Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، روح‌الله عظیمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی استان در جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با حضور معاون اول رئیس جمهوری تصویب شد.

او افزود: طرح منطقه ویژه اقتصادی استان از سال ۸۹-۹۰ تهیه شده بود و مراحل تصویب آن در کمیته‌های فرعی و اصلی شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی مورد تصویب قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

نیاز‌های منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری اعلام شود

عظیمی اضافه کرد:، اما تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی نیازمند تصویب هیئت وزیران بود که روز دوشنبه ۲۹ دی به تصویب این هیئت رسید و بدین ترتیب نقشه راه این طرح مشخص و روشن شد.

او ادامه داد: با تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی استان، واگذاری زمین و جذب سرمایه‌گذار در این منطقه هیچ مانع قانونی ندارد و علاوه‌بر آن تمامی امور این منطقه از جمله جاده دسترسی، زیرساخت‌ها، ساختمان‌سازی، احداث معابر و سایر امور مربوط به نحوه خدمات‌رسانی نیز در طرح جامع دیده شده است.

عظیمی گفت: اگر چه بخشی از اقدامات خدماتی نظیر زیرساخت‌ها تا پیش از این در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده بود، اما با تصویب طرح جامع پیگیری این امور با سرعت و حمایت‌های قانونی بیشتری انجام می‌گیرد.

او آینده سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان را روشن ترسیم کرد و افزود: اگر واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری که در این منطقه احداث شود مطابق با مطالعات آمایش سرزمینی باشد بی‌شک عملکرد این منطقه موفقیت‌آمیز خواهد بود و می‌توان تحولات خوبی در رونق اقتصادی استان متصور شد.

عظیمی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی استان در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار ایجاد شده است، اضافه کرد: این منطقه دارای پنج بخش استقرار واحد‌های خدماتی، سلولزی، بسته‌بندی مواد غذایی، بسته‌بندی مواد کشاورزی و دارویی است.

او افزود: تاکنون یک واحد شامل شرکت پرتودهی گاما در این منطقه مستقر و فعال شده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان همیاری شهرداری ها منطقه ویژه اقتصادی مناطق آزاد تجاری واحد های تولیدی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی استان تصویب طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، فرماندار ویژه خرمشهر در نشست کمیته اقتصادی این شهرستان گفت: هدف از برگزاری این نشست تاسیس یک اتاق وضعیت در فرمانداری ویژه خرمشهر است. 
مسعود خواست خدایی همچنین افزود: در حال برنامه ریزی برای استفاده همزمان از ظرفیت گردشگری زیارتی در منطقه و فعالیت تجاری مناسب هستیم 
نماینده مردم شهرستان خرمشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: وجود سه اتاق بازرگانی در سطح استان خوزستان نشان از اهمیت ویژه اقتصادی این استان را نشان می‌دهد.
سید لفته احمدنژاد از تصویب قانون ملوانی در مجلس خبر داد و گفت: سود واردات کالا‌های ملوانی هم قرار است به مدت ۵ سال در خود مناطق هزینه شود.
رییس اداره کار و تعاون خرمشهر هم گفت:تعداد ۱۰۴۷ تعاونی ثبت شده در اداره تعاون خرمشهر وجود دارد که از این آمار تنها ۲۸۸ تعاونی فعال هستند.. رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر از آموزش بازرگانان جوان از تیرماه امسال خبر داد و گفت: تامین اشتغال یکی دغدغه‌های موجود در منطقه است که این دوره‌ها می‌تواند نیروی جوان را به تجارت علاقه‌مند کرد.
سید مصطفی موسوی به جذب سرمایه گذار در منطقه اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی تنظیم شده تا از ظرفیت کمیته اقتصادی استفاده شودو تسهیلات ویژه‌ای برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا