Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» در آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید معاونت امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه افزود: موانع ایجاد شده در صادرات نفت، سبب گرایش همه کشور به سمت صادرات غیرنفتی و به‌طور خاص به سمت معدن و صنایع معدنی شده است.

وی اضافه‌کرد: معدن، صنایع معدنی و پتروشیمی کشور در ایام تحریم فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تصریح‌کرد: می‌توان به بخش معدن و صنایع معدنی برای جایگزینی نفت اتکا کرد و اگر این بخش بخواهد این نقش‌را ایفا کند، باید ۱۰ برابر وضعیت کنونی رشد کرده و ۷۰ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد.

وی با بیان این‌که برای رسیدن به این نگاه مترقی در مورد معادن در کشور باید نگاه جدیدی به این بخش ایجاد شود، تاکید کرد: در فضای موجود، به این هدف نخواهیم رسید و باید این نگاه و رویکرد را تغییر دهیم.

رصد قوانین دیگر کشورها در حوزه‌های اکتشاف و بهره‌برداری

زرندی خواستار آن شد که معاونت معدنی وزارتخانه، قوانین کشورهای دیگر را یک بار دیگر مرور و کشورهایی که در حوزه‌های اکتشاف و بهره‌برداری فعالیت کرده ‌اند را به‌طور دائم رصد کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی سازمان‌های توسعه‌ای وزارتخانه در صنایع معدنی ایران، گفت: این سازمان‌ها باید با بحث تغییر ساختاری که وزیر صنعت هم به آن تاکید دارد، حرکت کنند.

وی با اشاره به ابتکار خوب وزیر صنعت در راه‌اندازی شورای هماهنگی، بیان‌داشت: چهار شورای صنعت، معدن، بازرگانی داخلی و تجارت خارجی با شخص وزیر جلساتی را برگزار می‌کنند که در آنجا مباحث مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند و با یک نگاه جدید و خط‌مشی ‌گذاری مشارکتی با همکاری بخش خصوصی برای این بخش برنامه ریزی می‌شود.

حمایت از بازار سرمایه

زرندی گفت: در دوره جدید مدیریت معاونت معدنی، موضوع استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و هلدینگ‌های معدنی باید ادامه یابد و این نقدینگی سرگردان را پشت حوزه معادن بیاوریم.

وی افزود: جهت‌گیری کلی وزارتخانه حمایت از بازار سرمایه و تقویت عرضه در این بازار است و نگاه کلی ما این است که از بازار سرمایه تا آن جا که مقدور است حمایت کنیم و این ظرفیت فراوان را پشت حوزه تولید کشور بیاوریم.

به گزارش ایرنا، روز گذشته با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت، «اردشیر سعدمحمدی» به عنوان سرپرست معاونت امور معدنی این وزارتخانه جایگزین «داریوش اسماعیلی» شد.

برچسب‌ها سعید زرندی وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران توسعه اقتصادی نفت داریوش اسماعیلی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعید زرندی وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران سعید زرندی وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران توسعه اقتصادی نفت داریوش اسماعیلی صادرات غیر نفتی اخبار کنکور بازار سرمایه صنایع معدنی وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

جدول شماره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به درآمدهای دولت در بخش‌هایی نظیر درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوق گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و ارتباطات اختصاص دارد، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ که مربوط به بخش دوم آن و جداول بودجه است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۵) که به درآمدهای دولت از جمله درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوقی و گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و حقوق مالکانه دولت در ارتباطات اختصاص داد، به تصویب نمایندگان رسید.

کد خبر 749018

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد