Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@22:19:12 GMT

قیمت پراید به کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان رسید

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۴۵۷۱

به گزارش اکوفارس، نعمت الله کاشانی نسب در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پراید به زیر ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است، گفت: تا چند وقت پیش قیمت خودرو روند افزایشی داشت و به صورت لحظه ای شاهد افزایش قیمت ها بودیم اما در حال حاضر شاهد کاهش قیمت ها آن هم روزانه و لحظه ای هستیم و ثبات بسیار خوبی در بازار خودرو حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با تاکید بر اینکه قیمت خودرو بستگی به نوسانات نرخ ارز دارد و با افزایش یا کاهش ارز، قیمت این کالا افزایشی یا کاهشی می شود، بیان کرد:در روزهای اخیر که قیمت دلار کاهش یافته است قیمت خودرو هم روند کاهشی دارد و پیش بینی می شود این کاهش قیمت همچنان ادامه داشته باشد.

کاشانی نسب با اشاره به تحویل خودرو توسط خودروسازان به مردم و اثرات مثبت و منفی آن بر بازار خودرو، ادامه داد: در حال حاضر خودروسازان خودروهایی که پیش فروش کرده‌اند را تحویل می دهند و این عرضه باعث ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا شده است. تولید خودروسازان افزایش یافته است و این افزایش تاثیر بسیار بالایی دارد و ممکن است حتی عرضه بیشتر از تقاضا شود.

او با بیان اینکه هیچ شکایتی در خصوص عدم تحویل خودرو نداریم، بیان کرد: اکنون بازار جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارد، اگر مشتری وجود دارد به دلیل ثبات قیمتی است و تنها مصرف کننده واقعی در بازار وجود دارد. این طور که پیش می‌رود، قیمت ها در بازار رو به کاهش است و افزایش قیمتی نخواهیم داشت،در حال حاضر ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۱۸۱ میلیون تومان و پراید ۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

مدل خودرو قیمت (تومان) سمند LX (ساده) 178.000.000 پژو 405 GLX 178.000.000 پژو پارس 205.000.000 پژو ۲۰۶تیپ ۲ (ساده) 182.000.000 پژو ۲۰۶تیپ ۵ (ساده) 250.000.000 پژو ۲۰۶ صندوقدار v8 243.000.000 پژو ۲۰۷ اتوماتیک 397.000.000 رنو تندر پلاس دنده ای  341.000.000 رنو تندر پلاس اتوماتیک 430.000.000 رانا LX 200.000.000 رانا پلاس  237.000.000 دنا  معمولی  255.000.000

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلیون تومان 000 000 پژو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک

به گزارش خبرآنلاین؛ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در خردادماه ۱۴۰۰ دقیقاً دو ماه پیش از آغاز دوران ریاست‌جمهوری گفت: امکان افزایش تولید خودرو به بیش از دو میلیون دستگاه وجود دارد؛ خودرو باید از حالت انحصاری خارج و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود.

تجارت نیوز در خبری نوشت:او در ادامه صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم به شمار آورد و با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.

با مقایسه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار چند خودرو ایرانی، می‌توان متوجه واقعیت‌های صنعت خودرو شد.در کمتر از سه سال و نسبت به خردادماه ۱۴۰۰، قیمت کارخانه خودرویی همچون پژو پارس LX TU۵ از ۱۴۶ میلیون تومان به ۴۰۲ میلیون تومان رسید؛ در حالی که قیمت بازار آن از ۲۶۹ میلیون تومان به رقم باورنکردنی ۸۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مورد دیگری همچون کوییک معمولی در سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۴۱ میلیون تومان از درِ کارخانه به فروش می‌رسید، اما نرخ فروش آن در بازار ۱۵۲ میلیون تومان تعیین شده بود؛ به عبارتی اختلاف ۱۱ میلیون تومانی از کارخانه تا بازار. هم‌اکنون اختلاف قیمت کوییک S به ۱۴۴ میلیون تومان رسیده که به معنی افزایش ۱۳ برابری آن طی تنها سه سال است.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899196

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟