Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@22:05:35 GMT

سخنرانی خداحافظی ترامپ در کاخ سفید

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۸۱۲۸

سخنرانی خداحافظی ترامپ در کاخ سفید

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در آخرین روز حضور خود در کاخ سفید در سخنرانی خداحافظی گفت که مفتخر است که تنها رئیس جمهور چند دهه قبل آمریکاست که جنگ جدیدی را آغاز نکرده است.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: «سلسله رویداد‌های صلح تاریخی در خاورمیانه روی داد و توافق‌های صلح افق جدیدی را در این منطقه بوجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ترامپ در بخش دیگری از این سخنرانی بدون اشاره به سخنرانی تحریک آمیز خود در حوادث روز ششم ژانویه (۱۷ دی) در حمله طرفدارانش به کنگره گفت: «حمله به کنگره اقدامی وحشتناک برای تمامی آمریکایی‌ها به شمار می‌آید.»

وی اضافه کرد: «همزمان با آمادگی برای انتقال قدرت، می‌گویم حرکتی را که شروع کردیم تنها یک آغاز است.»

ترامپ در بخشی از سخنرانی خود ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» را یکی از دستاورد‌های دولتش توصیف کرد و مدعی مقابله با نظام ایران شد.

کمتر از ۲۴ ساعت به پایان دوران «دونالد ترامپ» به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا باقی مانده است.

وی قصد ندارد در مراسم تحلیف بایدن شرکت کند و صبح روز چهارشنبه برای آخرین بار با هواپیمای مخصوص رئیس جمهور به پایگاه شکاری «اندروز» واقع در مریلند رفته و در آنجا مراسم خداحافظی وی برگزار شود.

برای مراسم خداحافظی ترامپ، از مقام‌های دولت او دعوت شده و از آن‌ها خواسته شده ساعت ۷:۱۵ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در پایگاه شکاری اندروز حاضر باشند.

طبق برنامه مقرر برای مراسم تحلیف بایدن، قرار است ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی واشنگتن دی سی او به عنوان رئیس‌جمهور جدید سوگند یاد کند.

مراسم تحلیف بایدن و هریس به عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور جدید آمریکا، تحت تدابیر شدید امنیتی در پایتخت این کشور انجام می‌گیرد.

به دنبال حمله طرفداران دونالد ترامپ به جلسه کنگره آمریکا که در نتیجه درگیری‌ها بین آن‌ها و نیرو‌های امنیتی حداقل پنج نفر کشته شدند، مقام‌های آمریکایی نیرو‌های گارد ملی و امنیتی را به پایتخت گسیل و این شهر را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ غربالگری جنین کبری خزعلی حسن قالیباف اصل رئیس جمهور آمریکا ترور سلیمانی جنگ آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ غربالگری جنین کبری خزعلی حسن قالیباف اصل رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ایام شهادت امام صادق (ع) مراسم سوگواری این امام معصوم در مسجد حضرت امیر (ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم حسین ارضی به عنوان پیش و حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی به عنوان سخنران به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. مرثیه خوان این مراسم علی کرمی است.

زمان برگزاری شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ در محل خیابان کارگر شمالی، بالاتر از ایستگاه مترو خواهد بود.

کد خبر 6095533 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد