Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:46:34 GMT

تروریست خواندن انصارالله از سوی منبع تروریسم

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۷۷۴۰

تروریست خواندن انصارالله از سوی منبع تروریسم

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا در ۲۲ دی ماه اعلام کرد که وزارتخانه تحت امرش، تصمیم خود برای قرار دادن نام جنبش انصارالله در فهرست "سازمان تروریستی خارجی" را به کنگره ابلاغ کرده است؛ اقدامی یکجانبه که خوش‌خدمتی دولت ترامپ به برخی متحدان منطقه‌ای به ویژه رژیم آل سعود در آخرین روزهای پرالتهاب حضور ترامپ در کاخ سفید می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبش انصارالله یمن که از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ در حال مبارزه با متجاوزان ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان می‌باشد، در حالی از سوی دولت آمریکا تروریستی اعلام شده که واشنگتن خود منبع اصلی تروریسم دولتی در منطقه و جهان بوده و تاریخ ۲۵۰ ساله این کشور سراسر آغشته به قتل عام و جنایت است.

انصارالله یمن در حالی از سوی وزارت خارجه دولت ترامپ گروه تروریستی اعلام شده که جرم این جنبش فقط دفاع از مردم و کشور یمن می‌باشد.

تنها یک کشور از اقدام دولت ترامپ در تروریستی خواندن انصارالله حمایت کرد که آنهم عربستان بود؛ سعودیها که در کنار آمریکا حامی اصلی گروه‌های تروریستی در منطقه است، از تصمیم دولت آمریکا برای قرار دادن نام انصارالله یمن در فهرست «سازمان تروریستی خارجی» استقبال کردند.

وزارت خارجه عربستان سعودی ضمن استقبال از اقدام آمریکا علیه انصارالله و درج نام این جنبش مردمی یمنی در لیست سازمانهای تروریستی خارجی، مدعی شد که این اقدام نقش بسزایی در جلوگیری از اقدامات «حوثی‌ها» (جنبش انصارالله) و دور شدن خطر و توقف تجهیز آنها به موشک‌ها و پهپادها خواهد داشت.

اقدام ضدانسانی دولت آمریکا در تروریستی اعلام کردن انصارالله، با اعتراض‌ها و واکنش‌های گسترده مجامع و نهادهای بین‌المللی، حتی نمایندگان کنگره، مقامات دولت بایدن و جنبش انصارالله مواجه شده است.

 یکی از اولین واکنش‌ها در این زمینه را "مارک لوکاک" معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری، انجام داد. وی تصمیم آمریکا در تروریستی خواندن انصارالله یمن را بدترکننده شرایط این کشور خواند و خواستار تغییر این تصمیم شد.

لوکاک در صفحه توئیتری خود نوشت: درست نیست که بگوییم یمنی‌ها (با این اقدام ضدانسانی آمریکا) گرسنه می‌مانند؛ بلکه آنها از گرسنگی می‌میرند.

وی تاکید کرد که اعلام نام جنبش انصارالله به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی توسط ایالات متحده، وضعیت (یمن و منطقه) را بدتر خواهد کرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور هماهنگی‌های بشردوستانه ضمن هشدار در این زمینه خواستار برگرداندن تصمیم وزارت خارجه دولت ترامپ شد و با ابراز نگرانی در صورت اجرای آن تاکید کرد که با این اقدام پمپئو، هزینه مواد غذایی در یمن بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یابد.

لوکاک همچنین تاکید کرد که این اقدام آمریکا باعث هجوم خانواده‌های یمنی به فروشگاه‌های مواد غذایی خواهد شد و آنها را در این هراس خواهد انداخت که دیگر ذخیره غذایی در این کشور وجود نخواهد داشت. یمن هم اکنون ۹۰ درصد از واردات غذایی خود را از مجاری تجاری و کالا برگ‌هایی که با آن مبادرت به ورود مواد غذایی می‌کند، وارد می‌کند.

"مارتین گریفیتس" نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز خواستار تجدید نظر آمریکا در تصمیم خود مبنی بر تروریست خواندن جنبش انصارالله یمن شد و گفت که "نگرانی ما از این است که  قرار دادن نام حوثی‌ها (جنبش انصارالله) در فهرست سازمان‌های تروریستی، تاثیری نگران کننده روی همه طرف‌های درگیر بگذارد".

"دیوید بیزلی" مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل هم با یادآوری وضعیت کشور فقیر و جنگ زده یمن و نیاز مردم آن به کمک‌های بشردوستانه، درباره پیامد تروریست خواندن جنبش انصارالله هشدار داد و گفت، "تروریست خواندن جنبش انصارالله از سوی آمریکا به منزله اعدام صدها هزار یمنی است".

"دومینیک استیل‌هارت" مدیر اجرایی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز اعلام کرد که تصمیم آمریکا فعالیت‌های بشردوستانه و حیاتی در یمن را محدود و با مانع رو برو خواهد کرد. وی از کشورهایی که تحریم‌های آمریکا را اعمال خواهند کرد، خواست تا مشکلات بشردوستانه در یمن را مد نظر قرار داده و هرگونه تأثیر منفی بر جمعیت و کمک‌های بی‌طرفانه در این کشور را کاهش دهند.

"جیک سالیوان" نامزد مشاور امنیت ملی در دولت بایدن نیز مخالفت صریح خود را با تصمیم دولت ترامپ برای تروریستی خواندن انصارالله اعلام و تاکید کرد که این اقدام فقط رنج بیشتری بر مردم یمن تحمیل می‌کند و از دیپلماسی حیاتی برای پایان دادن به جنگ در این کشور جلوگیری می‌کند.

۲۶ عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نامه‌ای به پمپئو نسبت به تروریستی خواندن انصارالله یمن اعتراض و خواستار ارائه اطلاعات لازم برای این تصمیم شدند.

"قاضی عبدالوهاب المحبشی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در واکنش به اقدام دولت آمریکا اعلام کرد که عربستان تامین مالی معرفی انصارالله به عنوان گروه تروریستی را تقبل کرده است.

وی گفت که این اقدام آمریکایی‌ها به عنوان پیام خداحافظی ترامپ با "محمد بن سلمان"، ولیعهد سعودی و پرداخت بدهی معوقه‌ای است که بن سلمان پیشتر در اختیار دولت آمریکا قرار داده بود.

این عضو جنبش انصارالله ادامه داد که این گونه اقدامات نشان می‌دهد که ولیعهد سعودی موفق به کسب دستاوردی در جنگ یمن نشده و در آینده نیز نمی‌تواند دستارودی حاصل کند، زیرا زمان برای وی از دست رفته است.

المحبشی تأیید کرد که اعلامیه پمپئو درباره اقدام آمریکایی‌ها برای قرار دادن نام جنبش انصارالله در فهرست به اصطلاح سازمان‌های تروریستی تنها خلاصه‌ای از دشمنی‌های ایالات متحده در قبال ملت یمن است.

"هشام شرف" وزیر امور خارجه "دولت نجات ملی" یمن هم با تاکید بر اینکه اگر این کشور امنیت نداشته باشد، عربستان نیز به عنوان متجاوز امن نخواهد بود، گفت، "کسانی که نظامیان خود را با هدف کشتن شهروندان یمنی و ویرانی شهرها و روستاهای ما می‌فرستند، نباید انتظار داشته باشند که برای آنها گل و کبوتر صلح بفرستیم.

شرف از جامعه بین‌المللی و قدرت‌های جهانی خواست که نگاه منطقی و آگاهانه به دخالت‌ها و حملات ائتلاف سعودی در یمن داشته باشند و در پیامی به همتایان خود در کشورهای دوست و برادر، از آنها خواست که واقعیت‌های فاجعه‌بار یمن ناشی از شش سال تجاوز سعودی و متحدان این کشور را در نظر بگیرند.

اقدام آمریکا، عربستان و امارات در تجاوز شش ساله به یمن که دستاوردی جز کشتار مردم بی‌گناه این کشور نداشته، نشانی دیگر از شکست سیاست‌های استعماری واشنگتن و همپیمانانش در منطقه می‌باشد.  

دولت ترامپ که در چهار سال ریاست جمهوری خود شرایط سختی را با اجرای تحریم‌های ضدانسانی و ناعادلانه به کشورهایی همچون ایران، سوریه، لبنان و یمن تحمیل کرده، با اقداماتش مردم و کشور آمریکا را نیز هدف قرار داده و این کشور را در مقابل پرتگاه کشانده است.

همگان فردا (چهارشنبه) که مصادف با معرفی بایدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا می‌باشد، منتظر هستند، ترامپ با اقدامی غیرعقلانی دیگر آمریکا را نیز به آتش بکشد و چهره واقعی سردمداران ایالات متحده را به نمایش بگذارد.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن خود در آمریکا در چهار سال گذشته، همواره در مسیر تضعیف سازمان ملل متحد و نهادهای زیرمجموعه آن حرکت کرده و اقدام اخیر آن علیه یمن نیز در همین راستا می‌باشد، اقدامی که مانع بزرگی برای فعالیت "مارتین گریفیتس" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن و دیگر نهادهای بین‌المللی در عرصه خدمت رسانی به مردم مظلوم این کشور ایجاد خواهد کرد.

برچسب‌ها جنگ یمن سازمان ملل متحد تروریسم جنبش انصارالله دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا محمد بن ‌سلمان کاخ سفید مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن سازمان ملل متحد تروریسم جنگ یمن سازمان ملل متحد تروریسم جنبش انصارالله دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا محمد بن سلمان کاخ سفید مایک پمپئو اخبار کنکور تروریستی خواندن انصارالله سازمان ملل متحد تروریست خواندن تروریستی خارجی جنبش انصارالله انصارالله یمن قرار دادن نام اقدام آمریکا دولت آمریکا دولت ترامپ بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا

دریافت 1 MB کد خبر 847289 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه آمریکا و اسرائیل فلسطین

دیگر خبرها

  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا