Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تبار با بیان اینکه تا کنون بانوان طلبه غیرایرانی از بیش از ۵۰ ملیت در جامعه‌الزهرا(س) تحصیل کردند، گفت: در طول سه سال گذشته، ۹۲۵ طلبه غیرایرانی از ۳۴ ملیت به مناطق ایران و کشورهای مختلف اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراکز و نهادهای دینی و حوزوی هر سال پذیرای طلاب علاقه مند به تحصیل در علوم دینی از اقصی نقاط جهان هستند؛ جامعه‌الزهرا(س) نیز به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع از زمان تأسیس تا کنون پذیرای بانوان طلبه از کشورهای مختلف جهان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به همین منظور حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدروح الله موسوی تبار»، مدیر کل هماهنگی امور طلاب غیرایرانی جامعه‌الزهرا(س) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم به تبیین فعالیت‌ها و عملکرد سه ساله این اداره برای بانوان طلبه و فارغ التحصیلان بین الملل پرداخته است.

 

سؤال: بانوان طلبه غیرایرانی جامعه‌الزهرا(س) از چه کشورهایی در این مؤسسه مشغول به تحصیل هستند؟

جامعه‌الزهرا(س) در سال 1363 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و به درخواست علما و مراجع عظام حوزه تأسیس شد و از همان سال‌های نخستین تأسیس، بانوان طلبه غیرایرانی در این مؤسسه مشغول به تحصیل شدند و تا کنون  بانوان طلبه غیرایرانی از بیش از 50 ملیت در جامعه‌الزهرا(س) تحصیل نمودند.

 

سؤال- بانوان طلبه پس از فارغ التحصیلی در کشورهای خود به چه کارهایی مشغول می‌شوند؟

جواب- بانوان طلبه بین الملل جامعه‌الزهرا(س) پس از فارغ التحصیلی در کشورهای خود آثار و برکاتی داشته اند و در فعالیت‌های مختلف مانند مدیریت مراکز علمی حوزوی، تدریس، پژوهش، تألیف کتاب و مقاله، ترجمه، تبلیغ و پاسخ به شبهات و غیره حضور چشمگیر داشته اند.

 

سؤال- آیا مبلغان بین الملل جامعه‌الزهرا(س) برای تبلیغ اعزام می‌شوند؟

جواب- بله، مبلغان در مناسبت‌های متخلف و بنا به درخواست‌های مردمی و یا نهادها و مراکز مختلف داخل و خارج کشور مانند دانشگاه‌ها، مدارس و غیره اعزام می‌شوند که این اعزام‌ها از استقبال خوبی هم برخوردار بودند و تأثیرگذاری زیادی داشتند.

 

در طول سه سال گذشته، 925 طلبه غیرایرانی از 34 ملیت  به مناطق  ایران و کشورهای مختلف اعزام شدند. همچنین برخی از مبلغان غیرایرانی به همایش‌های مختلف دعوت می‌شوند، به عنوان نمونه، در سال 1397 و به درخواست دانشگاه صداوسیما 20 نفر از مبلغان در سال 1397 و 30 نفر در سال 1398 به همایش حکمت مطهر که در این دانشگاه برگزار شد اعزام شدند؛ یکی از اهم برنامه‌های این همایش، گفتگو و ارائه نظرات مبلغان غیرایرانی در خصوص شخصیت و اندیشه شهید مطهری(ره) بود.

 

سؤال- مهم ترین فعالیت‌های اداره دانش‌آموختگان و مبلغان بین‌الملل جامعه‌الزهرا(س) در چه حوزه‌هایی بوده است؟

جواب - این اداره از ابتدای تأسیس به ساماندهی امور تبلیغی طلاب و دانش‌آموختگان غیرایرانی پرداخته و از سال 95 تا کنون، پس از نیازسنجی‌های هر یک از مناطق و کشورها، حدود 20 عنوان دوره آموزشی ویژه طلاب و فارغ التحصیلان برگزار کرده است.

 

دوره کارورزي پاسخ به شبهات وهابیت، مهدویت، مقتل‌شناسی، فقه کاربردی، فن مناظره، آموزش آنلاین احکام کاربردی در عرصه بین‌الملل، اصول و فنون مشاوره، روش فرزندپروری، دوره قواعد فقهیه، تبلیغ مهدویت در فضای مجازی،  تقویت ایمان جوانان و تبلیغ در غرب به زبان انگلیسی از جمله عناوین دوره‌ها است که بیش از سه هزار نفر از دانش‌آموختگان غیرایرانی در این دوره‌ها شرکت کردند و برخی از دوره‌ها به دلیل استقبال دانش‌آموختگان چند بار برگزار شد.

 

این اداره در شرایط خاص شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های خود را به صورت مجازی ادامه داده است. همچنین اداره دانش‌آموختگان بین‌الملل با ارسال پیام و ایمیل در مناسبت‌های مذهبی، مکالمه تلفنی و ملاقات حضوری، ارتباط مستمر با دانش‌آموختگان داخل و خارج از کشور دارد و فعالیت‌ها و درخواست‌های علمی و فرهنگی آنان پشتیبانی و رسیدگی می‌شود.

 

در طول سال‌های اخیر همایش‌ها و نشست‌های مختلفی ویژه طلاب بین الملل برگزار شده و در طول سه سال گذشته، بیش از هزار و صد طلبه غیرایرانی در نشست‌های هم‌افزایی و گردهمایی‌های مختلف مبلغان در مناسبت‌های مختلف شرکت کردند، از جمله همایشی با موضوع «مهدویت» با حضور طلاب از 13 کشور جهان در ایران، برگزاری همایش فارغ التحصیلان و دانش‌آموختگان لبنانی در نبطيه لبنان و همايش فارغ التحصیلان و دانش‌آموختگان هند در لکهنو هند که هر یک از این همایش ها، آثار و برکات زیادی داشته اند.

 

سؤال: اداره کل هماهنگی طلاب غيرايرانی جامعه‌الزهرا(س) چه حمایت‌هایی از طلاب و فارغ التحصیلان بین الملل دارد؟

جواب- جامعه‌الزهرا(س) هیچ بودجه ارزی ندارد و به فارغ التحصیلان بین الملل هیچ کمک و مساعدت مالی نمی‌کند؛ معمولا حمایت‌های جامعه‌الزهرا(س) از دانش آموختگان بین الملل به صورت پشتیبانی‌های علمی فرهنگی و تبلیغی است که در این راستا می‌توان به ارسال بسته‌های علمی فرهنگی در موضوعات مختلف، ارسال نشریه نامه جامعه، ارسال کتب الکترونیکی مورد نیاز به زبان‌های مختلف، جزوات و مقالات مورد نیاز، ارسال 405 جلد کتاب به زبان‌های مختلف به مراکز علمی خواهران دانش‌آموخته در 13 کشور، تأمین و ارسال محتواهای تبلیغی و تدریسی، ارسال جداول آموزشی جامعه‌الزهرا(س) (مختص مدیران مدارس) جهت تطبیق دروس و ارسال پیام و ایمیل در مناسبت‌های ملی، مذهبی اشاره کرد.

 

سؤال- طلاب بین‌الملل چه جایگاهی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارند؟

جواب- رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی در تاریخ 3 آبان 1389 فرمودند: «حوزه، طلاب و فضلای غيرايرانی بدانند که آنها در ايران اسلامی غريبه نيستند. شما حتّی مهمان هم نيستيد، شما صاحب خانه‌ايد؛ شما فرزندان عزيز من هستيد ... مسئله جمهوری اسلامی، مسئله بازتولید معارف والای اسلامی است، تا مسلمان‌ها احساس هویت کنند، احساس شخصیت اسلامی کنند، با تعالیم اسلام که نجاتبخش بشریت است، آشنا شوند ... هدف حضور شما در اینجا، هدف سیاسی نیست؛ هدف علمی است، هدف تربیتی است»؛ این بیانات رهبر فرزانه انقلاب مدظله‌العالی، جایگاه طلاب و مبلغان غیرایرانی را نشان می‌دهد که امیدواریم این افراد بتوانند در سرتاسر جهان به عنوان سراج منیر و چراغ روشنایی بخش به تبلیغ علوم و معارف دینی بپردازند.

 

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: طلاب بین الملل موسوی تبار جامعه الزهرا س قم طلاب غیرایرانی طلبه غیرایرانی فارغ التحصیلان جامعه الزهرا س دانش آموختگان بین الملل فعالیت ها تا کنون سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 6090858 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر