Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک‏، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: به حملات و مبارزه خود علیه گروه تروریستی پ ک ک ادامه می‌دهیم و هدف ما، نابودی تروریست‌ها و داشتن یک زندگی ایمن با همسایگان است.

خلوصی آکار و هیات همراه وی روز سه شنبه با مسرور بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکار و بارزانی در این نشست بر لزوم اجرای مفاد توافقنامه سنجار به گونه‌ای که خروج شبه نظامیان و نیرو‌های مسلح غیرسازمانی را از این شهر تضمین کند، تاکید کردند.

آن‌ها افزودند اجرای توافقنامه سنجار و خروج شبه نظامیان می‌تواند زمینه‌ای برای بهبود و عادی سازی شرایط و فرصتی برای بازگشت آوارگان به خانه هایشان باشد.

خلوصی آکار روز سه شنبه همچنین با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان نیز دیدار و گفتگو کرد. دفتر مسعود بارزانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ژنرال یاشار گولر، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه، سرکنسول ترکیه در اربیل و شماری از مشاوران و مسئولان وزارت دفاع ترکیه در این دیدار حضور داشتند.

خلوصی آکار در این نشست ضمن تشریح اهداف سفرش به بغداد و اربیل، بر لزوم برقراری امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد. وزیر دفاع ترکیه ابراز امیدواری کرد همه مشکلات موجود میان منطقه کردستان و بغداد از طریق گفتگو و در چارچوب قانون اساسی کشور حل و فصل شود.

خلوصی آکار روز دوشنبه گفته بود ترکیه به یکپارچگی عراق و حاکمیت و تمامیت ارضی آن احترام می‌گذارد، اما در عین حال حضور تروریست‌ها (عناصر پ ک ک) در شمال عراق را تهدیدی برای دو کشور می‌داند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خلوصی آکار تروریست های پ ک ک اقلیم کردستان عراق خلوصی آکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه