Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:20:03 GMT

«سالواتور موندی» از آپارتمانی در ناپل سردرآورد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۹۷۸۴

«سالواتور موندی» از آپارتمانی در ناپل سردرآورد

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از خبرگزاری فرانسه، پلیس ایتالیا کپی ۵۰۰ ساله تابلوی معروف سالواتور موندی از لئوناردو داوینچی را از آپارتمانی در شهر ناپل کشف کرد و به موزه محل نگهداریش برگرداند.

ماموران پلیس می‌گویند پس از کشف تابلو از کمد اتاق خواب این آپارتمان، مالک ۳۶ ساله آن را به اتهام در اختیار داشتن اموال مسروقه بازداشت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه کپی شده از تابلوی سالواتور موندی یک نقاشی رنگ روغن اثر جیاکومو الیبرندی شاگرد داوینچی متعلق به اوایل دهه ۱۵۰۰ میلادی است که بخشی از کلکسیون موزه دوما در کلیسای سن دومنیکو ماجوره بود. این تابلو در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار در حراجی کریستیز به فروش رفت و رکورد گرانترین نقاشی تاریخ حراج را شکست. با این حال دزدیده شدن آن به پلیس گزارش نشده بود زیرا موزه دوما چند ماهی را به دلیل محدودیت‌های کرونایی تعطیل بود و کسی از گم‌شدن این تابلو خبردار نشد. 

جووانی ملیلو دادستان ناپل در این باره می‌گوید: این تابلو روز یکشنبه طی یک عملیات هوشمندانه توسط ماموران پلیس کشف شد. گزارشی درباره گم شدن آن ثبت نشده بود و در واقع این ما بودیم که با موزه (دوما) تماس گرفتیم. از آنجا که اتاقی که این تابلو در آن نگهداری می‌شد در سه ماه گذشته تعطیل بود، متولیان موزه روحشان هم از ناپدید شدن آن خبر نداشت.  

 به گفته ملیلو از آنجایی که هیچ نشانی از ورود غیرقانونی به این اتاق وجود ندارد، ماموران پلیس تحقیقاتی را درباره نحوه به سرقت رفتن این تابلو آغاز کرده‌اند.  

وی می‌گوید: امکان دارد پای یک دزدی سفارشی از طرف سازمانی که در حوزه تجارت بین‌المللی آثار هنری فعالیت می‌کند، در میان باشد.

برچسب‌ها لئوناردو داوینچی سرقت سالواتور موندی حوزه هنری نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لئوناردو داوینچی سرقت سالواتور موندی لئوناردو داوینچی سرقت سالواتور موندی حوزه هنری نقاشی اخبار کنکور سالواتور موندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» به‌همت دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گالری جریان یزد واقع در میدان قرآن آماده بازدید است.

مینا خداپرست دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی یزد «روایتی از هفت وادی عشق عطار نیشابوری» و «حکایت انا الحق» منصور حلاج را در قالب نمایشگاه هنر مفهومی به تصویر آورده و مخاطب به موازات اندیشه هنرمند به تجربه منحصر به فرد خود می‌رسد.

مجموعه آثار بر روی بستر‌هایی به رنگ سیاه و سفید که نشانگر جهان تضادهاست، در کادر مربع و دایره‌های آینه‌وار که نماد از درونیات انسان است به تصویر درآمده و مخاطب در این آیین‌ها خویشتن را مشاهده می‌کند.

در حاشیه این نمایشگاه، ویدئوی آرتی که در راستای موقعیت کنونی انسان در این جهان که با تضاد‌های گوناگونی از تعاریف مختلف در باب مفاهیم زیستی و چرایی زیستن مواجه است به بیانی کوتاه از ادراک شخصی پرداخته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
  • رویت یک پژو ۲۰۶ با نقاشی عجیب در خیابان‌های ایران | تصویـر
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد