Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی جشنواره دانشجویی «رهوا» را با موضوع مهارت‌های زندگی دانشجویی از امروز، اول بهمن و در سه مرحله برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی جشنواره دانشجویی «رهوا» را با موضوع مهارت‌های زندگی دانشجویی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد ترابی، رئیس شورای نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: جشنواره رهوا از اول بهمن و با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی آغاز به کار می‌کند.

ترابی با بیان اینکه این جشنواره به موضوعات و چالش‌های روز دانشجویان می‌پردازد، افزود: نمونه این جشنواره در کشور بسیار کم و می‌توان گفت ابداع همکاران نهاد رهبری در شورای استانی است که اجرای آن به خاطر تجارب موفق گذشته به نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شده است.

رییس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه نام جشنواره، برگرفته از واژه قرآنی «رهوا» و به معنای راهی است که خداوند در رود نیل برای نجات قوم حضرت موسی (ع) از دست فرعونیان باز کرد، ادامه داد: امید است چنان که «رهوا» سبب نجات بنی اسرائیل از آسیب فرعونیان شد، این جشنواره نیز نجات بخش جوانان از آسیب‌های فضای پرهجمه مجازی بوده و سکویی برای حرکت‌های گسترده دانشجویی در فضای دانشگاه‌ها باشد.

مهدی غلامی مقدم، دبیر کمیته علمی جشنواره نیز، پاسخ به مسائل روز دانشجویان از جمله مسائل اقتصادی را از دغدغه‌های جدی در برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: در شرایط موجود به دلیل چالش‌های روزافزون اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی، اغلب جوانان نسبت به اشتغال، تحصیل و ازدواج، ذهنیت مثبتی ندارند و متأسفانه این ذهنیت با شیوع کرونا تقویت شده است.

غلامی مقدم ادامه داد: در عین حال، عده‌ای از جوانان با کسب مهارت‌ها و آگاهی‌های لازم، آستین همت را بالا زده و در ابعاد مختلف تحصیلی، کارآفرینی و تشکیل خانواده، روند رو به رشدی دارند که سابقه ۲۴ ساله ازدواج‌های دانشجویی و استقبال بالای دانشجویان به عنوان قشر جوان جامعه، مؤید این امر است.

دبیر کمیته علمی جشنواره رهوا یادآور شد: معرفی الگو‌هایی از این دست به جوانان، از اهداف مهم ما در جشنواره رهوا بوده و در این جشنواره تلاش شده است با آموزش مهارت‌های لازم، حتی الامکان به رفع چالش‌های دانشجویان در حوزه اقتصادی کمک شود.

غلامی مقدم با بیان اینکه جشنواره رهوا پس از دو ماه برگزاری جلسات با اساتید کمیته علمی، در پنج بخش و ۲۷ رشته برنامه ریزی شده است، افزود: این جشنواره، فراتر از آموزش‌های ارائه شده در طرح همسفر تا بهشت، افزون بر سبک ازدواج و زندگی، به مهارت‌های مربوط به رشد فردی و اجتماعی، اشتغالزایی و کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه‌های مختلف نیز می‌پردازد.

وی در ادامه به تولید بیش از ۱۰۰ فایل آموزشی توسط اساتید مجرب حوزه کسب و کار، موفقیت، رسانه و خانواده برای جشنواره رهوا اشاره و تصریح کرد: برای شرکت کنندگان در بخش‌های آموزشی و پژوهشی جشنواره که بیش از ۶۰ درصد امتیاز رشته مورد نظرشان را کسب کنند، معادل ۲ نمره امتیاز دروس معارف در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیته علمی جشنواره رهوا با اشاره به مشارکت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان در برگزاری جشنواره رهوا اضافه کرد: این جشنواره از بهمن ماه ۹۹ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ویژه دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی و دانش آموختگانی که کمتر از یک سال از اتمام تحصیلشان می‌گذرد (اعم از مجرد و متأهل)، برگزار می‌شود.

غلامی مقدم ضمن پیش بینی حضور بیش از ۱۰ هزار دانشجو در این جشنواره، افزود: در مجموع ۸۰ میلیون جایزه نقدی برای ۸۰ برنده جشنواره در نظر گرفته شده که از این میان، هشت برنده نیز به نام امام هشتم به صورت مردمی و ۱۵ برنده نیز به قید قرعه از میان کسانی که حداقل امتیاز را کسب کرده باشند، انتخاب می‌شوند.

بنا بر این گزارش، در پایان این نشست، پوستر جشنواره توسط رییس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان رونمایی شد. علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت rahvaa.ir مراجعه یا با دبیرخانه جشنواره به شماره‌های ۰۵۱۳۸۴۵۱۵۲۷ و ۰۹۱۵۷۸۵۳۶۰۴ تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی مشهد جشنواره دانشجویی رهوا نهاد رهبری در دانشگاهها رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی نهاد رهبری در دانشگاه جشنواره رهوا غلامی مقدم کمیته علمی مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود