Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به تسهیلات جدید برای خرید موتورسیکلت‌های انژکتوری گفت: فیلتر دوده تا ۹۹ درصد آلودگی خروجی اگزوز خودروها را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، حسین شهیدزاده در میزگرد تخصصی بررسی وضعیت آلودگی هوای تهران با اشاره به اینکه استفاده از فیلتر دوده در خروجی اگزوز خودروها می‌تواند تا ۹۹ درصد آلودگی هوای آن‌ها را کاهش دهد، اظهار کرد: موتورسیکلت‌های کاربراتوری اغلب فرسوده‌اند و چند برابر خودروها آلایندگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه قبل از نوسانات اقتصادی، قیمت هر دستگاه موتورسیکلت‌ انژکتوری ۱۲ میلیون تومان بود که ۸.۵ میلیون تومان آن در قالب وام بدون بهره از سوی شهرداری تهران پرداخت می‌شد، تصریح کرد: ۵۰۰ هزار تومان پرداختی بابت اسقاط هر دستگاه موتورسیکلت فرسوده بود و ۳ میلیون تومان باقی‌مانده نیز قسط‌بندی می‌شد. با تغییرات اقتصادی، قیمت موتورسیکلت انژکتوری به ۲۸ میلیون تومان و موتورسیکلت فرسوده حداقل به ۶ میلیون تومان رسیده است.

شهیدزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تغییر روش محاسبه نوسازی موتورسیکلت‌های آلاینده اظهار کرد: با روش جدید میزان وام به حداقل ۷۵ درصد  قیمت روز موتورسیکلت‌های انژکتوری افزایش داده خواهد شد و در مرحله نخست، موتورسیکلت‌هایی که وسیله امرار معاش مالکان آن‌ها هستند، نوسازی می‌شوند. 

بر اساس این گزارش سیدآرش حسینی میلانی - رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران - در ادامه این نشست با اعلام اینکه ۱۷ تا ۲۰ دستگاه متولی آلودگی هوا هستند ولی یک متولی و مسئول برای نظارت و رصد اقدامات وجود ندارد، گفت: ایران جزو ۱۰ کشور پرمصرف گاز و ۲۰ کشور پرمصرف برق در جهان است و در فهرست کشورهای آلاینده و تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای قرار دارد. 

وی با بیان اینکه ظرفیت تهویه طبیعی تهران به عنوان دارایی با ارزش و حائز اهمیت محیط زیستی، مغفول مانده است و تأثیرگذاری جریان هوا و کوه‌ها و روددره‌های این کلان‌شهر بر شرایط آب و هوایی و آلودگی هوای آن باید مورد توجه قرار گیرد، اظهارکرد: توچال با حدود ۳۵۰۰ هکتار فضای سبز، تهویه طبیعی و ریه پایتخت است و هر نوع تخریبی در آن اثرات منفی و مخربی بر آینده شهر و شهروندان آن برجای خواهد داشت. 

در ادامه میزگرد تخصصی بررسی وضعیت آلودگی هوای تهران شینا انصاری - مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران - با اشاره به اینکه قرار بود بارگذاری‌ها در پایتخت کنترل شود اما در طرح تفصیلی سال ۸۵ این مهم محقق نشد، اظهار کرد: ظرفیت اکولوژیک تهران توان و محدوده مشخصی دارد و بارگذاری‌های بیش از توان این کلانشهر است که دیگر تحمل جمعیت بیشتری را ندارد. 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های ذی‌مدخل در قانون هوای پاک باید در چارچوب این قانون حرکت و به آیین‌نامه‌های آن عمل کنند، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر خارج از مصوبه ممنوعیت احداث صنایع در اطراف تهران، هفت شهرک صنعتی، پنج منطقه ویژه اقتصادی و ۴۶ واحد خودرویی در شرق، جنوب و جنوب‌غرب پایتخت بارگذاری شده که بیش از ظرفیت این کلان‌شهر هستند و مسائل و مشکلات محیط زیستی فراوانی را ایجاد کرده‌اند. 

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میقات حبیبیان - رئیس انجمن علمی هوای پاک و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر - نیز در این میزگرد با تأکید بر اینکه برای مقابله با آلودگی هوا باید حس تعلق و مسئولیت‌پذیری و سرمایه اجتماعی را ارتقا داد، گفت: به بخش‌هایی از قانون هوای پاک عمل نشده و بخش‌هایی از آن هم نیازمند تغییرات است. از این رو بازنگری برنامه پایش و پیگیری قانون هوای پاک برای کنترل و کاهش آلودگی هوای تهران الزامی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی هوا شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نصب فیلتر دوده میلیون تومان آلودگی هوای هوای تهران هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار غلامعباس محمدیان، در دیدار با رئیس کل دادگستری استان تهران به تشریح گزارشی از عملکرد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پرداخت و گفت: برخورد با سرقت یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است و در همین راستا نیز تمهیداتی را برای کاهش سرقت، افزایش قدرت کشف و قطع جریان‌های واسط نظیر مال‌خران و … اتخاذ کردیم. در نهایت نیز خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته در سال گذشته شاهد کاهش ۱۲ درصدی سرقت در پایتخت بودیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خود برای مقابله و مبارزه با سرقت را در سال ۱۴۰۳ نیز با قوت و جدیت ادامه دادیم، افزود: در نتیجه اقدامات انجام شده نیز تا این لحظه شاهد کاهش ۱۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در حوزه سرقت خودرو شاهد کاهش ۲۲ درصدی و همچنین کاهش ۲۰ درصدی در حوزه سرقت موتورسیکلت هستیم. تعداد تماس‌ها با ۱۱۰ نیز در این مدت ۲۲ درصد کاهش داشته است.

محمدیان از افزایش ۲۰ درصدی کشف مواد مخدر در پایتخت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: دغدغه و اولویت دیگر ما موضوع مواد مخدر است. در این راستا چندین اقدام را در دستورکار قرار دادیم و همزمان با برخورد با باندها و قاچاقچیان دانه‌درشت، دستگیری خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر را نیز در دستورکار قرار دادیم.

وی افزود: در سال جاری و صرفاً در فروردین ماه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته که این توفیق بدون شک با همراهی دستگاه قضائی استان و دادسرای عمومی و انقلاب و دادستان تهران حاصل شده است.

محمدیان در پایان گفت: اگر توفیقی حاصل شده بدون شک بخش اعظمی از آن مدیون سیاست گذاری و تدابیر ابلاغی توسط مدیریت و مسئولان دستگاه قضائی در استان تهران است که به‌رغم تحمل تمامی فشارها، سارقان را در زندان نگهداشته و در مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مساعدت و همکاری صورت گرفت که به همین دلیل نیز از مجموعه قضائی تهران تشکر می‌کنم.

کد خبر 6086709

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت