Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون انرژی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با بیان اینکه ضرورت دارد با همکاری دستگاه‌ها چالش‌های توسعه فناوری را از پیش یای نوآوران برداریم، گفت: توسعه فناوری باتری‌های وسایل نقلیه برقی و کاتالیست‌های خودروهای بنزینی از جمله طرح هایی است که از یک سال و نیم پیش در این مرکز در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا دکتر جواد مشایخ امروز در مراسمی به مناسبت هفته هوای پاک، با اشاره به دلایل عدم موفقیت کشور در مقابله با آلودگی هوا، افزود: امیدواریم برگزاری نمایشگاه در مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گامی در جهت همکاری میان دستگاهی در کاهش آلودگی هوا باشد و معضلاتی را که در پیش روی پروژه‌های فناورانه وجود دارد، از پیش پای نوآوران برداریم.

وی با بیان اینکه ما در این حوزه در ابتدای یک مسیر طولانی هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر محققان کشور فناوری‌هایی در راستای کاهش آلودگی هوا عرضه کردند که از آن جمله می‌توان به برقی سازی در حوزه حمل و نقل اشاره کرد که با رشد شرکت‌های دانش بنیان رونق گرفته است.

مشایخ، فیلترهای ذرات دیزل را از دیگر دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و یادآور شد: با شناسایی هسته‌های دانشی و حمایت از آنها می‌توان دستاوردهای ملموس را به حوزه کاربرد نزدیک کرد.

معاون انرژی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با اشاره به همکاری شهرداری تهران در توسعه فناوری‌های این حوزه، خاطر نشان کرد: شرکت کنترل کیفیت هوا و اتوبوسرانی دو دستگاه اتوبوس برای انجام تست میدانی در اختیار محققان قرار داده است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دستور کار این مرکز، اظهار کرد: باتری‌های خودروی برقی، کاتالیست‌های خودروهای بنزینی، توسعه حمل و نقل برقی از جمله پروژه‌های در حال پیگیری این مرکز است.

مشایخ با اشاره به توسعه موتورسیکلت‌های برقی گفت: به دلیل قیمت بالای این موتورها، عامه مردم قادر به جایگزین کردن آن با موتورهای بنزینی نیستند، ولی در دنیا استراتژی توسعه حمل و نقل برقی را در دستور کار قرار دادند که در این زمینه مدلهای کسب و کار نوآورانه تهیه شده که نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی هوا مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری تحول و پیشرفت ریاست جمهوری مرکز همکاری آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد

به گزارش علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت جدی‌تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیئت مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استاندارد‌های یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیئت ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیئت‌های شرکت کننده دیدار‌های جداگانه‌ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات