Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@13:44:26 GMT

آمریکا انصارالله یمن را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۶۵۷۹

آمریکا انصارالله یمن را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای جنبش انصارالله یمن را به لیست تحریم‌های این کشور افزود.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (سه‌شنبه) جنبش انصارالله یمن را به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه کرد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «امروز، ۱۹ ژانویه (۳۰ دی) وزارت خارجه آمریکا انصارالله را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تحت تحریم قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین سه تن از رهبران جنبش انصارالله «عبدالله یحیی الحکیم»، «عبدالمالک بدرالدین الحوثی» و «عبدالخالق الحوثی»  به عنوان تروریست تحت تحریم قرار گرفتند.

این تحریم در حالی اعمال می‌شود که اخیرا ۲۵ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری «جورجی میکز» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای، تصمیم کوته‌ بینانه دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تروریستی اعلام کرد جنبش انصارالله یمن را محکوم کردند.

نمایندگان آمریکا در این نامه که به «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نوشته شده است درباره پیامدهای فاجعه‌بار این اقدام تاکید کرده و خواستار اطلاعاتی درباره روندی شده‌اند که منجر به این تصمیم سیاسی عجولانه دولت ترامپ در روزهای پایانی خود شده‌اند.

این تحریم‌ها علیه یمن در حالی اعمال می‌شود که ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به شش سال زیرساخت‌های یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی دولت ترامپ عبدربه منصور هادی انصارالله یمن وزارت خزانه داری آمریکا مایک پامپئو وزارت خزانه داری آمریکا انصارالله یمن جنبش انصارالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان قم از جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه های قم همزمان با  سراسر کشور امروز یکشنبه در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید تجمع کردند.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • فصل بیداری
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • حمایت دانشگاهیان قم از جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا