Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@22:48:40 GMT

کشتار شبانه گنجشک‌ها

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۹۵۲۳

کشتار شبانه گنجشک‌ها

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با سرد شدن هوا و بارش برف زمستانه برخی پرندگان مانند ابیا و گنجشک برای فرار از سرمای مناطق کوهستانی برای استراحت شبانه به باغ‌ها پناه می‌آورند، اما برخی افراد فرصت طلب از این فرصت سوءاستفاده کرده و با تفنگ و چراغ به سراغ آن‌ها می‌روند و آن‌ها را شکار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکار شبانه پرندگان از گذشته‌ها دور توسط نوجوانان و جوانان برای نشان دادن جسارت و نترسیدن از شب و سرما و توانایی دید در شب و شکار انجام می‌شد، اما این روش شکار آن روز‌ها آداب خاصی داشت از جمله شکار نکردن پرنده‌های ماده یا جوجه‌هایی که لانه کردند، یا پرنده‌هایی که روی تخم نشسته بودند، شکار نکردن پرندگان کمیاب و حرام گوشت و راضی بودن به شکار فقط چند قطعه آن هم برای نشان دادن توانایی خود در شکار نیز از دیگر آداب این روش شکار بود، اما به نظر می‌رسد این روز‌ها این فرهنگ کمی تغییر کرده و برخی‌ها فارغ از این آداب و سلوک به شکار هر پرنده‌ای می‌پردازند. بیشتر بخوانید: خطر بیخ گوش پرندگان کمیاب در فریدون کنار کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه این روش شکار بسیار ناجوانمردانه، غیر اخلاق و غیر انسانی است، گفت: شکار پرندگانی مانند ابیا و گنجشک، شبانه در باغ‌های شخصی انجام می‌شود و برای ماموران قابل رصد نیست.
او افزود: شکار این پرندگان معمولا با تفنگ‌های بادی انجام می‌شود و حمل و نگهداری این تفنگ‌ها هم نیاز به مجوز قانونی ندارد.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست مازندران تنها راه متوقف کردن این روش شکار را فرهنگ سازی دانست و افزود: شکار این پرنده‌ها ممنوع و حداقل جریمه شکار برای هر قطعه ۵۰ هزار تومان است
انتهای پیام /س 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش برف و باران شکار غیر مجاز شکار شبانه پرندگان محیط زیست مازندران روش شکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند

بانوی ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران از صعود به فینال ماده تفنگ سه وضعیت در جام جهانی بازماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، رقیه شجاعی ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در ماده تفنگ سه وضعیت در مرحله مقدماتی با کسب هزار و 145 امتیاز با یک نمره اختلاف در جایگاه نهم ایستاد و از راهیابی به فینال بازماند. شجاعی پیش از این در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفته بود.

جام جهانی پاراتیراندازی| 3 طلا، نقره و برنز برای ایران

 

در این دوره از رقابت‌ها تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسید، محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد و نسرین شاهی و ساره جوانمردی در ماده تپانچه بادی بانوان به مدال طلا و برنز دست پیدا کردند.

این مسابقات با حضور 125 ورزشکار (71 مرد و 54 زن) از 27 کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • محتویات عجیب صندوقی که از دل کشتی غرق‌شده بیرون آمد/ عکس
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید