Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@04:20:08 GMT

ابتلای حدود5درصد دانشجویان به کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۴۲۶۹

سرپرست دفتر و مشاوره سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به نقش مهم مراکز مشاوره در حمایت از دانشجویان به ویژه در ایام کرونا، بر ضرورت تقویت جایگاه مراکز مشاوره در ساختار دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: با بررسی یک جامعه آماری ۲۳۰ هزار نفره دانشجویی مشخص شد حدود ۵ درصد آنها به کرونا مبتلا شده اند. ناطقان: دکتر مجید صفاری نیا در نشست مجازی روسای مراکز مشاوره دانشگاهها با ابراز امید واری به ابلاغ نهایی سند ملی مشاوره و سلامت در سال جاری گفت: با ابلاغ این سند به حمایت فعالیت های مراکز مشاوره افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی افزود: با شیوع کرونا در کشور مراکز مشاوره از جمله بخش هایی در دانشگاهها بودند که حتی در ایام تعطیل هم فعالیت داشتند و خدمات آموزشی و مشاوره ای ارائه می دادند.

سرپرست دفتر و مشاوره سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه هنوز زمان پایان بیماری کرونا مشخص نیست گفت: مراکز مشاوره برنامه های آتی مداخله در بحران خودرا با لحاظ کردن شرایط حاضر تا تیرماه آینده تدوین و اجرا کنند.

استاد رشته روانشناسی اجتماعی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: بیماری کرونا علاوه بر پیامدهای اجتماعی اقتصادی، پیامدهای روان شناختی نیز دارد گفت: قطعا حل مشکلاتی نظیر اضطراب و افسردگی نیازمند مداخلات روان شناسی است.

وی با اشاره به آمار کشوری فوت ۵۷ هزار نفر بر اثر کرونا گفت: بخشی دانشجویان نیز در بیماری کرونا عزیزان خودرا از دست دادند بنابراین باید در زمینه سوگ به دانشگاهیان خدمات آموزشی و مشاوره ای ارایه دهیم.

دکتر صفاری نیا افزود: با بررسی یک جامعه آماری ۲۳۰ هزار نفری از دانشجویان مشخص شد ۵ درصد دانشجویان به کرونا مبتلا شدند اعلب این دانشجویان در منازل بستری و تحت درمان بودند و حدود ۱۴۶ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

سرپرست دفتر و مشاوره سلامت سازمان امور دانشجویان محور فعالیت های مراکز مشاوره را شامل مداخلات بالینی در حوزه کاهش اضطراب و افسردگی، افزایش سواد سلامت در بین دانشجویان و تعامل با معاونت های دانشگاهها برای حل مشکلات دانشجویان اعلام کرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر جلب حمایت های معاونت های داخل دانشگاه باید روسای مراکز تلاش کنند از دستگاههای اجرایی استان مانند استانداری، بهزیستی، اموزش و پرورش و ... کمک های مالی و پشتیبانی جلب کنند تا برنامه های خودرا با بهترین کیفت اجرا کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر صفاری نیا در پایان از روسای مراکز مشاوره خواست در برگزاری کارگاههای آموزشی از توانمندی اعضای هیات علمی و محققان منطقه خود استفاده کنند و از روش های نوین ارتباط مجازی بهره ببرند. منبع: ایسنا برچسب ها: ابتلا ، دانشجویان ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ابتلا دانشجویان کرونا سازمان امور دانشجویان مراکز مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده است گفت: بیش از ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس استان منجر به مصالحه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار جمال سلمانی اظهار کرد: مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی افزود: با پای کار آمدن سازمان‌های حمایتی، و دخیل در حوزه آسیب‌های اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی می‌توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران و مددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۹ پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

سلمانی با بیان اینکه ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است، اضافه کرد: مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه‌اندازی شده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی حل و فصل شود بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: شهروندان می‌توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۵۸۰ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره‌مند شوند.

کد خبر 751140

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند