Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@08:27:26 GMT

هدف اصلی تخصیص ارز 4200 تومانی محقق نشد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۰۵۵۵

هدف اصلی تخصیص ارز 4200 تومانی محقق نشد

خبرگزاری آریا - نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران معتقد است: سیاست تخصیص ارز 4200 تومانی به هدفی که داشت نرسید و کالاهایی که با این ارز وارد شد بعضا با قیمت بالاتر به دست مصرف کننده رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا ، عباس آرگون در گفت و گو با ایبِنا با تاکید بر اینکه با حذف ارز یارانه ای 4200 تومانی موافق هستم، تصریح کرد: ارز باید تک نرخی و با نرخ شناور مدیریت شده براساس مکانیزم بازار مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ارز یارانه ای و همچنین چند نرخی بودن ارز منشا فساد و رانت است و به هدف اصلی خود مبنی بر اینکه کالا با قیمت مناسب و ارزان تری به دست مصرف کننده برسد، نخواهد رسید بنابراین اگر حذف شود بهتر است. باید این سوال را پرسید که میزان دستیابی به اهداف تخصیص ارز 4200 تومانی تا چه حد بوده و به عبارت دیگر طرحی که تا این حد هزینه و حاشیه داشته، چه دستاوردی داشته است؟
به گفته آرگون، بخش عمده ای از کالاها که ارز 4200 تومان می گرفتند از این فهرست حذف شده اند و در حال حاضر تعداد محدودی از کالاها این ارز را دریافت می کنند. همانطور که رئیس جمهور اعلام کردند به مرور این ارز دولتی از کالاها حذف شد.
نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر داشتن ارز تک نرخی گفت: با حذف ارز 4200 تومانی می توان حمایت و کمکی که به صورت غیرمستقیم به افراد اعطا می شد را به صورت مستقیم از طریق یارانه یا روش های دیگر ارائه کرد که نتیجه بهتری هم خواهد داشت چرا که به نحوه مناسب تری در اختیار جامعه هدفی که دولت مد نظر دارد، قرار می گیرد.
وی افزود: با توجه به کاهش شدید قدرت خرید مردم و کوچک شدن سفره مردم و همچنین افزایش فشار اقتصادی ناشی از کرونا به نظر می رسد که مجلس باید بتواند مصوبه ای ارائه دهد که به طور مستقیم به قشر آسیب پذیر کمک کند.
آرگون با تاکید بر اینکه نرخ خاصی مد نظر ما نیست، تصریح کرد: مهم ثبات نرخ و تک نرخی بودن ارز است. با توجه به نرخ های 11 هزار و 500 و 17 هزار و 500 تومان که در بودجه مطرح شده است، باید بررسی و کار کارشناسی انجام شود تا مشخص شود چه نرخی می تواند به ثبات برسد و بر آن مدیریت داشت.
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، تک نرخی شدن ارز را باعث شفافیت دانست و گفت: باید اجازه دهیم خود مکانیزم بازار، قیمت را تعیین کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارز 4200 تومانی تک نرخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود

وزیر خارجه چین با تاکید بر اینکه توقف جنگ غزه اکنون در راس اولویت‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد که صلح منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، «وانگ یی» وزیر خارجه چین روز پنجشنبه و در اظهاراتی گفت: جنگ غزه از خطوط قرمز تمدن جدید عبور کرد و جامعه بین‌المللی باید تحرکات فوری اتخاذ کند. ظلم تاریخی که ملت فلسطین از آن رنج می‌برد باید درست شود و این راه‌حل ریشه‌ای برای درگیری است.

وی در گفت‌وگو با الجزیره خاطرنشان کرد: اکنون تحقق آتش‌بس و توقف جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن در راس اولویت‌ها قرار دارد. به همراه جامعه بین‌المللی برای ایجاد آتش‌بس و رسیدن کمک‌ها به غزه تلاش خواهیم کرد. ما مخالف هرگونه کوچ اجباری و یا مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین در غزه هستیم.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: نباید اجازه داد که درگیری‌های غزه گسترش پیدا کند تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود.ایجاد صلح در منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین و حل نگرانی‌های امنیتی تمام طرف‌ها محقق خواهد شد. دلیل اصلی افزایش تنش‌ها در دریای سرخ جنگ غزه است.

وانگ یی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: از برگزاری کنفرانس صلح برای بحران اوکراین و بررسی منصفانه تمام طرح‌های صلح استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: برخی کشورها دعوت به ایجاد ثبات در تنگه تایوان می کنند اما به‌طور همزمان از جدایی‌طلب‌ها حمایت می‌کنند که این امر اوضاع را بحرانی می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سکانس‌هایی از فیلم ممیرو
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان