Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@19:31:05 GMT

پاسخ ظریف به ادعای فیگارو در مورد مذاکره تخت روانچی با آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۲۹۶۲

پاسخ ظریف به ادعای فیگارو در مورد مذاکره تخت روانچی با آمریکا

‍‍‍‍‍‍

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه گفت: تخت روانچی سه هفته ای است که در تهران است و ادعای خبرنگار فیگارو در خصوص ایشان درست نیست.

«محمدجواد ظریف» پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اینکه آیا مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل متحد مذاکراتی با دولت جدید آمریکا داشته است گفت: آقای روانچی سه هفته‌ای است در تهران بوده و خبرنگار فیگارو بی حساب صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد: اصلا نیازی به مذاکره نیست آنچه اتفاق افتاد این است که دولت آمریکا تعهدات خود را شکسته است.

 وزیر امور خارجه همچنین درباره برجام گفت: اروپایی‌ها کاملا اطلاع دارند در سه سال گذشته کشوری که با رعایت مصالح مردم خود و رعایت مصالح بین‌الملل و با عهدشناسی برجام را حفظ کرده، ایران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها حتی در یک اقدام بسیار کوچک به نام اینستکس موفق نبودند، اظهار داشت: آنها نتوانستند منابع مالی برای اینستکس تامین کنند. حتی سخنگوی دبیرکل ملل متحد هم دیروز اعلام کرد که پول ایران در کره جنوبی آماده است و سازمان ملل نتوانسته این پول را به نیویورک منتقل کند تا سهمیه ایران را تحویل بگیرد.

رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه هرچه اروپا و آمریکا بخواهد پشت برخی ادعاها، خودشان را پنهان کنند، تاثیری ندارد، تصریح کرد: در مورد مسائل منطقه‌ای نیز همینطور است. آنکه منطقه ما را به آتش کشیده، سلاح ریخته و منطقه را به انبار باروت تبدیل کرده، آمریکا، فرانسه و اروپا است.

ظریف با اشاره به شکست سیاست فشار حداکثری خاطرنشان کرد: مردم با مقاومت خود فشار را شکست دادند و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران هم آمریکا در مجامع بین‌المللی با پشتوانه حمایت مردم شکست داد. هفته قبل ۱۱۰ کشور علیه آمریکا در صحن مجمع عمومی رای داد و فقط ۱۰ رای به نفع آمریکا رای دادند که این علیرغم تلاش‌های آمریکایی‌ها بود.  

وی با بیان اینکه دولت جدید آمریکا از این شرایط باید درس بگیرد، ابراز داشت: آیا دولت جدید آمریکا می‌خواهد آن سیاست، فضاحت و سرفکندگی را در برابر دنیا داشته باشد یا آنکه می‌خواهد روش جدیدی را انتخاب کند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما عجله نداریم ولی به عهد خود پایبند هستیم. اگر تحریم‌ها را برداشته و اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند، ما هم به تعهدات خود کاملا عمل خواهیم کرد.  

این دیپلمات عالی‌رتبه با بیان اینکه توپ در زمین آنها است، عنوان کرد: قرار نیست دولت جدید آمریکا به کسی باج دهد، فقط قرار است تعهدات خود را امضا کند. ما برای امضا و اجرای تعهدات دیگران به آنها باج نخواهیم داد. به دنبال باج‌گیری از کسی هم نیستیم. آنها تعهداتی دارند، خساراتی به ملت ایران وارد کرده‌اند. ما باید ببینیم که چقدر آنها آمادگی دارند که به تعهدات‌شان عمل کنند.

 ادامه دارد 

حجم ویدیو: 730.15K | مدت زمان ویدیو: 00:00:22 دانلود ویدیو

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 محمدجواد ظریف مجید تخت روانچی مذاکره ایران و آمریکا مذاکره تخت روانچی با آمریکا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 دولت جدید آمریکا تعهدات خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو

به گزارش خبرآنلاین برنی سندرز در بیانیه تند خود به طور مستقیم اتهامات نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را رد کرد و گفت: نه، آقای نتانیاهو. این یهودی‌ستیزی یا حمایت از حماس نیست اگر خاطرنشان کنیم که دولت افراطی شما در مدت کم، حدود ۶ ماه، ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر را زخمی کرده که هفتاد درصد آنها زن و کودک هستند.

این سناتور مستقل ایالت ورمانت آمریکا افزود: این [تظاهرات دانشجویی حامیان غزه در آمریکا] یهودستیزانه نیست اگر به این نکته اشاره کنیم که بمباران شما بیش از ۲۲۱ هزار واحد مسکونی در غزه را به طور کامل ویران و بیش از یک میلیون نفر، تقریبا نیمی از جمعیت این باریکه را بی‌خانمان کرده است.

به نقل از ایرنا وی ادامه داد: این ضدیهودی نیست اگر بدانیم اسرائیل زیرساخت‌های غیرنظامی غزه از جمله برق، آب و فاضلاب را از بین برده، سیستم بهداشت و درمان نوار غزه را نابود کرده، ۲۶ بیمارستان را از فعالیت انداخته و بیش از ۴۰۰ کارمند خدمات درمانی را کشته است.

این سناتور ارشد آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی «به طور غیرمنطقی جلوی ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را گرفته و شرایطی ایجاد کرده است و به این ترتیب صدها هزار کودک با سوء تغذیه و قحطی مواجه هستند.»

سندرز در ادامه یهودی‌ستیزی را «شکل پست و نفرت‌انگیز تعصبی خواند که صدمات غیرقابل توصیفی به میلیون‌ها نفر وارد کرده است».

این نماینده سنای آمریکا در پایان بار دیگر نتانیاهو را خطاب قرار داد و گفت: با تلاش برای منحرف کردن ما از سیاست‌های جنگی غیراخلاقی و غیرقانونی دولت تندرو و نژادپرست خود، به شعور مردم آمریکا توهین نکنید.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو پیشتر معترضان آمریکایی را «یهودی‌ستیز» خوانده و آنها را به حمله فیزیکی به دانشجویان و اساتید یهودی متهم کرده بود.

همزمان با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ اسرائیل در غزه و تداوم جنایات بی‌مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، دانشگاه‌های آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین از سوی پلیس است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899841

دیگر خبرها

  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم