Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@16:43:22 GMT

فعال کارگری: ۹۵ درصد کارگران زیر خط فقر هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۷۴۳۱

فعال کارگری: ۹۵ درصد کارگران زیر خط فقر هستند

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران با اشاره به اینکه ۹۵درصد جامعه کارگری کشوربدون امنیت شغلی و زیرخط فقرزندگی می کنند گفت:دولت با تبیین سیاست های غلط باعث عمق شکاف شریف ترین قشر کشور شده است.

علی محمد عزیزی،بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه کارگران قامتشان زیربار فقر و مشکلات خم شده وعزت آنان نشانه گرفته شده است گفت: دولت و مجلس جز شعار هیج گاه به وعده های خود در راستای خدمت به قشر کارگری جامه عمل نپوشانده اند، فاصله عمل تا شعار از زمین تا آسمان تناقص دارد، کدام وعده عملیاتی شده است، معیشت،؟؟

عزیزی با تأکید بر اینکه امروز نود درصد کارگران بی تعارف زیر بار فشار اقتصادی له شده اند افزود: بیش از 95درصد جامعه کارگری کشور بدون امنیت شغلی بوده و زندگانی را پراز فشار و استرس مضاعف از بلایای طبیعی و غیر طبیعی تجربه می‌کنند، از سوی دیگر کارگران از لحاظ خط فقر در بدترین وضعیت موجود قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران با بیان اینکه قانون کار بسیار کهنه و قدیمی است افزود: مجلس به عنوان وکیل مردم در خانه مردم و در کمسیون های کارگری هنوز نتوانسته به این مهم سامانی بخشیده و در دستور کار قرار دهد و سالهاست اصلاح این قانون معطل مانده است. تأمین اجتماعی که سرمایه گران بهای کارگر و کارفرمایان است در همه جای دنیا توسط این دو قشر اداره می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه جانبه گرایی در تعیین مزد رعایت نشد گفت: اگر سه جانبه گرایی به معنای واقعی کلمه تعریف شده است نتیجه عدم امضا نمایندگان کارگران در مزد 98برای 99 چه شد؟کارگری که نه پشتوانه شخصی دارد و نه دولتی, چگونهمی تواند مثبت فکر کند, مجبور است که از کارش بزند تا عقده اش صاف شود.

عزیزی بیان کرد: مرکز پژوهش های مجلس از طرف ملت تاکنون چه اقدامی در راستای اهداف جامعه کارگری انجام داده است،، براستی سازمان مدیریت و برنامه ریزی از طرف دولت برای این قشر چه کرده است؟؟ کارگران بارها به عنوان ستون فقرات تولید ثابت کرده اند که نسبت به انقلاب حساسیت هایی دارند,تلاش های بسیاری برای کشور کرده اند اما همواره سهمشان از زندگی سختی ها و دشواری ها بوده و روز به روز سفره هایشان کوچکتر شده است.

وی ادامه داد: کارگران تابع قانون کار آرزوی تجربه یک روز بی دغدغه فکری را دارند,دولت با تبیین سیاست های غلط باعث عمق شکاف شریف ترین قشر کشور شده است,کارگران کشور امروز آگاه هستند و به وعده های تو خالی انتخاباتی دل نمی بندند.کارگران به عنوان عمل کردن شعارهای مسئولان هستند.

عزیزی ادامه داد: کارگرانی که حقوق زیر2میلیونی با خط فقر10میلیونی را تجربه می کنند, هرگز نمی توانند شاداب باشند,در حال حاضر امیدواریم مجلس و دولت با نظر مساعد تشکلات کارگری به نتیجه ای کارآمد برای قشر سرنوشت ساز درعرصه های مختلف برسند و شاهد دستمزدی در شأن کارگران باشیم.

وی با بیان اینکه کارگران حدود یک سال منتظر تصمیم برای دستمزد بوده اند گفت:امیدواریم دستمزدی تعیین شود که زندگی کارگران را دچار مشکل نکند.

لینک کوتاه: asriran.com/003DIu

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارگران نمایندگان کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تولید مواد معدنی همواره به عنوان نقطه آغازین یک زنجیره تأمین با ارزش در بخش‌های تأمین کننده مواد اولیه بخش صنعت و مصالح مورد نیاز برای ساختمان، بنادر، سدها، فرودگاه‌ها و … محسوب می‌شود.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی، یکی از مناطق غنی کشور به شمار می‌رود؛ به طوری که همواره ذخایر غنی مواد معدنی را به عنوان یک امکان بالقوه در توسعه صنعتی استان در نظر می‌گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در این استان تاکنون ۵۲ ماده معدنی متنوع شناسایی شده است و همواره معادن فلزی استان را رنگین‌کمانی از معادن توصیف کرده‌اند.

وی توضیح داد: آخرین نتایج منتشر شده از نتایج حاصل از اجرای طرح معادن فعال استان در سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۷۹ واحد معدنی در استان فعال بوده که از نظرتعداد، ۴.۸ درصد از کل معادن فعال کشور را به خود اختصاص داده و برای هفت هزار و۲۸۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است که سهم ۵.۴ درصدی از کل شاغلان بخش معدنی کشور را در برمی‌گیرد.

فتح‌زاده ابراز داشت: فعالیت‌های صورت گرفته در بخش معدنی استان، منجر به ایجاد ارزش افزوده‌ای به مبلغ ۱۸۱ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال شده است که با نسبت ۷ درصدی، رتبه ۴ کشوری از کل ارزش افزوده ایجاد شده را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین نتایج نشان می‌دهد نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان رشد ارزش افزوده ایجاد شده در معادن فعال استان حدود ۱۳.۷ درصد بوده است.

وی افزود: میزان رشد ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته در معادن در حال بهره برداری کل کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ برابر ۶۹.۴ درصد بوده که این میزان در آذربایجان شرقی دارای ۲۱۱.۵ درصد رشد بوده است و با ۹ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، ۷ درصد از کل میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6098239

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟