Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@21:33:35 GMT

سیر سریع امریکا به سمت افول

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۷۶۱۰

کارشناسان معتقدند با توجه به اتفاقات اخیر در آمریکا، این کشور هر روز بیشتر از قبل به سمت افول و اضمحلال به پیش می رود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

کامران نجف زاده خبرنگار صداوسیما در نیویورک با اشاره به امنیتی بودن اوضاع در واشنگتن به دلیل نزدیک شدن به زمان تحلیف رئیس جمهور جدید امریکا، این حجم از طبقه بندی کردن مناطق و رنگ بندی به سبز و قرمز در واشنگتن را به منطقه سبز در عراق تشبیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر چند احساس خطر جدی از طرف هواداران مسلح ترامپ و رای دهندگان به او وجود دارد اما با توجه به این حجم از تمهیدات امنیتی در خیابان های اطراف کنگره به نظر می رسد معترضان راه سختی برای اعتراض در پیش داشته باشند.

او گفت: طبق آخرین اخبار واصله ترامپ و مایک پنس معاون او در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید و خداحافظی رئیس جمهور کنونی امریکا حضور نخواهند داشت.

نجف زاده گفت: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان هم بلافاصله پس از مراسم تحلیف که بدون حضور ترامپ برگزار می شود طرح استیضاح او به اتهام شورش علیه امریکا را تنظیم می کند تا مانع ثبت نام  وی در دور بعدی انتخابات در سال 2024 شود.

نجف زاده افزود: با توجه به بحث شیوع کرونا در امریکا و محدودیت های شدید، حضور مردم در مراسم امسال تحلیف خیلی محدود خواهد بود.

سیدمحمد مرندی، کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به احتمال بالای وقوع آشوب و خشونت داخلی در امریکا و بدتر شدن شرایط، گفت: مشکلات امروز آمریکا شکاف اقتصادی، شکاف نژادی و قومی و شکاف طبقاتی که محصول سیاست های لیبرالی چند دهه اخیر در آمریکا است و ترامپ محصول این اوضاع است نه بوجود آورنده آن.

او افزود: در دوران اوباما شرایط اقتصادی در آمریکا روز به روز بدتر و بدتر شد و پس از روی کار آمدن ترامپ این اوضاع تشدید شد.

وی گفت: در صورت برنده شدن ترامپ در انتخابات همین شرایط بوجود آمده و طرفداران حزب مقابل به خیابان ها می آمدند چون مردم دیگر تحمل یکدیگر را ندارند.

مرندی با اشاره به حذف ترامپ از فضای مجازی و به نوعی تحریم اقتصادی او توسط بانک ها، گفت: این اقدامات شاید در کوتاه مدت جواب بدهد اما در دراز مدت می تواند برای بایدن دردسرهای جدیدی بوجود آورد.

مشکل پیش آمده طی چند سال اخیر در امریکا جدید نیست بلکه ادامه مشکلات قبلی این کشور است.

وی گفت: حضور امریکا در جنگ های منطقه ای خصوصا خاورمیانه و هزینه هایی که در این منطقه کرده اند یکی از دلایل اصلی اوضاع کنونی در امریکا است.

او افزود: انتخابات این دوره در امریکا از نظر مشارکت بالاترین میزان را دارد که به معنی رضایت مردم از اوضاع نیست بلکه برعکس، حکایت از نارضایتی اکثر مردم از جناح های مخالف دارد.

سیدمصطفی خوش‌چشم، کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بایدن با برچسب زدن القابی چون شورشی و یاغی به مخالفان خود، اقدام به طرد از جامعه و بالا بردن هزینه های آنها و حذف مادام العمر از مشاغل دولتی طبق قوانین جاری امریکا می کند.

وی افزود: حاکمان جدید آمریکا و در راس آنها بایدن با استفاده از برچسب تروریسم برای مخالفان خود، ابتدا آنها را حصر اقتصادی و مجازی می کنند و با سرکوب آنها باعث ایجاد شرایط سخت اقتصادی و معیشتی و یا مهاجرت از آمریکا می شوند.

خوش چشم با اشاره به 160 میلیون نفری که به بایدن در انتخابات اخیر ای نداده اند، گفت: این تعداد یعنی اینکه مخالفان بایدن هستند که یا اصلا اوضاع فعلی امریکا را قبول ندارند و یا اینکه به دلیل نارضایتی از اوضاع اقتصادی و اجتماعی و با وجود شناخت از سوابق فساد مالی و اخلاقی ترامپ به سمت او گرایش پیدا کرده اند.

 

 

 

برچسب ها: تیتر امشب ، امریکا ، تحلیف ، ترامپ ، بایدن ، شورش ، اعتراض

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تیتر امشب امریکا تحلیف ترامپ بایدن شورش اعتراض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹

بازارهای نوظهور جهان به‌دنبال تغییرات جمعیتی و طبقه مصرف‌کننده در حال رشد نقش زیادی در تقویت رشد اقتصادی جهانی در آینده ایفا خواهند کرد. این بازارها با سریع‌ترین رشد همگی در آفریقا یا آسیا قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیش‌بینی می‌شود که بازارهای بزرگ در حال ظهور نقش زیادی در تقویت رشد اقتصادی جهانی در آینده ایفا کنند که این امر ناشی از تغییرات جمعیتی و طبقه مصرف‌کننده در حال رشد است. در عین حال پیش‌بینی می‌شود که بسیاری از کشورهای کوچک‌تر به دلیل ذخایر غنی منابع طبیعی و سایر عوامل، شاهد رشد دو برابری میانگین جهانی اقتصاد خود در پنج سال آینده باشند. با این حال افزایش سطح بدهی خطراتی را برای فعالیت‌های اقتصادی آینده ایجاد خواهد کرد.

۱۰ بازار برتر در حال ظهور

سریع‌ترین اقتصادهای نوظهور بر اساس پیش‌بینی‌های نرخ رشد مرکب سالانه تولید ناخالص داخلی واقعی در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹ عبارتند از:

گویان ۱۹.۸ درصد

موزامبیک ۷.۹ درصد

رواندا ۷.۲ درصد

بنگلادش ۶.۸ درصد

اتیوپی ۶.۷ درصد

نیجر ۶.۷ درصد

اوگاندا ۶.۶ درصد

هند ۶.۵ درصد

ویتنام ۶.۴ درصد

سنگال ۶.۳ درصد

پیش‌بینی می‌شود گویان به‌عنوان سومین کشور کوچک آمریکای جنوبی از نظر مساحت، پس از اکتشافات اخیر که ذخایر نفت این کشور را به ۱۱ میلیارد بشکه رساند، از هم‌اکنون تا سال ۲۰۲۹ سریع‌ترین اقتصاد در حال رشد جهان باشد. این کشف قابل‌توجه ذخایر نفتی در سال ۲۰۱۵ توسط اکسون‌موبیل انجام گرفت و رشد اقتصادی این کشور را تنها در پنج سال گذشته چهار برابر کرد. پیش‌بینی می‌شود تولید نفت این کشور از ۶۴۵ هزار بشکه در روز به ۱.۲ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۷ افزایش پیدا کند و تا سال ۲۰۲۸، این کشور ۸۰۰ هزار نفری بالاترین تولید سرانه نفت خام را داشته باشد و برای اولین بار از کویت پیشی بگیرد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود بنگلادش که ۸۵ درصد صادرات آن توسط صنعت نساجی هدایت می‌شود، بیشترین رشد را در آسیا داشته باشد. این کشور طی ۳۰ سال گذشته حتی یک سال رشد منفی نداشته است.

کد خبر 750576

دیگر خبرها

  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا