Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@22:34:24 GMT

شکست بین المللی عربستان و امارات از ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۷۴۸۷

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «اسماعیل بقایی هامانه» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو در اظهاراتی با اشاره به سوابق بی ثبات کننده و نقش مخرب عربستان در منطقه و تشکیل ائتلاف جنگی علیه کشور همسایه خود که موجب قتل و کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها در آن کشور و گسترش ناامنی و بی ثباتی در منطقه شده است، حضور آن کشور به عنوان عضویت ناظر کنفرانس خلع سلاح در ژنو را مخرب خواند و ورود به این نهاد را مغایر با اهداف و ماموریت‌های آن برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عربستان سردمدار ائتلاف سازی برای جنگ
سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اقدام ایران در ممانعت از ورود عربستان و امارات به کنفرانس خلع سلاح، ناشی از دغدغه جمهوری اسلامی ایران برای حفظ شأن و جایگاه کنفرانس خلع سلاح  به عنوان تنها نهاد بین المللی چندجانبه در حوزه خلع سلاح هسته‌ای انجام شده است. 

بقایی هامانه عربستان را به عنوان سردمدار ائتلاف سازی برای جنگ و تجاوز علیه همسایگان و بزرگترین انبار کننده سلاح‌های بی ثبات کننده در منطقه و نیز به عنوان کشوری که برنامه هسته‌ای سؤال برانگیز خود را به دور از نظارت نهادهای ذیربط بین المللی دنبال می‌کند، برشمرد که نمی‌تواند حضور سازنده‌ای در مباحث خلع سلاح داشته باشد و افزود: همانطور که تجربه نشان می‌دهد این کشور از نشست‌ها و مباحث کنفرانس خلع سلاح صرفا برای تحریف اذهان عمومی و فرافکنی اشتباهات و جنایات خود در یمن سوءاستفاده می‌کند.

گفتنی است، با توجه به تصمیم گیری در این نهاد بر اساس قاعده اجماع، عربستان و امارات عربی متحده با مخالفت جمهوری اسلامی ایران نتوانستند برای سال ۲۰۲۱ جایگاه عضویت ناظر در کنفرانس خلع سلاح را به دست بیاورند.

اسماعیل بقایی هامانه مرداد ماه سال جاری نیز در نشست عمومی کنفرانس خلع سلاح در ژنو، خواهان شفافیت در برنامه هسته‌ای عربستان سعودی شد و از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست به وظایف خود برای بازرسی تاسیسات هسته‌ای عربستان و راستی آزمایی ماهیت صلح آمیز آن عمل کند.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شکست عربستان ایران جمهوری اسلامی ایران کنفرانس خلع سلاح بین المللی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی ثابت صبح دوشنبه در حاشیه سی امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای در خصوص برنامه‌های جنبی این کنفرانس اظهار کرد: برپایی نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای از جمله این برنامه‌ها است که نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران دارد.

وی با بیان اینکه انواع رادیو داروها، تجهیزات زیرساختی تولید ایزوتوپ‌ها و آخرین یافته‌های پژوهشی و صنعتی هسته‌ای حاصل دانش دانشمندان و پژوهشگران هسته‌ای ایران در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آید، تصریح کرد: این نمایشگاه می‌تواند ابزاری برای نشان دادن توان دانشمندان ایرانی به نمایندگان کشورهای حاضر در این کنفرانس بین المللی باشد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران ضمن قدردانی از سازمان انرژی اتمی ایران برای حمایت از برگزاری این کنفرانس بین المللی گفت: دلیل انتخاب اصفهان به عنوان مرکز برگزاری این کنفرانس بین المللی نیز ظرفیت‌های بالای این شهر به لحاظ پیشرفت‌های هسته‌ای، گردشگری، تاریخی و … است.

سی‌اامین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی از کشورهای مختلف بعد از ظهر دوشنبه در اصفهان آغاز به کار می‌کند.

۱۰۰ سخنرانی علمی ، ارائه ۴۲۰ مقاله و برگزاری ۱۶ میزگرد فنی و نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این رویداد بین المللی است.

این کنفرانس از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان ادامه دارد.

کد خبر 6098043

دیگر خبرها

  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • رافائل گروسی وارد تهران شد
  • حضور سفیر عربستان در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای