Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از آس، یکی از نام‌های برجسته دور نخست جام جهانی هندبال، گاتیر اموومبی بود که با ۱۱۰ کیلو وزن در دیدار نخست برابر آرژانتین درخشید و هر چهار ضربه‌اش را برای کنگو به گل تبدیل کرد. او برابر دانمارک هم بازی عالی به نمایش گذاشت اما وداع تلخی از این رقابت‌ها داشت چون کنگو از جام جهانی مصر حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم در آخرین دیدار دور نخست برابر بحرین قرار گرفت و در حالی که بیشتر دقایق بازی دو تیم در نتیجه برابر بودند اما کنگو نتوانست ریتم خود را حفظ کند و ۳۴ بر ۲۷ شکست خورد. امووبی زمانی وارد زمین شد که نتیجه ۹ بر ۷ به نفع کنگو بود.

عکس | عجیب‌ترین بازیکن تاریخ هندبال در جام جهانی

این شکست منجر به حذف اموومبی و کشورش شد اما آن ها به خانه نخواهند رفت و در جام رییس جمهور - که تیم های آخر هر گروه رقابت خواهند کرد - به میدان می‌رود. با این حال بازی تعیین‌کننده برابر بحرین بود که اموومبی دوباره نشان داد جثه‌اش مانع درخشش نمی‌شود (بر اساس رسانه‌های رسمی۱۱۰ کیلو وزن دارد اما برخی از رسانه‌ها او را ۱۳۷ کیلو با ۱.۹۲ متر قد عنوان کردند). بازیکن کنگویی پنج ضربه به سمت دروازه زد که همه به گل تبدیل شدند. بر این اساس او جام جهانی را با ۱۳ گل از ۱۴ ضربه به پایان رساند که آمار فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید. عملکرد درخشانش برابر بحرین با وجود شکست تیمش موجب شد جایزه بهترین بازیکن بازی را به دست آورد. اموومبی با وجود دریافت این عنوان خوشحال نشد چون تیمش حذف شده بود. او پس از بازی گفت: ترجیح می‌دادم پیروز می‌شدیم اما ارزشمان را نشان دادیم و جنگیدیم. از این حضور احساس غرور می‌کنیم ولی حذف، اتفاق تلخی بود. دوست داشتم پیروز می‌شدیم تا این که جایزه بهترین بازیکن را به دست می‌آوردم.

کد خبر 580285 برچسب‌ها هندبال ورزش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هندبال ورزش جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرالم پیانیچ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد

هافبک بوسنیایی دیگر برای تیم ملی خود به میدان نخواهد رفت.

طرفداری | میرالم پیانیچ، هافبک سابق رم، یوونتوس و بارسلونا دیگر قصد پوشیدن پیراهن تیم ملی بوسنی و هرزگوین را ندارد.

میرالم پیانیچ که به تازگی 34 ساله شده است، در صفحه های شخصی خود در شبکه های اجتماعی اعلام کرد از فوتبال ملی خداحافظی کرده و دیگر برای تیم ملی بوسنی و هرزگوین به میدان نخواهد رفت. هافبک الشارجه امارات در طول 16 سال حضور خود در تیم ملی بزرگسالان، 115 بازی برای بوسنی و هرزگوین انجام داد و 17 گل و 29 پاس گل نیز ثبت کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • پیروزی نوشاد عالمیان برابر بازیکن ۱۹ ساله با رنکینگ‌ جهانی ۲۹
  • میرالم پیانیچ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد
  • خیال نکونام بابت خط دفاعی راحت شد (عکس)
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست 20 سال گذشته امارات
  • گواردیولا: موفقیت فودن برای خودش است، نه من!
  • بازیکن پرافتخار تیم ملی: همین حالا کمک کنید
  • فراتر از یک وینگ‌‌ بک همچون الخاندرو گریمالدو در بایرلورکوزن
  • حضور پالمر، هاورتس و برونو فرناندز در جمع نامزدهای بهترین بازیکن آوریل لیگ برتر
  • زلاتان ابراهیموویچ: هنوز هم بهترین هستم؛ به خاطر بچه‌هایم تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتم