Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسجد قدیمی که گفته می شود حداقل یک قرن قدمت دارد در نزدیکی منطقه بندری «تکناف» در «کاکس بازار» بنگلادش کشف شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «dhakatribune»،یک مسجد قدیمی که گفته می شود حداقل یک قرن قدمت دارد در نزدیکی منطقه بندری «تکناف» در «کاکس بازار» بنگلادش کشف شد.


به گزارش بنگلا تریبون ، برخی از مردان جوان روز دوشنبه هنگام پاکسازی یک منطقه جنگلی انبوه در «ماتابهانگا» این مسجد را کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردم محلی می گویند که بزرگان داستان های این مسجد باستانی را با هم نقل می کردند. احتمالاً قدمت این مسجد حداقل به صد سال پیش برمی گردد.

 

 

گفته می شود که مسلمانان تا پس از استقلال بنگلادش در این مسجد نماز می خواندند.

 

از آنجا که منطقه اطراف این محوطه باستانی پوشیده از پوشش گیاهی انبوه شده بود ، با گذشت زمان مسجد و موقعیت آن برای مردم ساکن در مجاورت آن محو و غیرقابل دیدن شد.

 

مسجد  از نظر اندازه کاملاً کوچک است به طوری که فضای خارجی آن 16 فوت در 12 فوت و فضای داخلی آن 7 فوت در 6 فوت است.

 

در مقابل یکی از دیوارهای این مسجد تک گنبدی منبر بزرگی وجود دارد. نمازخانه این مسجد همچنین دارای یک طاق و چند طاقچه کوچک بر روی دیوار است. اعتقاد بر این است که این مسجد از طریق استفاده از مصالح ساختمانی مانند آجر سوخته ، شن و آهک ساخته شده است.

 

محمد الله  ، یکی از ساکنان محلی در این باره می گوید: به گفته بزرگان ما  این یک مسجد صد ساله است و حتی پس از استقلال بنگلادش  مردم در اینجا نماز می خواندند.

 

وی افزود: اگر این مسجد باستانی با همه وسایل قدیمی دست نخورده در درون آن بازسازی شود جایگاه خود را در تاریخ ما پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسلمانان بنگلادش مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب + فیلم

مراسم  بیل گردانی از سنت‌های ۲ هزار ساله در منطقه نیم ور محلات برای قدردانی از آب برگزار می‌شود که در این آئین ۷ بیل در دو دسته ۳ تایی و ۴ تایی به یکدیگر بسته شده و توسط پهلوانان به دو دست گرفته شده و دور سر چرخانده می‌شود. این ۷ بیل، نمادی از ۷ آسمان، ۷ جوی آب که در ۷ شبانه روز، دشت نیم‌ور را سیراب می‌کنند و ۷ دانگ زمین کشاورزی منطقه است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • بیرون کشیدن پسر بچه ۱۲ساله از میان آرواره های سگ بدون صاحب در کرج ! | تصاویر
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • ببینید | سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب + فیلم