Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، همایش مجازی بزرگداشت میرزا علی اکبرخان نفیسی ملقب به ناظم الاطبا کرمانی در استانداری کرمان برگزار شد.

در این همایش استاندار کرمان گفت: جمع آوری آثار مفاخر و انتقال مطالب آن به نسل جوان کاری ارزشمند است.

 زینی وند افزود: استان کرمان و کرمانیان بخشی از هویت و تمدن کهن ایران را تشکیل می‌دهند و در این بین حفاظت از داشته‌های تاریخی مانع از جدایی فرهنگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: پایه توسعه، فرهنگ است و این چنین همایش‌هایی نقش مهمی در شکل گیری هویت جوانان دارد.

در این همایش ۵ کتاب از آثار ناظم الاطبا کرمانی نیز که جمع آوری و تألیف شده بود شامل گزیده فرهنگ نفیسی، پزشکی نامه، زبان آموز ، تعلیمات ابتدایی و دیوان اشعار رونمایی شد.

میرزا علی اکبرخان نفیسی  پزشک، ادیب و دانشمند اهل کرمان بود و لقب ناظم الاطبا کرمانی را به وی داده بودند،او در زمان حیاتش که از ۱۲۲۶ تا ۱۳۰۳ هجری شمسی طول کشید فردی تاثیر گذار در عرصه‌های مختلف بود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش استانی استانداری کرمان ناظم الاطبا کرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، این کتاب که هشت مقطع مهم تاریخ ایران را مورد بررسی قرار داده تالیف عباس سلیمی نمین و کاری از دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران است. این کتاب در هشت فصل اصلی و تعدادی زیربخش در هر فصل به بررسی موضوعاتی همچون باستان با عظمت، مشروطه به غارت رفته، سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹، نهضت ملی و مشت آهنین، دردی جانکاه، خیزش سراسری یک ملت از دریچه مستند «انقلاب ۵۷»، فرجام تمسک به منابع نامعتبر، منشا تقابل آقای منتظری با امام پرداخته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست