Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، بلینکن در جلسه کسب رای اعتماد مجلس سنا به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا گفت: ما به منظور پیشگیری از نرسیدن کمک های بشردوستانه به یمن فورا پیشنهاد تجدیدنظر در این طرح را خواهیم داد.

دولت دونالد ترامپ در اواخر دوران حاکمیت خود در روز دوشنبه ۲۲ دی ماه تصمیم به اتخاذ چنین اقدامی علیه یمن گرفت و به دنبال آن سازمان ملل و سازمان های مدافع حقوق بشر نسبت به وخامت بحران انسانی در یمن هشدار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن شب گذشته در گفت‌ و گو با شبکه المسیره تحریم اعمال شده علیه این جنبش از سوی آمریکا را " مدال افتخاری" برای انصارالله یمن دانست.

عبدالسلام افزود: این اقدام ثابت می کند که ما در برابر منافع آمریکا ایستاده‌ایم و در آینده در برابر اقدامات تجاوزکارانه احتمالی آمریکا خواهیم ایستاد و هر تصمیمی که رهبری ، ستاد فرماندهی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اتخاذ کنند، به طور حتم گزینه ی قانونی و تضمین شده است.

از سوی دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شب گذشته با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تحریم این جنبش از سوی آمریکا، اعلام کرد که این اقدام نقش واشنگتن به عنوان رهبر تجاوز شکل گرفته علیه یمن را نمایان کرد.

بیانیه مزبور تاکید کرد: آمریکا هرگز بی طرف و در کنار مردم یمن نبوده تا اینکه با این حرکت احمقانه و سخیف خود ما را متعجب کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای جنبش انصارالله یمن را به فهرست تحریم‌های این کشور افزود.

در همین راستا هزاران نفر از شهروندان یمن با تجمع مقابل سفارت آمریکا در صنعاء، قرار گرفتن نام «جنبش انصارالله» در «فهرست سازمان تروریستی خارجی» از سوی دولت «دونالد ترامپ» را محکوم کردند.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن خود در آمریکا در چهار سال گذشته همواره در مسیر تضعیف سازمان ملل متحد و نهادهای زیرمجموعه آن حرکت کرده و اقدام اخیر آن علیه یمن نیز در همین راستا می‌باشد.

این اقدام مانع بزرگی بر سر راه فعالیت های "مارتین گریفیتس" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن و دیگر نهادهای بین‌المللی در عرصه خدمت رسانی به مردم مظلوم این کشور به شمار می رود.

دولت ترامپ در آخرین روزهای ریاست خود در کاخ سفید با قرار دادن نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی خود موجی از انتقادها را در داخل آمریکا و در سطح بین‌الملل به راه انداخت تا آنجا که ۲۶ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه دولت ترامپ نسبت به تروریستی خواندن انصارالله یمن اعتراض کردند و خواستار ارائه اطلاعات لازم برای این تصمیم شدند.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه تصریح کردند: این نامگذاری در حل و فصل بحران یمن و تامین عدالت برای تخلفات و سوء استفاده‌های انجام شده در طول جنگ در یمن کمک نمی‌کند. این فقط بحران میلیون‌ها یمنی را که برای بقای خود می‌جنگند، تشدید می‌کند.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد که تصمیم دولت ترامپ تعامل دیپلماتیک لازم با انصارالله و کار جامعه جهانی در امور سیاسی و بشردوستانه را پیچیده خواهد کرد.

این تصمیم جدید آمریکا در حالی اتخاذ می شود که عربستان با شماری از کشورهای منطقه ای همدست خود از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند.
سعودی ها به همراه همدستان منطقه ای و غربی خود از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی تا کنون باعث شهید و زخمی شدن هزاران یمنی و تخریب گسترده ساختار زیربنایی این کشور و بروز فاجعه انسانی در آن شده اند.

۱۴۸۷

برچسب‌ها سازمان ملل متحد دولت ترامپ ایرنا محمد عبدالسلام جنبش انصارالله مجلس نمایندگان آمریکا ایالات متحده آمریکا سفارت آمریکا آنتونی بلینکن مجلس سنا واشنگتن یمن اتحادیه اروپا وزارت خزانه داری آمریکا جو بایدن کاخ سفید رژیم صهیونیستی مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد دولت ترامپ ایرنا سازمان ملل متحد دولت ترامپ ایرنا محمد عبدالسلام جنبش انصارالله مجلس نمایندگان آمریکا ایالات متحده آمریکا سفارت آمریکا آنتونی بلینکن مجلس سنا واشنگتن یمن اتحادیه اروپا وزارت خزانه داری آمریکا جو بایدن کاخ سفید رژیم صهیونیستی مایک پمپئو اخبار کنکور جنبش انصارالله انصارالله یمن دولت ترامپ سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک منبع دیپلماتیک اسرائیلی به جروزالم پست مدعی شد که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) نمی‌تواند بدون حمایت آشکار و تاکتیکی آمریکا علیه نخست ‌وزیر اسرائیل و مقامات ارشد آن اقدام کند.
 
وی ادامه داد: «جو بایدن [رئیس جمهور آمریکا] کجاست؟ چرا او ساکت است؟»
 
این اظهارات در حالی بیان شد که بنا بر گزارش‌ها، اسرائیل نگران احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه شخصیت‌های ارشد و ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو است.
 
در این میان نتانیاهو گفته بود که اسرائیل تحت رهبری من هیچ تلاشی را از سوی دیوان کیفری بین‌المللی برای تضعیف حق ذاتی خود در دفاع را نخواهد پذیرفت.
 
کریم خان، دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری در نوامبر 2023 تایید کرد که در حال انجام تحقیقاتی درباره جنایات جنگی احتمالی در کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس شرقی است که تاریخ آن به 13 ژوئن 2014 بازمی‌گردد.
 
خان گفت که این تحقیقات به تشدید خصومت‌ها و خشونت‌ها از زمان حملاتی که در 7 اکتبر 2023 روی داد، ارتباط دارد.
 

دیگر خبرها

  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد