Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۲ طلبه جهادگر نیت می‌کنند تا ایام فاطمیه سال ۱۳۹۹ را به روستاهای دورافتاده استان خوزستان بروند. مناطق محروم نام‌آشنایی که سال‌ها است از دیدگان مسئولان دور مانده‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مصاحبه با آنها کار راحتی نیست. اغلبشان راضی به مصاحبه نمی‌‌شوند و آنهایی هم که حرف می‌زنند، چون نه‌تنها از خود و کارشان تعریف نمی‌کنند بلکه ادعا می‌کنند کاری نکرده‌اند و مهره کوچک این جمع جهادی‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

12 نفری نیت کرده‌اند تا ایام فاطمیه سال 1399 را به روستاهای دورافتاده استان خوزستان بروند. مناطق محروم نام‌آشنایی که سال‌ها است از دیدگان مسئولان دور مانده‌اند و متأسفانه هرساله در کمال بی‌مهری، بر محرومیت این مناطق افزوده می‌شود.

محرومیت‌زدایی، شعار طلاب جهادی حوزه علمیه امام خمینی (ره) است. همه این جوان‌ها بدون ادعا برای کمک به همنوعان خود آستین بالا زده‌اند و خیلی از مواقع از زندگی خود دست کشیده‌اند تا به مستضعفان کمک کنند. طلاب جهادی حوزه علیمه امام خمینی (ره) در بحث شیوع کرونا هم دست روی دست نگذاشته بودند و برای بیماران کرونایی امدادرسانی می‌‌کردند. در ابتدای شیوع ویروس کرونا به همراه دیگر گروه‌‌‌های جهادی، به‌عنوان گروه‌های معین به بیمارستان‌ها رفتند در قالب نیروهای خدماتی به بیماران کرونایی خدمات دادند. 

محمدمهدی سلیمانی، عضو گروه جهادی حوزه علمیه امام خمینی (ره) است. او به خبرنگار تسنیم می‌گوید: «گروه جهادی حوزه علمیه امام خمینی (ره) با محوریت محرومیت‌زدایی در سال 1395 در شهر تهران شکل گرفت. بعد از آن در مناطق محروم استان خوزستان متمرکز شد. این طلاب 3 سال است که در مناسبت‌های مختلف همچون عید نوروز، تعطیلات رسمی کشور و به‌ویژه شهادت حضرت زهرا (س) به شهرستان‌های استان خوزستان رهسپار می‌شوند. موضوع اصلی این گروه جهادی، محرومیت‌زدایی و رسیدگی به فقرا و آسیب‌دیدگان بود که با محوریت فقر، آسیب اجتماعی و حرکت جهادی فعالیت خودش را ادامه داد.

سلیمانی می‌گوید:  کار در روستاهای نیازمند به این صورت است که نیازهای مردم را شناسایی و رفع مشکلات آنها اقدام می‌کنند. اولویت‌هایمان ارائه خدمات به مردم نیازمند است. رسیدگی به خانواده‌های محروم از مهم‌ترین فعالیت‌‌‌های اردوهای جهادی است؛ مثلاً این‌طور است که در اردوها، خانواده‌های نیازمند را شناسایی می‌کنیم و برای ساخت‌وساز خانه‌هایشان، محرومیت‌زدایی، سلامت و اشتغال آنها کار را جلو می‌بریم؛ البته در این اردوهای جهادی برای ساخت مدرسه، مسجد، درمانگاه و غیره هم اقدامات لازم صورت گرفته است.

سلیمانی ادامه می‌دهد: اخیراً بچه‌های جهادی، یک مسجد نیمه ساخته غیرفعال که از دهه 1350 تاکنون فعالیت نداشته را احیاء کردند و یکی از طلاب را برای برپایی نماز شناسایی و انتخاب کردند. در ایام فاطمیه نیز 5 هزار غذای گرم توسط همین گروه جهادی طبخ شد. یک مدرسه در روستای تلخ‌آب خسروی شهرستان ایذه در حال ساخت است. بالغ بر 120 میلیون تومان هزینه ساخت این مدرسه است که توسط خیران جمع‌آوری شده است و تا چهار ماه دیگر ساخته می‌شود. 32 دانش‌آموز در این مدرسه تحصیل خود را ادامه می‌دهند.

سلیمانی می‌گوید: طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) در حوادث غیرمترقبه هم پیشتازند. مثلاً در زلزله کرمانشاه یا سیل لرستان و خوزستان خود را به مردم حادثه‌دیده رسانده‌اند. در اردوی اخیری که به شهرستان ایذه داشتیم، در کنار فعالیت‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی، دوره‌های آموزش قرآن نیز برای نوجوانان و جوانان روستاها برگزار کردیم و آنها نیز هم‌اکنون با مربیان ما در ارتباط‌اند.

حضور خودجوش و بی‌منت جوانان جهادی در حاشیه شهر مشهد/‌بی‌توجهی مسئولان آزاردهنده استخیرانی که اجاره معوقه مستأجران بیکار را پرداخت می‌کنند/ هدیه جهادگران به کودکان نیازمند

 

انتهای پیام/

حوزه علمیه امام خمینی (ره)حوزه علمیه امام خمینی (ره) حوزه علمیه امام خمینی (ره)حوزه علمیه امام خمینی (ره)حوزه علمیه امام خمینی (ره)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاطمیه حوزه علمیه ویروس کرونا گروه های جهادی فاطمیه حوزه علمیه ویروس کرونا گروه های جهادی حوزه علمیه امام خمینی استان خوزستان محرومیت زدایی گروه جهادی جهادی حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

️وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌سازی برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص مابقی اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

️وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

کد خبر 748572

دیگر خبرها

  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی