Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در جلسه امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، اظهار کرد: به لطف خدا از نظر گسترش کمی و اعتلاء کیفی، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه‌های علمیه افتاده است و ثمره نگاه منظومه‌ای و برنامه‌ای مدیریت حوزه‌های علمیه، گسترش اثربخش در نقاط مختلف کشور و در حوزه بین‌المللی بوده و یکی از شخصیت‌هایی که در این ارتقاء نقش محوری داشته و باعث شده امیدهای زیادی برانگیخته شود، شخص آیت الله اعرافی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان رهنمودی از مقام معظم رهبری، افزود: نهاد پر برکت و رحمانی امامت جمعه، از برکات انقلاب اسلامی بوده و جایگاه شبکه نورانی امامت جمعه در نگاه مقام معظم رهبری، امتداد دستگاه رهبری در کشور است.

وی در رابطه با گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ها و طرح‌هایی را درباره گام دوم انقلاب، در فضای نماز جمعه طراحی کرده‌اند که لازم است در این مقطع، یک همکاری راهبردی میان این نهاد با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سطح بالاتری عملیاتی شود.

آیت‌الله علیرضا اعرافی رییس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور نیز در این جلسه گفت: باید از این نهاد روحانیتی و انقلابی که بعد از انقلاب اسلامی اقدامات موثری را در جامعه انجام داده است تقدیر و تشکر کرد و امیدواریم در پرتو هدایت‌های رهبر معظم انقلاب نهاد امامت جمعه، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های فرهنگی و فکری کشور در مسیر رشد و ارتقاء قرار گیرند و بتوانند متناسب با گام دوم انقلاب گام بردارند.

وی افزود: در این مسیر، هم‌افزایی، هم‌گرایی و تعامل نقش مهمی دارد که یکی از وجوه این هم‌گرایی و هم افزایی، تعامل میان نهاد امامت جمعه و حوزه علمیه است.

رییس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌های علمیه طی سال‌های گذشته بیان کرد: مدیریت در این ۴ سال تلاش کرد در گام نخست، مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه، رویکردها و جهت‌گیری کلانی که از اندیشه امام برمی‌خیزد و رهبری مفسر و مبین آن است را دنبال کرده و به یک طراحی جامع و کلان برساند و حاصل این تلاش مستمر و ۴ساله در بخش طراحی‌ها، منظومه‌ای است که شاید برای نخستین بار، مقام معظم رهبری عنوان کردند که مسیر همین است و این موضوع برای ما هم افتخار بزرگی است و هم مسئولیت سنگینی را برای حوزه به‌وجود می‌آورد.

اعرافی با اشاره به اولین برنامه ۵ساله حوزه‌های علمیه کشور افزود: در گام دوم، برنامه ۵ساله حوزه علمیه را داریم که آماده‌سازی آن ۲ سال به‌طول انجامیده است و سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی آغاز اولین برنامه ۵ ساله حوزه علمیه خواهد بود. این برنامه ۵ ساله، از تجاربی که در موسسه جامعه المصطفی، چند نهاد دیگر و تجارب خود حوزه علمیه جمع آوری شده به‌وجود آمده و شامل ۴۰مضمون اصلی و ۹۰۰ شاخص، ردیف و برنامه است که ذیل آن ده‌ها طرح کلیدی و بنیادی وجود دارد.

این تفاهم نامه همکاری در ۶ ماده و ۲۶ بند، تقویت همکاری‌ها در ۴ عرصه؛ آموزشی، پژوهشی، و تبلیغی تنظیم شده و به امضا رسیده است.

برچسب‌ها شورای سیاستگذاری مقام معظم رهبری محمدجواد حاج علی اکبری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای سیاستگذاری مقام معظم رهبری محمدجواد حاج علی اکبری شورای سیاستگذاری مقام معظم رهبری محمدجواد حاج علی اکبری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اخبار کنکور مرکز مدیریت حوزه های علمیه حوزه های علمیه کشور شورای سیاست گذاری مقام معظم رهبری حوزه علمیه امامت جمعه گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نمازجمعه این هفته تهران، به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش ایسنا، درب‌های دانشگاه تهران از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.
مجموعه های ذیل این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی(ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، کتاب «نامه امام صادق (ع) به شیعیان» معرفی می‌شود.
کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران فراهم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟