Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، همایش ویدئوکنفرانسی صنعتی- تجاری ایران و روسیه روز سه شنبه با حضور معاونان وزیر صنعت و تجارت ایران و روسیه با تاکید بر ضرورت گسترش همکاریهای دوجانبه در تولید خودرو ، هواپیما ، بالگرد ، قطعه سازی و کشتی‌سازی برگزار شد.
«حمید زادبوم» معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران ، «اولگ ریزانتسف» معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه ، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه و جمعی از مقامات و فعالان حوزه سازمان توسعه و گسترش ، بخش‌های صنعت و تجارت دو کشور در این همایش دیدگاه‌های خود در زمینه راههای تقویت همکاری‌های صنعتی و تجاری بین ایران و روسیه بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در این همایش گفت: از افزایش مبادلات بازرگانی میان ایران و روسیه در سال گذشته خرسندیم و امیدواریم با توجه به ظرفیت های بزرگ دو کشور، مبادلات بازرگانی دوجانبه افزایش بیابد.

وی خطاب به معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه، به مسوولیت خود و این مقام روس برای توسعه همکاریهای بازرگانی دو کشور اشاره کرد و گفت: ما دو نفر به عنوان دو مقام مسوول و میهن دوست باید طوری کار کنیم که از ما به نیکی یاد شود و بتوانیم در مسیر توسعه همکاریهای ایران و روسیه گام های موثر برداریم.

«اولگ ریزانتسف» معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه نیز گفت: طرف روسی برای گفت و گوهای سازنده با طرف ایرانی امیدوار است. 

وی افزود: همایش امروز را به عنوان عنوان مقدمه ای برای برگزاری جلسه گروه کاری صنعت روسیه در چارچوب کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه می دانم. 

ریزانتسف گفت: ما انتظار داریم رونمایی های (از طرح ها) که امروز از طرف شرکت های دو کشور صورت گرفت منجر به توافق مشخص شود و در متن صورت جلسه گروه های کاری ثبت شود.
کاظم جلالی در این نشست با ارائه پیشنهاد تشکیل هلدینگ‌های مشترک تجاری و صنعتی با هدف بهره مندی بهینه از کریدور سبز گمرکی به وزارت صنعت و تجارت روسیه گفت : همکاری مشترک هلدینگ‌های دو کشور می‌تواند نقش مهمی در توسعه مراودات بازرگانی بین ایران و روسیه داشته باشد.
 وی تولید مشترک خودرو و قطعه سازی ، تبادل تجربه ، تحقیق و پژوهش در زمینه نوآوری های مربوط به طراحی و ساخت خودروهای سنگین ، از جمله اتوبوس ، کامیون و خودرو سواری، بازاریابی و سرمایه گذاری مشترک ، را از دیگر ظرفیت‌های موجود برای همکاری مشترک عنوان کرد.
جلالی توسعه تجارت، ترانزیت و حمل و نقل را یکی دیگر از زیرساخت‌های مهم برای همکاری عنوان کرد و گفت : تکمیل کریدور شمال جنوب ، تقویت ناوگان دریایی و حمل و نقل ترکیبی ، شامل حمل و نقل جاده ای - ریلی - دریایی ، می تواند در تسهیل تجارت بین دو همسایه مهم باشد. 
سفیر کشورمان توسعه بنادر و استفاده از کشتی‌های باری، فعالیت مشترک در زمینه تولید هواپیما و بالگرد از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه برای همکاری برشمرد.

در همایش امروز طرف های ایرانی و روس در چارچوب چهار گروه کاری شامل هواپیماسازی، کشتی سازی، خودروسازی و تجارت مواد غذایی امکان توسعه همکاریهای دوجانبه در این حوزه ها را بررسی کردند.

برچسب‌ها کاظم جلالی روسیه ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاظم جلالی روسیه ایران کاظم جلالی روسیه ایران اخبار کنکور صنعت و تجارت روسیه وزیر صنعت و تجارت معاون وزیر صنعت ایران و روسیه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در دیدار با وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با اشاره به اینکه بسیاری از توافقات گذشته میان دو کشور هنوز اجرایی نشده است افزود: در همکاری دو جانبه میان دو کشور بخش بنادر مورد تاکید ایران است تا برای دپوی کالا یک مرکز لجستیک و یا انبار از بنادر ایران در اختیار کوبا قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بنادر ایران برای تردد دریایی از ظرفیت مناسبی برخوردار است که می‌تواند یک پیوند خواهر خواندگی میان دو کشور ایجاد شود و می‌توانیم کمیسیون مشترک نیز برای این مقوله داشته باشیم.
بذرپاش افزود: در حوزه هوایی نیز ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات هواپیما همکاری‌های لازم را با این کشور داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به مقام کوبایی پیشنهاد کرد در بخش ریلی از ظرفیت شرکت‌های ایرانی همانند واگن پارس و مپنا برای ساخت و تعمیرات لوکوموتیو استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا