Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراکز فعال فرهنگی مساجد به ویژه کانون های فرهنگی و هنری به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کاهش وقوع جرم نقش داریم که توجه به این سرمایه های عظیم توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی و مشارکت سایر بخش های برای توسعه فعالیت های آن ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مسائل فرهنگی و هنری نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارد و پیش از اینکه مسائل اجتماعی امنیتی شوند باید از دریچه فرهنگی به آن ها پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افزایش سواد عمومی و آموزش های مردمی نقش بسزایی در آگاهی بخشی و کاهش آسیب های اجتماعی دارد و از این جهت هم باید بیش از گذشته به این مقوله های مهم توجه شود چرا که توسعه فناوری های نوین و شرایط امروز جامعه به فعالیت های فرهنگی و آموزشی نیاز بیشتری دارد.

 

مراکز فعال فرهنگی مساجد به ویژه کانون های فرهنگی و هنری به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کاهش وقوع جرم نقش داریم که توجه به این سرمایه های عظیم توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی و مشارکت سایر بخش های برای توسعه فعالیت های آن ها ضروری است.

 

تعامل پلیس و دستگاه های فرهنگی برای افزایش ضریب امنیت

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به نقش فعالیت های فرهنگی در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امنیت اجتماعی گفت: تعامل پلیس با نهادهای فرهنگی مثل کانون های فرهنگی و هنری در تحقق این امر نقش مهمی دارد.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» با بیان اینکه انس با مساجد و تقویت معنویت فرصت های بزهکاری را کاهش می دهد، افزود: مراکز فرهنگی مساجد با ارائه خدمات متنوع و آموزش عمومی قادر به کاهش معضلات اجتماعی و ارتقا امنیت خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی و پرشور بودن مساجد در افزایش هنجارهای اجتماعی نقش داشته و همین موضوع به کاهش ناهنجاری ها و تقویت ارزش ها و باورهای دینی کمک خواهد کرد و ظرفیت سازی در این بخش باید با تعامل و همکاری و ارائه راهکارهای نوین انجام گیرد.

 

*کاهش ناهنجاری ها با هم افزایی و مشارکت اجتماعی

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: ناهنجاری های اجتماعی با هم افزایی و مشارکت اجتماعی بین مردم، تشکل های مردم نهاد و نهادهای اداری محقق خواهد شد.

 

«سید محسن سجاد» با اعتقاد به اینکه رفتارهای تحکمی و نگاه امنیتی قادر به رفع آسیب ها و ناهنجاری ها نیست، تصریح کرد: حمایت از فعالیت های فرهنگی که تشکل های مردم نهاد مثل سمن ها و کانون های فرهنگی انجام می دهند موجب رفع چالش و افزایش آرامش و امنیت می شود.

 

وی وجود تشکل های مردم نهاد متعدد در هر منطقه را سرمایه ای برای رفع چالش های اجتماعی بیان کرد و اذعان داشت: با زمینه سازی برای فعالیت های این مراکز قادر به ارائه خدمات موثر و کارآمد برای برون رفت از مشکلات خواهیم بود چرا که این مراکز هر کدام ایده و طرح های خاصی در این حوزه دارند.

 

*افزیش آگاهی عمومی برای کاهش آسیب های اجتماعی

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه کمبود آگاهی و دانش موجب فریب خوردگی افراد می شود، گفت: افزیش آگاهی عمومی برای کاهش آسیب های اجتماعی از طریق رسانه ها، مراکز عمومی و فرهنگی و تشکل های مردم نهاد لازم است.

 

سرهنگ «محمدرضا هاشمی فر» با اشاره به اینکه بی دقتی و نبود آگاهی موجب سواستفاده مجرمین شده است، خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی عمومی و آموزش همگانی از طریق تشکل های فرهنگی، نهادهای عمومی، رسانه ها و مساجد نقش مهمی در این حوزه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: پلیس آمادگی تعامل با این مراکز برای برگزاری جلسات آموزشی و آگاهی بخشی به مردم را داشته و این موضوع افزایش امنیت و کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کنند و مساجد و نهادهای فعال در این پایگاه های دینی برای این موضوع بستر سازی کنند.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم افزایش امنیت اصفهان مساجد کانون های مساجد کاهش آسیب های اجتماعی تشکل های مردم نهاد فعالیت های فرهنگی کانون های فرهنگی فرهنگی و هنری فرهنگی مساجد ناهنجاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد پیشکاری ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کارگران نقش تعیین کننده‌ای داشته و همگام با سایر اقشار جامعه در پیروزی انقلاب و پس از آن نیز در جنگ تحمیلی و صحنه‌های مختلف از کیان کشور دفاع کرده‌اند.

وی افزود: رشد و شکوفایی کشورمان را مرهون کار و تلاش کارگران هستیم و کارگران ستون فقرات اقتصادی کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه روابط کار ۱۹۲۸۴ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که در طول سال گذشته توسط بازرسان ۱۹۰۰۰ بازرسی از این واحدها در راستای صیانت از جان کارگران و ایمنی و بهداشت محیط صورت گرفته است.

پیشکاری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار پرونده کارگران استان در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: بالغ بر ۲۲۴ هزار نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند که در مجموع حدود ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

وی تصریح کرد: در واحدهای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر نیز خانه‌های بهداشت راه اندازی شده و ۹۲ کارگاه آموزشی نیز در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی کارگران در استان برگزار شده است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

کد خبر 749418

دیگر خبرها

  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد