Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از تارنمای تلویزیون نیوزیلند (TVNZ)، دولت این کشور در تلاش است تا مقدار کمی از واکسن ویروس کووید-۱۹ را زودتر از تاریخ های اعلام شده وارد کند تا برای کارکنان در معرض خطر مورد استفاده قرار دهد. با این حال، کریس هیپکینز، وزیر مقابله با ویروس کووید-۱۹، اعلام کرد که تامین میزان درخواستی به موافقت شرکت های دارویی بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، هیپکینز پیشتر اعلام کرده بود از آنجایی که در نیوزیلند ویروس کووید-۱۹ در سطح جامعه شیوع پیدا نکرده، زمان کافی برای بررسی کارآمدی واکسن وجود دارد. این در حالیست که حزب ملی از دولت خواسته بود تا بکارگیری واکسن ویروس کووید-۱۹ را در اسرع وقت اجرایی کند.

با این وجود، کریس بیشاپ، سخنگوی معاونت مبارزه با ویروس کووید-۱۹ در حزب ملی در این باره اظهار داشت: وقتی کشورهایی همچون سنگاپور کارکنان در معرض خطر خود را در اسرع وقت واکسینه می کنند، چرا ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

در همین راستا،  دیوید سیمور، رهبر "حزب اَکت" نیوزیلند نیز گفت: از هفته ها پیش اعلام کردیم که خوب نیست ،صبر کنیم تا سه ماه دوم سال فرا برسد و آن موقع فرایند واکسیناسیون را در کشور آغاز کنیم. حزب اَکت امیدوار است تا مذاکرات برای رساندن فوری واکسن به نیوزیلند برای افرادی که در معرض خطر هستند در اسرع وقت انجام شود. 

تلاش دولت نیوزیلند برای وارد کردن واکسن

گزارش ها حاکی است که سیاست های موفق دولت خانم جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند برای مهار کرونا موجب شد درخواست ها از کشورهای مختلف برای مهاجرت به این کشور نیز افزایش یابد.

در حالی که بسیاری از کشورهای جهان و حتی آمریکا همچنان درگیر گسترش ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان و کشته های ناشی از همه گیری این ویروس هستند، نخست وزیر این کشور مهرماه امسال اعلام کرد که گسترش ویروس کرونا در این کشور متوقف شده است.

کووید ۱۹ یک بیماری عفونی است که دلیل ابتلا به آن آلودگی به ویروس کروناست. نیوزیلند یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در مدیریت پاندمی کرونا به شمار می‌رود. آمار دانشگاه آمریکایی جانز هاپکینز نشان می‌دهد در نیوزیلند در مجموع یک هزار و ۵۰۴ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و تنها ۲۲ مورد مرگ بر اثر این بیماری ثبت شده است.

در مقایسه با این تعداد از بیماران در نیوزیلند، می‌توان به کشور ایرلند اشاره کرد که با جمعیتی مشابه نیوزلند (حدود پنج میلیون نفر) بیش از ۲۵ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ و تا کنون ۱۶۷۹ مورد مرگ داشته است.

نیوزیلند در شمار کشورهایی است که پایین‌ترین آمار مرگ بر اثر کووید ۱۹ را ثبت کردند. تحلیل گران از قرنطینه سریع و جدی، اطلاع‌رسانی موثر به مردم، افزایش ظرفیت آزمایشگاه‌های تست‌ کرونا، مزیت جمعیتی و جغرافیایی و پیگیری درست دستورالعمل‌های مقابله با پاندمی توسط مردم را از دلایل موفقت این کشور در مهار مطلوب کرونا می دانند.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسیناسیون نیوزیلند واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسیناسیون نیوزیلند ویروس کرونا واکسیناسیون نیوزیلند واکسن کرونا اخبار کنکور ویروس کووید ۱۹ ویروس کرونا معرض خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت