Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@14:39:47 GMT

مجتمع گردشگری سرخه تا سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۵۴۶۲

مجتمع گردشگری سرخه تا سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد خیاطیان عصر امروز در جلسه بررسی و رسیدگی به رفع مشکلات طرح ملی و در حال ساخت فرهنگی و گردشگری امید سرخه اظهار کرد: تخصیص به‌موقع اعتبار در ساخت و تکمیل طرح مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه در دست انجام است و پیمانکار از نظر مالی دغدغه نداشته باشد.

وی افزود: با تلاش روزافزون مسؤولان مربوطه و برنامه‌ریزی‌های پیمانکار، این طرح در زمان در نظر گرفته شده به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: جاری شدن سیل در اطراف مجتمع فرهنگی و گردشگری در ماه‌های گذشته در روند ساخت این طرح مشکلاتی ایجاد کرد؛ اما با رفع این دغدغه اکنون ساخت این طرح در دست اجرا است.

خیاطیان گفت: فعالیت پیمانکار در اجرای این طرح در جبهه‌های مختلف باشد تا براساس زمان‌بندی حداقل فاز نخست این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: براساس ارزیابی‌های انجام‌شده، این طرح در بهار سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل می‌رسد و در کنار اجرای این طرح اجرای طرح‌های خدماتی و زیرساختی مکمل هم در گام اجرایی قرار گیرد.

لزوم رفع مشکلات زیرساختی مجتمع گردشگری امید سرخه

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز اظهار کرد: تسریع در ساخت مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه مطالبه جدی استانداری از مدیران دستگاه‌های مرتبط اجرایی استان سمنان است.

وی افزود: جلسات هفتگی و موردی در ارتباط با تسریع در ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری امید سرخه از سوی استانداری سمنان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: استانداری سمنان در کنار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان برای رفع مشکلات اداری و زیرساختی در ساخت مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه است.

فخری بیان کرد: در ماه‌های گذشته جلسات کاربردی خوبی برای ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری امید سرخه از سوی استانداری سمنان برگزار شد که این رویه اصولی ادامه می‌یابد.

وی تأکید کرد: ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری تنها مختص به شهرستان سرخه نیست بلکه تمام زائران عبوری حرم رضوی (ع) از این ظرفیت مهم گردشگری بهره‌مند می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: پیگیری‌های ملی و استانی برای ساخت مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه افزایش یابد و تمام مسؤولان مربوط پای‌کار باشند.

همراهی دستگاه‌ها در تکمیل پروژه امید سرخه

مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز عنوان کرد: همراهی دستگاه‌های اجرایی استان برای ساخت و تکمیل طرح ملی در حال ساخت مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه افزایش یابد.

 وی گفت: تکمیل این مجتمع در ابعاد مختلف نیازمند همراهی مدیران دستگاه‌ها است و با افزایش هماهنگی‌ها می‌توان برای رفع مشکلات اداری و تکمیل این طرح گام برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهار کرد: یکی از رویه‌های مثبت برای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری، ساخت مجتمع‌های گردشگری و فرهنگی است و با پیگیری‌های ملی و استانی، ساخت مجتمع امید سرخه در دستور کار قرار گرفته است.

جمال گفت: به‌طور قطع همراهی دستگاه‌های اجرایی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برای تسریع در تکمیل این طرح بسیار تأثیرگذار است؛ عزم استانی و ملی برای تکمیل این طرح گردشگری و فرهنگی وجود دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی معاون وزیر میراث فرهنگی مجتمع گردشگری سرخه سرخه سمنان صنایع دستی و گردشگری استان مجتمع فرهنگی و گردشگری میراث فرهنگی استان سمنان رفع مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است

داوری  در حاشیه برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین در سمنان گفت: شرایط آثار و بناهای تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و بناهای تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، اضافه کرد: تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی مانند پدیده فرونشست‌ بناهای تاریخی را با موضوعی تخریب‌کننده‌ مواجه کرده است، بنابراین عزمی راسخ و جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کرد.

وی با اشاره به برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین، گفت: این سمینار رویکری در مسیر تحقق وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و تکمیل امکانات هلال‌احمر
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش