Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@05:11:36 GMT

چرا مسجد، محورِ محله؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۴۸۹۲

چرا مسجد، محورِ محله؟

مدیرعامل بنیاد هدایت، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود به پرسش «چرا مسجد، محورِ محله؟» پاسخ داد و نوشت: در هر بلوک جمعیتی، بهترین محور برای فعالیت، مکان‌های مذهبی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید ناصر میرمحمدیان»، مدیرعامل بنیاد هدایت، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: بعضی سوال می‌کنند که آقا شما که میگی همه باید مسجدمحور بشیم و همه چیز، مسجد هست، پس هیات، کانون، موسسه قرآنی، مدرسه و بسیاری دیگر از مجموعه‌های فرهنگی چی میشه؟

پاسخ می‌دم:

یک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نگفتیم فقط مسجد، بلکه گفتیم که محور سازماندهی‌ها باید مکان‌پایه باشه

 

دو. مسجدمحور بودن با هیأت و کانون و... تعارض نداره. همه‌ی این‌ها، ظرفیت‌های مختلفی هستند که در مسجد فعال می‌شن و خدمت‌رسانی می‌کنن.

 

سه. مجموعه‌های فرهنگی باید بتونن در مجموع نیازهای همه جامعه را پوشش بدن و تلاش کنن، نه جایی از پوشش خارج بشه و نه جایی همپوشانی تکراری داشته باشه

 

چهار. همه مجموعه‌های ما، توان پوشش همه مخاطب‌ها رو ندارن

 

پنج. پوشش دادن یک مخاطب توسط یک مجموعه تخصصی، نیازهای متنوعش رو تامین نمی‌کنه و باید جوری طراحی بشه که هر مخاطبی بتونه نیازهای متنوع خودش را دریافت کنه تا تربیت و ارتقای جامع اتفاق بیافته

مثلا اگه یه نفر فقط مخاطب مجموعه فعال در حجاب و عفاف یا مطبوعات یا قرآن یا... قرار بگیره نیاز او کامل تامین نمی‌شه و باید تلاش کرد که نیاز همه جانبه تامین بشه.

 

شش. بهترین راهِ پایش مخاطبان، برای مخاطب قرار دادن در برنامه های فرهنگی اجتماعی، پایش مکان‌پایه است.

 

هفت. در هر بلوک جمعیتی، بهترین محور برای فعالیت، مکان‌های مذهبی هستند.

 

هشت. بهترین و عمومی ترین و اصیل‌ترینِ مکان‌های مذهبی مساجد است.

 

نه. این فعالیت‌ها لازم نیست در مسجد انجام شود ولی اگر مسجد و مسجدی‌ها و مخصوصا امام مسجد، محور سازماندهی و عملیات قرار گیرد، منسجم‌تر و قابل برنامه‌ریزی خواهد بود.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: فعالیت های مسجدی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کرمانشاه از احداث «صنعت شهر» خبر داد و گفت: ساخت شهرک‌های مسکونی در جوار کارخانه‌های برای کارگران کرمانشاه پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رامین الماسی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در شورای مسکن استان از احداث «صنعت شهر» در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: ساخت شهرک‌های مسکونی در جوار کارخانه‌های برای کارگران کرمانشاه پیگیری خواهد شد.

وی احداث شهرک‌های مسکونی در کنار شهرک‌های صنعتی را به‌عنوان یکی از موضوعات مهم و قابل پیگیری استان در راستای نزدیکی محل کار برای قشر کارگر عنوان کرد و افزود: استاندار کرمانشاه امروز در جلسه شورای مسکن کلیات طرح را پذیرفت، ولی باید در کارگروهی مکان این صنعت شهر و نحوه اجرای آن عملیاتی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در رابطه با مکان پیشنهادی احداث صنعت شهر تصریح کرد: مکان پیشنهادی در جوار شهرک‌های صنعتی بیستون و فرامان بود که در جلسه شورای مسکن قرار شد این مکان پیشنهادی در کارگروه تخصصی‌تر بحث و بررسی شود.

وی ادامه داد: طرح صنعت شهر در استان‌هایی از کشور اجرا شده که با توجه به صنعت کرمانشاه و شهرستان‌های تابع احداث آن یک نیاز واقعی است که باید پیگیری شود.

کد خبر 747676

دیگر خبرها

  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • تولید مجموعه‌های نمایشی با محوریت عملیات «وعده صادق» در دستور کار قرار دارد
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه
  • انواع درب ساختمان
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان