Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در جلسه پارک اقتصاد دیجیتال سمنان ضمن بیان اینکه باهم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های مرتبط به‌زودی در ایام دهه مبارک فجر پارک اقتصاد دیجیتال سمنان افتتاح می‌شود، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پارک شاهد رشد و توسعه مشاغل در حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه در حال حاضر حضور و گسترش مشاغل و مهارت‌های حوزه فناوری اطلاعات بیش‌ازپیش در جامعه نمایان شده است، افزود: استان سمنان ظرفیت‌های قابل‌توجهی در بخش گردشگری و فناوری اطلاعات برای رونق اشتغال دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان بابیان اینکه بهره‌گیری از نخبگان و افراد دارای مهارت برای راه‌اندازی این پارک در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: در پارک‌های اقتصادی دیجیتال، جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و فنی حرفه‌ای برای هم‌افزایی ظرفیت‌های مشترک در این عرصه پای‌کار آمدند و اکنون این پارک به کانونی برای آموزش‌های مشترک تبدیل‌شده است.

منصوری بیان کرد: در مجموعه فنی و حرفه‌ای برای آموزش‌های باکیفیت در بعضی موارد قادر به شناسایی و به‌کارگیری اساتید مجرب نبودیم که با راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال سمنان این مشکل رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارک اقتصاد دیجیتال فناوری اطلاعات پارک اقتصاد دیجیتال فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری

ایسنا/خراسان شمالی رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از ارتقای ۱۳ پله‌ای این مجموعه در اقتصاد دانش بنیان کشور خبر داد و گفت: قرار است شهرک فناوری در استان ایجاد شود.

قربانی محمدرضا پنجم اردیبهشت ماه در آیین کلنگ زنی طرح انتقال آب غیر شرب به واحدهای فناور استان، از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بروکراسی اداری در پارک و واحد های زیرمجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

محمدرضا حسین نژاد در آیین آغاز این پروژه، فعالیت های قبلی پارک علم و فناوری را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و ادامه داد: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی، باعث افتخار است.

استاندار، توجه به نخبگان، تقویت هیأت های اندیشه ورز، ایجاد تعاونی های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه های نیمه تمام را از اهم مواردی خواند که می تواند در جهش تولید موثر باشد .

وی افزود: فروش واحد های دولتی و اعطای مشوق های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می تواند در رونق و جهش تولید اثر گذار باشد.

استاندار به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت های دانش بنیان اشاره و اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحد های فناور رفع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال