Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی با حضور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری ارشاد اسلامی و پیش کسوتان عرصه هنر نمایش از پوستر سومین جشنواره ملی تئاتر آیات به میزبانی خراسان شمالی در مجموعه فرهنگی و هنری گلشن رونمایی شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی در آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی تئاتر آیات با اشاره به سخن معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) مبنی بر این که «هیچ زبانی به بلاغت زبان هنر نیست»، نقش هنر و هنرمندان را بی بدیل و مانگار خواند و از آن ها به عنوان سرمایه های کشور یاد و بر بهره گیری  از تمام ظرفیت های موجود در دستگاه ها برای عرصه هنر و تولید محتوا تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، برادران با اشاره به این که گاهی اثرگذاری و ماندگاری یک اثر هنری به مراتب بیشتر از برخی سخنرانی‌ها و سلسله مباحث علمی است، با توجه به شرایط امروز به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی خواستار بهره مندی از ظرفیت‌های حوزه هنر شد و گفت: رسانه ملی نیز  باید در تولید محتوا از ظرفیت هنرمندان استان به خوبی استفاده کند.

وی با اشاره به این که دیدگاه دولت به مقوله هنر و فرهنگ این است که فرهنگ نباید دولتی باشد اما دولت باید فرهنگی باشد، تصریح کرد: به عنوان مسئول دولتی وظیفه داریم از هنرمندان حمایت و شرایط را تسهیل کنیم.

برادران خاطرنشان کرد: در استان تلاش کردیم علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها و تغییر رویکرد و نگاه به جامعه، به به مشکلات موجود در زمینه هنر و هنرمندان با ایجاد مجامع مختلف مشورتی مانند جوانان و رسانه رسیدگی کنیم.

حسین فرخنده دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر آیات با بیان این که فراخوان این جشنواره در فروردین امسال منتشر شد و ۷۶ متن نمایشی به دبیرخانه رسید و با داوری که صورت گرفت ۲۳ اثر به مرحله بازبینی راه پیدا کرد، افزود: در مرحله دوم داوری ۸ اثر انتخاب شد و با توجه به این که جشنواره به صورت زنده  نخواهد بود، براساس ضوابط و مقررات ۷ اثر پذیرفته شد که این آثار از  شبکه های اجتماعی پخش و پس از داوری نتایج در روز جمعه، سوم بهمن در آیین اختتامیه آن اعلام می شود.

 وی با بیان اینکه خراسان شمالی از سال ۸۶  به عنوان یکی از استان های مطرح در برگزاری جشنواره به ویژه تئاتر دینی مطرح بوده است و ۸ دوره جشنواره تئاتر رضوی را برگزار کرد، افزود: از آن جایی که  سیاست جشنواره این بود که به صورت چرخشی در استان ها برگزار شود و از سوی دیگر برای این که حلقه برنامه ها و فعالیت های نمایشی به دست فراموشی سپرده نشود با همکاری معاونت قرآن و عترت و امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری جشنواره تئاتر آیات  کردیم تا علاوه بر تقویت گذشته تئاتر خراسان شمالی، راهی که هنرمندان استان و کشور طی کردند تداوم پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به اثرات خوب جشنواره هایی از این دست، در  قالب پویایی تئاتر استان و توجه بیشتر مسئولان کشور به تئاتر استان اشاره کرد و ساخت پلاتوی شمس را از برکات برگزاری جشنواره تئاتر رضوی دانست و افزود: استقبال خوب مردم از هنر نمایش سبب شد مصوبه ای ایجاد  و این  سالن  تخصصی ساخته شود.

فرخنده ادامه داد: از زمانی که سالن ساخته و افتتاح شده است شاهد پویایی در هنر نمایش در خراسان شمالی هستیم.

وی با بیان این که جشنواره تئاتر آیات که به میزبانی خراسان شمالی در حال برگزاری است، مورد توجه شخصیت های ملی هنرهای نمایشی قرار گرفته، تصریح کرد: تاکنون ۱۵ نفر از شخصیت های ملی اعم از مسئولان و هنرمندان شاخص عرصه تئاتر  نظر مساعد خود را در خصوص برپایی جشنواره ارائه کرده اند.

 وی ادامه داد: این جشنواره به لحاظ موضوع نیز مورد توجه مسئولان کشوری قرار گرفته و با توجه به این که ما در بحران معنویت هستیم آن را یک ضرورت برشمردند و بر همین اساس هنرمندان نیز سعی می کنند با خلق آثار هنری به نیازهای بشر پاسخ دهند.

مسعود زمانی طراح پوستر سومین جشنواره ملی تئاتر آیات نیز در خصوص روند طراحی این پوستر گفت: با مراجعه ای که به تفاسیر قرآن داشتم و به واسطه تاکیدی که در قرآن بر سیرت و صورت زیبا شده، سعی کردم با بهره گیری از صورتک به عنوان یکی از المان های نمایش و پرنده ای که به سوی نور و تعالی در حرکت است، این اثر را خلق کنم تا بیانگر صورت و سیرت زیبا باشد.

 وی ادامه داد: با بهره گیری از نثر قرآنی در نوشتار و فرم شماره آیات که به صورتک تبدیل شده تلاش کردم به نوعی تداعی گر  فرم سومین جشنواره ملی تئاتر آیات باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالي جشنواره آیات فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره تئاتر خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما با حضور معاون وزیر بهداشت ، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودرمانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.

در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی افتتاح شد.

برخی از این طرح ها با مشارکت خیران تکمیل شده است .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال

معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که بیماران در استان‌های خود درمان شوند و کمتر به استان‌های اطراف مراجعه کنند، گفت: تحویل تخت‌های بیمارستانی تازه تاسیس یکی از اقداماتی است که در این راستا در حال انجام است.

به گفته دکتر سعید کریمی بنای این وزارت خانه بر این است تا ۲۵ هزار تخت بیمارستانی بسازد که تاکنون ۱۶هزار تخت بیمارستانی طی دو سال گذشته تحویل داده شده و ۹۰۰۰ تخت نیز تا شهریورماه امسال تحویل می شود.

وی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم‌ روزانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان هزینه می شود. 

معاون وزیر بهداشت این را هم گفت در حال حاضر علاوه بر اینکه پزشک از بدنه دولتی خارج نشده بلکه ۱۸۰۰ پزشک متخصص نیز به بدنه دانشگاه های علوم پزشکی افزوده شده است.

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی