Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: دکتر سعید نمکی درباره اقدامات انجام شده برای واردات واکسن کرونا به کشور، گفت: امیدوارم قبل از ۲۲ بهمن و طبق مصوبه اولویت بندی شده، واکسیناسیون را در گروه‌ها شروع کنیم. اما تا زمانی که مطمئن‌ترین و بی خطرترین واکسن را نتوانیم به کشور وارد کنیم، این کار را انجام نمی‌دهیم؛ چانه زنی‌های ما به دلیل این است که موثرترین واکسن را وارد کشور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی افزود: علاوه بر آن، درباره واکسن کووکس سازمان جهانی بهداشت نیز قرار بر این بوده از فوریه توزیعش در کشور‌های هدف از جمله کشور ما شروع شود.

آخرین خبر‌ها از واکسن ایرانی کرونا
وی همچنین درباره واکسن کرونا تولید داخل گفت: تست واکسن ایرانی ما در مجموعه برکت مراحل بعدی را سپری کرد. واکسن مجموعه موسسه رازی هم اجازه تست بالینی گرفت و هفته آینده از شروع اولین فاز واکسن ساخت داخل در رازی رونمایی می‌شود.

وزیر بهداشت درباره واکسن کرونا تولید مشترک ایران و کوبا نیز گفت: این مجموعه که با انتقال دانش فنی در کوبا و در انستیتو پاستور در حال انجام است، فاز دوم مطالعه بالینی را در کشور کوبا طی می‌کند و فاز سوم را در آینده نزدیک و با انتقال دانش فنی و با نام پاستور در کشور آغاز می‌کنیم. امیدواریم مصرف این واکسن تولید مشترک را در اواسط بهار داشته باشیم.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور به ۶ تن
وزیر بهداشت همچنین درباره ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور نیز گفت: بعد از آن پنج مورد که پیش از این اعلام کرده بودم، یک مورد دیگر که یک هموطن که از انگلیس بازگشته بود و در یکی از بیمارستان‌های دولتی تحت نظر بود، شناسایی شد. اطرافیان وی هم تحت کنترل و رصد قرارگرفتند. حال همه این موارد خوب است و بعد از آن هم گزارش مورد جدیدی نداریم.

نمکی از رصدخانه طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، گفت: متاسفانه در هفته جاری وضعیت جهان وضعیت اسفناکی بود و تعداد مرگ و میر‌های ناشی از این بیماری بسیار بالا بود. باز رتبه اول مرگ و میر مربوط به آمریکا بود و بعد از آن کشور‌های دیگر در رتبه‌های بعدی بودند. آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته گرچه خوشبختانه کاهش در موارد مرگ و میر داشت، اما ۲۸۰۲ مرگ داشت، بریتانیا ۱۶۱۰، برزیل ۱۱۸۳، آلمان ۱۱۳۹، آفریقای جنوبی۸۳۹، ایتالیا ۶۰۳، روسیه ۵۸۶، مکزیک۵۴۴، فرانسه ۴۴۱، اسپانیا۴۰۴ مرگ در ۲۴ ساعت گذشته داشته اند.

۸۴ فوتی جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته
وی با اشاره به کاهش مرگ‌های ناشی از کرونا در کشور، افزود: بر اساس آخرین آمار در کشور خودمان در ۲۴ ساعت کذشته ۸۴ مرگ داشتیم و خوشبختانه کاهش مرگ‌ها به سمت دو رقمی فعلا ثابت است.

وزیر بهداشت افزود: با مقایسه پیک سوم کرونا در کشور در مقایسه با پیک اول و دوم می‌بینیم که این پیک بلندتر است و گرفتار کننده‌تر است. اگر پیک دوم و اول را ببینید میزان کاهش پیک و سرعت آن نسبت به پیک سوم حاکی از نزول صاف ناگهانی پیک سوم است که نشان دهنده مدیریت خوب بیماری است. این ناشی از تجربه ما در مجموعه نظام سلامت است و همچنین در کنار هم قرار گرفتن تمام نیرو‌ها از جمله وزیر کشور، تیم استانداری، هلال احمر، عزیزان سازمان بسیج و ... است.

۱۰ شهر قرمز در مازندران
کاهش سیر بیماری در استان‌های شمالی
نمکی ادامه داد: امروز ۱۰ نقطه قرمز در استان مازندران داریم. هفته گذشته به این استان سفر کردم و امروز این مژده را به مردم می‌دهم که با همت استاندار محترم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، عزیزان ما در بسیج و ... این ۱۰ نقطه قرمز استان مازندران دارد به سمت و سوی رنگ نارنجی پیش می‌رود. عین گرفتاری‌هایی که در آتش سوزی جنگل‌های هیرکانی در خطه شمال پیدا می‌کنیم، در مورد کرونا هم به دلیل پیوستگی جمعیتی که در این خطه وجود دارد، این موضوع را شاهد بودیم. اما این اتفاق در آنجا با تیزهوشی دوستانمان نیفتاد و امروز شاهد کاهش بیماری در نقاط شمالی هستیم. در کل کشور ۱۰ شهر قرمز، ۲۳ شهر نارنجی، ۱۶۴ شهر زرد و ۲۵۱ شهر آبی داریم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزیر بهداشت واکسیناسیون کرونا کرونا دکتر سعید نمکی صراط کرونا در کشور وزیر بهداشت ۲۴ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک