Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، نیره پورملایی در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات با بیان این‌که تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مشخص شدن سهم عناصر مختلف مدیریتی و خدماتی از آلایندگی هوای استان باید مشخص شود، اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم طی یک سال آینده مطالعات این خصوص به پایان می‌رسد.

وی اقدامات نظارتی، پایشی، اصلاحی و آمایشی را محورهای جدی فعالیت اداره کل محیط زیست در استان یزد است، افزود: نگهداری از پاکی هوا فقط وظیفه محیط زیست نیست و تمام دستگاه‌های استان باید نسبت به این مهم احساس مسئولیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست یزد در ادامه عدم استقرار صنایع پرآبخواه در محور دشت یزد-اردکان را یکی از اولویت‌های جدی زیست محیطی این استان دانست و گفت: مجهزترین مرکز پایش زیست محیطی کشور در استان یزد ایجاد می‌شود.

شناسایی واحدهای آلاینده محیط زیست از دیگر اولویت‌های اجرایی اداره کل محیط زیست در استان یزد است، تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است از امسال 35 درصد عوارض آلایندگی به اصلاح سیستم واحدهای صنعتی مقیم استان یزد اختصاص یافته است.

پورملایی با بیان این‌که طی یک ماه گذشته در شهرستان اردکان 16 روز و در شهرستان  میبد 10 روز هوای ناسالم گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون486 اخطاریه برای واحدهای صنعتی آلاینده هوا در استان یزد صادر شد.

وی با اشاره به این‌که حدود 800 واحدهای صنعتی در استان یزد بر اساس فاکتورهای موجود هدف پایش‌های محیط زیست هستند، گفت:  طبق بررسی‌های انجام شده متأسفانه 162 واحد صنعتی در استان یزد به مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه محیط زیست عمل نمی کنند.

مدیرکل محیط زیست یزد تعهد اجتماعی مسئولان صنعتی را مهمترین عامل در حراست از ظرفیت‌های زیست محیطی دانست و بیان کرد: طی دو ماه گذشته دو واحد صنعتی آلاینده هوا در استان یزد پلمب شد.

وی در پایان با اشاره به این‌که برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی کاشی و سرامیک نسبت به اصلاح سیستم خود اقدام کردند، خاطرنشان کرد: بارگذاری بیش از حد صنایع آلاینده در محدوده دشت یزد- اردکان از جمله جدی‌ترین دغدغه‌های محیط زیستی در استان یزد است.

پورملایی در پایان سخنان خود با بیان این‌که حدود 9 درصد مساحت استان یزد تحت پوشش محیط زیست است، اظهار کرد: توان مالی و انسانی اداره کل محیط زیست محدود است و متأسفانه امکان پوشش تمام مناطق آزاد استان را نداریم.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست یزد واحدهای صنعتی شناسایی واحدهای صنعتی استان یزد محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک به خصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها شامل پرداخت این تسهیلات می‌شوند.

وی بیان داشت: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا محیط زیست استان برای مراجعه کنند.

جاودان خرد افزود: هیچ نهادی تاکنون برای ارائه طرح‌های زیست محیطی و دریافت تسهیلات به صندوق ملی محیط زیست مراجعه نکرده است.

وی اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: این صندوق، تسهیلاتی با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند اما متأسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

جاودان خرد تصریح کرد: متأسفانه صنایع، شهرداری‌ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهره مندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده نکرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

کد خبر 6094198

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید