانه داریم که ١٠ مورد آن برای اخذ مجوز به وزارتخانه ارجاع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی عنوان کرد: به طور کلی حدود ۶ هزار نفر با میانگین سن ١٨ تا ٣۵ سال در سازمان‌های مردم نهاد استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد تشکل‌های غیردولتی این بخش در استان مربوط به ارومیه است، افزود: هیچ محدودیتی برای ارائه مجوز برای تأسیس سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در استان وجود ندارد و همه افراد ۱۸ تا ۳۵ سال می‌توانند با ارائه تقاضا و تصویب آن، تشکل غیردولتی راه اندازی کنند.

حسنی ادامه داد: با توجه به نبود محدودیت، از فعالان حوزه جوانان برخی شهرستان‌های آذربایجان غربی در شمال و جنوب استان انتظار می‌رود که فعالیت بیشتری در راستای تأسیس سازمان مردم نهاد داشته باشند.

فراخوان بزرگ برای ثبت سمن‌های جوانان

حسنی با اشاره به فراخوان بزرگ برای ثبت سمن‌های جوانان گفت: هم‌اکنون ۱۱۳ مؤسسه مردم نهاد حوزه جوانان در ۱۲ شهرستان‌های مختلف استان در حال فعالیت است و بنا داریم برای افزایش مشارکت جوانان، این تعداد را افزایش دهیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی افزود: از میان شهرستان‌های مختلف استان ارومیه به‌عنوان مرکز استان با دارا بودن ۸۴ مؤسسه، بیشترین آمار این مؤسسات را به خود اختصاص داده است.

حسنی با بیان اینکه شهرهای خوی و بوکان نیز دیگر شهرهای استان از لحاظ بیشترین آمار سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان هستند اضافه کرد: این موسسه‌ها هم اینک در حوزه‌های مختلفی همچون اجتماعی، فرهنگی و هنری، اعتقادی و مذهبی، علمی و پژوهشی در حال فعالیت است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد یک حلقه رابط بین دولت و جامعه هستند که قشر جوان جامعه در این سمن‌ها برای ساماندهی اوضاع جامعه و مشکلات جوانان تلاش می‌کنند.

حمایت از ثبت سازمان‌های مردم نهادهای جدید در آذربایجان غربی

حسنی در ادامه اضافه کرد: معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با همکاری مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان فراخوانی برای افزایش حضور قشر جوان جامعه در مشارکت‌های اجتماعی منتشر کرده تا افراد ۱۸ تا ۳۵ سال برای تأسیس مؤسسات مردم نهاد در حوزه‌های مختلف همچون اجتماعی، فرهنگی و هنری، اعتقادی و مذهبی، علمی و پژوهشی، اوقات فراغت و نشاط اجتماعی اقدام کنند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی افزود: جوانان متقاضی می‌توانند با مراجعه به سامانه https://saman.msy.gov.ir و ثبت درخواست خود در سامانه مذکور و ارائه موضوع مورد نظر خود در این فراخوان شرکت کنند.

وی به اهمیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: امیدواریم که جوانان متقاضی در تمامی رشته‌ها ثبت‌نام کنند تا از این طریق پاسخگوی تمامی نیازهای قشر جوان استان باشیم.

کد خبر 5125830

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی سازمان مردم نهاد محمد حسنی ویروس کرونا کرمانشاه شیراز خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ایام فاطمیه عکس استانها شهرکرد عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهرستان کرج شهادت حضرت زهرا س شیوع کرونا گرگان بوشهر جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی سازمان های مردم نهاد جوانان سازمان مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 

ظهر امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور؛ ذبیح الله کاظمی فرماندار شهرستان سلماس، دکتر جابر ثوابی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و شورای اجرایی هلال احمر سلماس در محل فرمانداری این شهرستان آئین تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید جمعیت هلال احمر سلماس برگزارشد؛   به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حکم حمید محبوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی؛ از حجت رستمی مدیر امور اجرایی پیشین جمعیت هلال احمر شهرستان سلماس تکریم و مهدی رضایی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر این شهرستان معارفه شد.   ذبیح الله کاظمی فرماندار شهرستان سلماس گفت:برخی از افراد این توفیق را پیدا می‌کنند که مدتی از عمر خود را به خدمتگزاری مردم مشغول شوند و شرایط به‌گونه‌ای برای این افراد فراهم می‌شود که در چارچوب نظامی که احکام حیات بخش و فروزان اسلامی در آن حاکم است، تحت لوای قرآن کریم و درس گرفتن از زندگی ائمه اطهار (ع) خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.   کاظمی در تقدیر از فعالیت‌های هلال احمر و داوطلبان این جمعیت افزود: شاهد حضور هلال احمر در صحنه‌های سخت از جمله زلزله، سیل و ... بودیم و دیدیم که نیرو‌های هلال احمر چگونه به داد مردم رسیدند و اگر پای کار نبودند بی‌شک تلفات بسیاری داشتیم. هلال احمری‌ها ناجی جان مردم هستند و انسانیت را معنی کرده اند و کار‌ها را بدون ادعای پیروزی انجام می‌دهند. هلال احمر نهادی است که در سخت‌ترین شرایط حضور پیدا می‌کند و هر جا که گرفتاری است داوطلبان هلال احمر حضور دارند.

دیگر خبرها

  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری